Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien heb je huisgenoten die nooit iets anders doen dan een beetje surfen. Dan kan je misschien ook wel met een 4/1 abonnement volstaan. Hier hadden we een hele lange tijd 512/64 met z'n drieën, dat ging goed.
Als jij Counter-Strike wilt spelen en iemand anders heeft Kazaa aanstaan dan zal het bijna onspeelbaar worden. Dan moet je al je huisgenoten weer langs, wellicht wat onhandig. Het is dus niet alleen je bandbreedte wat telt, ook de vertraging. Hier hebben we nu wel een veel bredere lijn maar de vertraging is iets meer dan vroeger. Wat goed werkt als je niet teveel rekening met anderen wil houden is een FreeBSD router er tussen pleuren. Dat hebben we hier een tijd gehad, en het werkte goed. (nu hebben we even een servertekort, alhoewel, meer iemand die de moeite neemt om't allemaal in te stellen). Er zat iets bij waarmee je de bandbreedte kon verdelen aan de hand van het aantal actieve gebruikers. Als Kazaa op de computer van iemand anders heel hard gaat trekken dan krijgt hij toch nooit het volledige deel van de bandbreedte. En voor 7 mensen is een netwerkopslag misschien wel handig. Een raid1 opstelling voor de zekerheid waar iedereen al z'n mp3's enzo op mikt is wellicht iets.
||
Citaat:
euh.... ik ben niet zo 1337, maar als ik het goed begrijp is 512 de downloadsnelheid en 64 de vertraging? edit: waarom is terror koe eigenlijk weg?
||
Citaat:
Dat 8mbit abonnement heeft dus een download van 8192 kbps, en een upload van 1024 kbps. Helaas zeggen providers niet wat de gemiddelde vertraging is, want dat hangt van meer factoren af. Onder andere hoe druk bezet de centrale is, enzo. Hier waren we de eerste met ISDN en ADSL, toen werkte het niet, moest de centrale worden verbouwd. Trrrk is weg vanwege een iets te overijverige forumbaas. En ze heeft niet echt een fatsoenlijke internetverbinding. Als ze dat wel heeft dan komt ze terug, met een proxy natuurlijk. Mennuz' leger wordt alleen maar sterker ![]()
||
Citaat:
cistron, demon, speedxs ENZ ENZ ENZ.. zelf heb ik demon en daar ben ik zeeer tevreden over (www.dslexpress.nl) ik weet niet wat jij met megabite wil.. het is MegaByte of Megabit en niet megabite, 1,14mbit per seconde ja, maar zo moet je het niet zien 8mbit/s is 8192kbit/s dat kom theoretisch neer op 8192/8=1024kByte/s maar in de prakijk is 8192/10=819kByte/s een betere benadering ![]() wat dus neerkomt op een ruime 100kB/s per persoon.. maar dit is natuurlijk niet helemaal eerlijk want als jij gaat downloaden heb jhe gwoon volle 800kB/s, schakelt vervolgens een huisgenoot van je ook zijn download in word de 800 gewoon verdeeld.. adsl lite is ZEKER geen aanrader voor je studentenhuis, overigens zou ik het thuis ook niet willen omdat dat ook niet snel is ![]()
||
Citaat:
mijn god.. dat is 50kb/s download.. das met 3 man zon 17kB/s per man.. da komt neer op ongeveer 3x zo snel als een analoge telefoon lijn.. WAT EEN SNELHEID!!! ![]() 64? LOL das de upload van ee ntelefoon lijn delen met 3 man.. neej dat zal inderdaad hard gaan!dat met kazaa is bij jouw wel zo ja.. met maar 5kB/s upload zal dat snel dicht zitten.. maar je moet zoiezo afspreke da je kazaa niet zomaar aan laat staan, en 1mbit dichtpleuren is echt niet zo makkelijk want dan krijgt die andere verbinding toch wel genoeg bandbreedte en om hem nou een raid1 opstelling aan te smeren ![]() ![]() bovendien is een freebsd server volledig goed configureren zodat ook de bandbreedte goed verdeeld word ECHT niet simpel dan kan je beter een wat duurdere 3com router kopen die die functie ingebouwd heeft.. maar vooralsnog, zo snel zit 1mbit niet dicht.. ik raad je toch echt 2/1 of 8/1 aan vooral die 1mbit upload kan geen kwaad.. en wat kost het nou? met 7 man 65 euro betalen is nog geen 10 euro per persoon per maand.. dat kan je toch wel missen? bovendien.. wat bedoel je in godsnaam met "vertrging"?
||
Citaat:
ah...relaxed, dan is 8 mbit meer dan voldoende (wel makkelijk met downloaden natuurlijk ![]() Vette shit, bedankt ![]()
||
Citaat:
maar geloof me.. in jouw thuis netwerkje is dat echt niet nodig.. ga anders ff langs een betere pc speciaalzaak, niet de vobis dus ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En vergeet de intiele investering van de infrastructuur niet. Citaat:
Nu hebben we hier wel een 2048/320 lijn, maar vroeger, toen we nog die 512/64 lijn hadden ging surfen sneller. En de ping in counterstrike was lager, en stabieler.
||
Citaat:
maar toch bedankt, ik ga wel ff langs een pc speciaalzaak
||
Citaat:
||
Citaat:
maar als je met zn 3en gaat csen op een 512/64 kan ik je verzekeren dat dat NIET gaat werken... 64up is net zoveel als een analoge telefoonlijn man.. je latency met een 8/1 verbinding is met 7 man ECHT wel beter alsd die met een 512/64 ongeacht welke provider je hebt.. en dat dataopslag is naar mijn idee bs.. iedreen leeched zelf wel wat ie wil aan mp3z.. toch snel zat.. en ff w88 tot huisgenoot thuis is of pc aanzet is ook nie zo erg bovendien.. wie gaat die pc betalen?
||
Citaat:
Met z'n tweeen ging het heel goed. Met z'n drieën hebben we nooit geprobeerd, want we hadden geen drie CS spelers.. Denk dat dat ook nog wel gewerkt had. Zoveel upload heb je er niet voor nodig. En die PC die hoeft niet zo snel te zijn, want hij is toch alleen maar doorgeefluik.. En net zeg jij dat ze dan beter een router van 400 euro kunnen kopen. Alsof die niet betaald moet worden..
||
Citaat:
en @ cryptapix: is die 3com router nodig?
||
Citaat:
je moet gwoon een switch kopen van 8 poorten ofzow.. dan kan je gwoon iedreen zn pctje erop aansluiten en heb je geen probleem verder
||
Citaat:
laat staan met 3 man, cs eist ongeveer 3kbps upload.. per persoon als je een langzame pc inricht als router, en weinig ram.. zal het internet er ook onder lijden.. bovendien word het dan zoiezo kut als zon ding crasht.. moet je weer rebooten.. duurt weer uur.. maakt veel meer geluid dan standaard router+Switch enz bovendien is softwarematige router al zoiezo niet beter als hardwarematig
||
Citaat:
Een p200 die in de meterkast hangt met freebsd die voor router speelt is best te doen. Stroomstoringen zijn geen probleem, want dan kan je met die andere PC's ook niets. Als't eenmaal goed loopt zal het niet zo snel crashen hoor. Het zou natuurlijk veel mooier zijn als je dat soort dingen allemaal in de hardwarematige router kan doen, maar vind maar eens zo'n ding (ik houd me aanbevolen).. En dat ze met z'n zevenen op een 8 poorts hub/switch gaan zitten is natuurlijk ook onwijs stom.
|
even tussendoor een vraagje;
Ik heb internet in een studentenhuis aangelegd met behulp van een stand alone router (geen pc), nu zijn er twee gebruikers die constant bezig zijn met uploaden van bestanden en daardoor internetverkeer voor de rest verhinderen. Hoe stel ik een uploadlimiet in? Liefst softwarematig, een programma dat op de achtergrond draait onder windows xp en windows 2000 zou erg handig zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() De mogelijkheden van een hardware router zijn vrij beperkt. Alleen dure routers kunnen wel wat meer, maar je kunt net zo goed een computer met BSD UNIX uitrusten een een geile software router bouwen. Kun je er ook nog een mooie webserver op draaien. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
webserver.. waarom zou je? webhosting kost geen fuck meer tegenwoordig ![]() en tjah.. als je met linux aan de gang wil... dan kun je idd hele leuke dingen bouwe.. maar dan heb je dus wel een pc erbij die dag en nacht aan moet staan en onderhoud vergt (updates e.d) hoe meer software je erop zet.. hoe meer lekker je kan hebben ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Voor ali illegale die wil msnnen en chattuh is een hardware router idd prima. Voor een poweruser of een studentenhuis waar mensen iets te ijverig omgaan met P2P-clients, is het wel verstandig voor een software router te kiezen, opdat je shaping en beveiliging beter kunt regelen. En natuurlijk neem je geen Windows voor je router; windows is ongeschikt als server. Ook minidists zoals FreeSCO raad ik af, mits het even kan en je moeite wilt steken in het configgen van een echte UNIX machine. Dat is overigens niet zo moeilijk als het klinkt. Webserver waarom zou je? Omdat het geen geld kost, je veel meer ruimte hebt, je met de meest recente software werkt en geen debian met software van anderhalf jaar geleden; en de configuratie veel vrijer is. Je hebt er zelf controle over. En dan noem ik nieteens de mogelijkheden van DNS-server, FTP-server, Jabber-server, Gameservers, noem maar op. Maar zoals gezegd is dit niet de beste keus voor iedereen, maar voor sommige mensen schiet een hardware router tekort en biedt een échte machine veel voordelen boven een statische standalone router.
||
Citaat:
ik vind software matige router onzin.. heb het 3 jhaar gehad maar toch wel blij met hardware matig nou.. waarom zou ik mijn bandbreedte gaan verkloten aan gameservers? en welke piemel komt er op een server spele die bij iemand thuis staat ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Afgezien van dat, een server biedt veel voordelen voor powerusers. Voor eenvoudige users die dit niet nodig hebben biedt een geavanceerdere softwarerouter inderdaad weinig voordelen en juist nadelen: lastigere configuratie, je hebt een comp. nodig en je moet het ergens kwijt kunnen. Een hardware router is kleiner en gemakkelijker voor eenvoudig gebruik.
||
Citaat:
nou, bij counter-strike gaat dat dus echt niet aangezien elke speler zon 3kb/s vergt.. met nog wat pieken van 9 ongeveer.. dus laten we even 3kb/s aannemen.. dan zou je dus voor server met 12 man 36kb/s nodig hebben wat neer komt op (x10 want dat wel zo adsl realistisch) minimaal 360kbit verbinding.. dus dat trek je met 256kbit niet.. en ZEKER geen 30 ![]() en denk dat de meeste nieuwe games wel meer eisen ik schat dat van de public gameservers bij cs zon 1% thuis word gehost ![]() op 1mbit lijn kun je wel 2 servers hosten overigens..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat kan... NetLimiter.. (Damn, dat programma heb ik zeker 50x gezegd in 2 weken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Mits je erop vertrouwt dat de mensen het aan laten staan, en het limiteert ws. ook intern verkeer, dus gamen over LAN wordt zo ook extra bemoeilijkt. Bovendien zijn veel limiters erg dom die pakketten simpelweg wegdonderen als het boven een limiet komt. Dan heb je dus packetloss. Dat is een erg vieze manier van limiten, en zeker voor gamen zul je daar probs mee krijgen. Maar het idd mogelijk, zoals ********** al zei. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Nieuw netwerk ---> bij vlagen traag internet Verwijderd | 10 | 21-06-2010 14:54 | |
Software & Hardware |
[adsl] goedkoop fatsoenlijk abo? Verwijderd | 20 | 05-08-2006 12:13 | |
Software & Hardware |
[Internet]snelheid verbinding klopt niet Maradinus | 65 | 04-04-2006 22:57 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] ADSL en thuisnetwerk Jones | 0 | 15-02-2005 12:08 | |
Software & Hardware |
[Internet] Datalimiet Rhinus | 29 | 26-06-2004 14:48 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Vraagjes (SurfSnel) Blenderhead | 15 | 27-04-2004 17:06 |