Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2004, 19:11
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ga binnenkort verhuizen naar een huis waar al een ISDN centrale zit. Die mensen die daar wonen hebben internet en meerdere telefoonnummers. Nu vraag ik me af of ik ondanks die ISDN centrale gewoon kabel-internet ofzoiets zou kunnen aanvragen voor mijzelf.

Wat houdt zo'n ISDN centrale eigenlijk precies in (ik heb er namelijk nog nooit wat van gehoord)?

Betaal je met ISDN per minuut of gewoon een vast bedrag per maand (want dan zou ik misschien wel gebruik kunnen maken van hun internet).

Laatst gewijzigd op 06-08-2004 om 19:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2004, 19:46
freyk
freyk is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 06-08-2004 @ 20:11 :
Nu vraag ik me af of ik ondanks die ISDN centrale gewoon kabel-internet ofzoiets zou kunnen aanvragen voor mijzelf.
Kabel is duurder en sneller dan isdn.
Je kan dan eerder met die mensen overleggen om kabel of asdl internet aan te schaffen.

Citaat:
Wat houdt zo'n ISDN centrale eigenlijk precies in (ik heb er namelijk nog nooit wat van gehoord)?
Nou, kijk hier maar eerst eens, en gebruik dan dit

Citaat:
Betaal je met ISDN per minuut of gewoon een vast bedrag per maand (want dan zou ik misschien wel gebruik kunnen maken van hun internet).
Zover ik het weet betaal je een vast bedrag voor je abonement en de internet minuten (hoewel ik dit niet zeker weet)
Oud 06-08-2004, 20:03
Onorthodox
Onorthodox is offline
Kabel is duurder dan isdn?
Oud 06-08-2004, 20:34
freyk
freyk is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 06-08-2004 @ 21:03 :
Kabel is duurder dan isdn?
Ach het is hoe je het bekijkt he.
Oud 07-08-2004, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Ik ga binnenkort verhuizen naar een huis waar al een ISDN centrale zit. Die mensen die daar wonen hebben internet en meerdere telefoonnummers. Nu vraag ik me af of ik ondanks die ISDN centrale gewoon kabel-internet ofzoiets zou kunnen aanvragen voor mijzelf.
Natuurlijk. Kabelinternet loopt via de televisiekabels en niet via de telefoonkabels. Als je ADSL zou willen aanvragen moet je wel rekening houden met die ISDN-centrale, maar nu kun je gewoon kabelinternet tot aan jouw eigen kamer laten aanleggen. Overigens betaal je dan natuurlijk wel de volle mep terwijl je er maar in je eentje opzit. Kun je beter je huisgenoten om een bijdrage vragen.

Citaat:
Een ISDN-'centrale' is niets anders dan een duo- of een quatrovox (of een schakeling daarvan). Dat is/zijn apparaten waar alle ISDN-apparatuur op is aangesloten: telefoons, ISDN-modems, digitale faxmachines.

Citaat:
Een vast bedrag per maand als abonnement EN de standaard telefoontikken, waarbij een lokaal inbelnummer goedkoper is dan een interlokaal nummer. Je hebt overigens ook zgn. flat rate-ISDN, dat is een variant waarbij je geen telefoontikken betaalt maar alleen abonnementskosten.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:25
Bogdan
Bogdan is offline
Ik zou én ISDN én adsl nemen (hebben wij ook). Kun je met meerdere mensen tegelijk bellen (aangezien je met meerdere personen in een huis woont) en lekker snel internetten. Zou wel minimaal 2048/1024 abbonnementje nemen, want je moet er met veel mensen mee surfen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten