Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 12:56
Retinite
Retinite is offline
Ik heb geen idee waaaaaaar dit hoort, maar het heeft met internet te mkane, dus dan denk ik toch op harware

Yes, eindelijk. Bij mij ligt geen kabel en internet via satteliet vinden we ook niet handig, dus nu "ligt" hier ADSL Lite.
Weet iemand nu welke van de aanbieders het snelst zou zijn (als dat uberhaupt kan) want de snelste is het handigst natuurlijk.

Adsl Lite gaat met 256 kbps (max) dat is 2 keer zo snel als wat ik nu heb met 2 keer inbellen (ISDN) en is 35 euro per maand met 1 gig aan download limiet, maar aan de telefoon zij Wanadoo datvoor elke 100 MegaB(yte) 0,50 euro moet bijbetalen, dat is tog niet zo veel? volgens mij hoort het duurder te zijn, weet iemand dit? en dus welke Adsl lite aanbieder het snelste zou werken.
Oud 21-01-2003, 13:08
twim
twim is offline
Ik heb XS4ALL.
Snelheid is goed en heb FUP. Dus geen limiet
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:40
TIGEK
TIGEK is offline
Zonnet heeft ook geen datalimiet en het werkt ook fijn. Hccnet ook trouwens.
Oud 21-01-2003, 16:23
the grim reaper
the grim reaper is offline
Lite is synoniem aan klote
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Lite is niet zo best nee, maar ga alsjeblieft voor een andere ISP dan Wanadoo, want dat is echt en

Snelheid van 256kbit is wel oke, voor surfen e.d. Als je wilt downloaden en ook b.v. met eMule/KaZaA dan raad ik je aan voor een 768/256 abonnement te gaan.

Bovendien is €0,50 per 100MB best veel, aangezien ik €6,50 per 50.000MB betaal (Cistron).
Oud 21-01-2003, 18:46
Retinite
Retinite is offline
MAar ik kan ècht ALLEEN maar Adsl LITE, niet basic ofzo... daar is de (oude) telefoon lijn die hier ligt niet geschikt voor... dus ik was al blij dat er ADSL Lite was... maar moeten we dan zonnet nemen? krijgen we dan wel modem en aansluitkosten korting, want dat kregen we juist van Wanadoo aangeboden...
Oud 21-01-2003, 18:56
Retinite
Retinite is offline
EN: ik ben wel een fanatieke downloader, ik down nu met 128 kb(it) p/s... en ik download denk ik maar 500 mb per maand ofzo (ècht het maximale) en als wanadoo garandeerd dat hij eigenlijk sneller zal gaan dan 128 kbps (want hij moet 256 gaan) dan kan ik tog gewoon voor wnadoo gaan (omdat dat het goedkoopst is qua modem en aanluiting tja, we denken wel aan het geld) en 50 gig downlaoden lukt me niet met deze pc... maar 20 gig ruimte...
Oud 21-01-2003, 19:57
TIGEK
TIGEK is offline
Bij Zonnet was krijg je een gratis USB modem. Een duurdere modem is wel mogelijk. Tegen korting weet ik niet. Aansluit kosten was ik dacht ook 80 Euro maar het werkt kijk anders even op http://www.zonnet.nl voor meer infomatie. Mijn ouders (Ik heb via SurfNet ook Gratis adsl) betalen 32 Euro per maand zonder data limiet. ongestoord 500 MB downloaden . Je krijgt er ook 20 MB homepage bij plus 5 MB e-mailbox + e-mailscanner door zonnet.
Oud 21-01-2003, 21:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik raad sowieso ethernet modem aan, betaal je iets meer maar kun je tenminste wat mee, ook als je later een linux router e.d. wilt.

En zonnet heeft toch ook mooie ADSL Lite abo's?
Oud 22-01-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Neophyte schreef:
Ik heb XS4ALL.
Snelheid is goed en heb FUP. Dus geen limiet
Dan heb je dus GEEN FUP .
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:54
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
henri schreef:
idd, soms download ik gig's in 1 maand en ik heb nog nooit een waarschuwing gehad
Oud 24-01-2003, 09:52
Leonarduz
Leonarduz is offline
probeer planet internet maar eens, ook met FUP dus geen datalimit, en voor maar €34,90 per maand
Oud 24-01-2003, 13:43
twim
twim is offline
Citaat:
henri schreef:
Ligt eraan hoe extreem je het neemt he.
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik niet aan een bepaalde grens zit zoals 750 MB bij Hetnet.
Ik download ongeveer 30 gig iedere maand en nog geen waarschuwing gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 17:45
Retinite
Retinite is offline
@Enlightenment

Wat heb ik DAN precies aan aan ethernet modem? :$
Oud 24-01-2003, 18:01
TIGEK
TIGEK is offline
Usb werkt via een de USB poort maximaal 8-12 mb De ethernet werkt via een netwerkkaart en daar kan je makkelijker een router op aan sluiten of zit er standaard in.
Oud 24-01-2003, 20:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Retinite schreef:
@Enlightenment

Wat heb ik DAN precies aan aan ethernet modem? :$
Ethernet is een standaard. En die wordt door elk OS ondersteund. Bij een USB ADSL modem echter, ben je aangewezen op de drivers van de fabrikant. Als die bijvoorbeeld niet stabiel zijn, of op jouw OS niet werken (b.v. linux of unix) dan zit je daar maar mooi mee. Ook wordt er veelal geen nieuwe drivers geschreven voor nieuwe OSen, zoals we bij Windows XP konden zijn, mijn Epson scanner kan ik wel weggooien, want windows 98 gebruik ik never nooit meer.

Ethernet kun je makkelijk een unix/linux router & firewall mee maken, zodat je veilig met je LAN op het internet kunt. Bij USB moet je sowieso elke keer verbinding maken (alhoewel dat ook moet bij ethernet als je provider van PPTP gebruikmaakt).

Kortom: als je de minste problemen wilt en je nu of in de toekomst een linux/unix router wilt, ga dan voor Ethernet. Kost iets meer, maar dat heb je wel iets veel beters IMO.
Reageren

Regels voor berichten