Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2003, 18:22
kandyrat
kandyrat is offline
we hebben thuis dus een wanadoo adsl lite abonnement. maar ineens (sinds 3 wk ofzo) doetie heel vreemd, en aan die helpdesk van hun heb ik helaas ook niets dus vraag ik het snel even hier.....

en dan bedoel ik ook snel, want mijn internetverbinding kan zomaar ineens uitvallen, dus typ ik nu ook snel wat er aan de hand is (ik kijk morgen op school wel naar de replies...)

mijn probleem is dus dat internet, nadat ik mijn pc heb opgestrart, na 10 minuten niets meer doet. hij ontvangt dan de hele tijd 66 paketten staat er, en verstuurt er telkens wat. maar dat maakt dus niet uit, hij ontvangt gewoon verder niets meer namelijk en ik kan niets doen... terwijl ik dan WEL online ben en na een uur ofzo doetie het weer zeg maar.. (maar daar kan ik natuurlij niet op wachten..)

kan iemand me hierbij helpen? (ja ik weet hier echt helemaal niet veel van ofzo... )
bvd!!!!
Oud 01-10-2003, 19:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Misschien is het een idee om een andere browser te installeren. Probeer Mozilla eens (www.mozilla.org), als dat werkt, ligt het aan je browser en zul je dus of een andere browser moeten gaan gebruiken of je IE opnieuw proberen te installeren.

Meld even wat er gebeurt!
Oud 01-10-2003, 19:04
Verwijderd
Probeer een virusscanner te installeren?

Offtopic: btw haii tijd niet gezien?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 20:48
mpk1
mpk1 is offline
Wie neemt er nou ADSL!? ADSL is net zo verschikkelijk als die hype van paar jaar geleden toen heel Nederland "gratis" internet nam.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 22:36
kandyrat
kandyrat is offline
Ik heb als browser ook Netscape, en die werkt dus ook niet... als ik in cmd tracert doe dan zie je ook hele tijd request timed out.....

Ja dat van die virusscanner kan ik wel proberen... een andere ofzo? Ik heb namelijk al wel een virusscanner geinstalleerd...

En ja, ik ben een van die vele mensen die ADSL mensen, ik kan natuurlijk niet achterblijven he.

btw, ps: eey exo, idd tijd niet gezien hehe.. kwam mede door deze internetverbinding, en ook omdat ik stage deed (met de nadruk op deed, ik ben gekapt.... )
Oud 02-10-2003, 00:10
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Heb je niet iemand in je omgeving waar ze hetzelfde modem gebruiken als jij hebt. Zo ja dan kun je proberen jou modem daar aan te sluiten of andersom.
Wat ook nog weleens uitkomst biedt is om de nieuwste software voor het modem bij KPN te downloaden.
Dit natuurlijk alleen als je een Alcatel modem hebt.
Als dit alles niet lukt zou ik overwegen om je PC opnieuw te installeren.
Oud 02-10-2003, 07:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
mpk1 schreef op 01-10-2003 @ 21:48:
Wie neemt er nou ADSL!? ADSL is net zo verschikkelijk als die hype van paar jaar geleden toen heel Nederland "gratis" internet nam.
Tja, waarom een Mercedes als je een Lada kan kopen!

Oud 02-10-2003, 08:59
Verwijderd
Citaat:
kandyrat schreef op 01-10-2003 @ 23:36:
Ik heb als browser ook Netscape, en die werkt dus ook niet... als ik in cmd tracert doe dan zie je ook hele tijd request timed out.....

Ja dat van die virusscanner kan ik wel proberen... een andere ofzo? Ik heb namelijk al wel een virusscanner geinstalleerd...

En ja, ik ben een van die vele mensen die ADSL mensen, ik kan natuurlijk niet achterblijven he.

btw, ps: eey exo, idd tijd niet gezien hehe.. kwam mede door deze internetverbinding, en ook omdat ik stage deed (met de nadruk op deed, ik ben gekapt.... )
Oeh volg je dan nu de modules van hoofdfase 1?

Urm wat voor adsl aansluiting heb je eigenlijk usb of ethernet? en heb je 'n vpn thuis?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 09:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Begin idd eens met de informatie wat voor ABN abonnement, ISP en type modem je hebt.
Oud 02-10-2003, 12:29
Verwijderd
Offtopic: wat een gave sig
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:21
Gimme more beer
Citaat:
mpk1 schreef op 01-10-2003 @ 21:48:
Wat is er volgens jou dan mis met ADSL? Ik verwijs naar de pakketten van Demon en moet toch zeggen dat die beter uitkomen dan bijvoorbeeld die Chello dingetjes...

Ik heb overigens Chello en ben er NIET tevreden mee... Vooral de upstream snelheid vind ik veel te laag...

Offtopic: Enlightenment, nieuwe avatar? Waar is die van? Ik ken hem...
Oud 02-10-2003, 15:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja z'n reaktie slaat nergens op, geen serieuze reaktie waard. ADSL techniek is veel beter dan de DOCSIS techniek die veel kabelaanbieders gebruiken. Vooral tijdens piektijden zakt de snelheid van ADSL niet in, om van betere upload maar niet te spreken. Maar kabel in de USA is wel succesvol, omdat daar ook concurrentie mogelijk is, hier niet. Kabel in Nederland is een ramp, algemeen gezien. Zeer slecht aangepakt door de overheid. Het zou veel beter kunnen, ook in drukke wijken. Gewoon een kwestie van de capaciteit uitbreiden. Maarja dit is ook weer offtopic.

Offtopic: Ja m'n sig veranderd, hij's cool.
Nieuwe avatar yep, is wallpaper van DigitalBlasphemy
Oud 02-10-2003, 19:30
mpk1
mpk1 is offline
ADSL is misschien idd beter dan Chello, maar ik heb het niet over dat slechte Chello, maar over @HOME. Aan hun snelheden kunnen die van ADSL niet tippen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 23:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
ADSL gaat tot 8Mbps, om over upstream maar niet te spreken, dat is zo'n 800% hoger. Bovendien heeft ADSL hogere datalimieten (mijn abo 100GB/maand), is stabieler, heeft geen last van contention (het 'piekuur' waardoor je inet langzamer is) en wordt vaak geleverd met statisch IP en bij de betere providers direct IP bridge verbinding.

En als je eens een screeny wilt zien wat dat moois in de praktijk betekent, moet je maar even hier klikken.

En nu maak ik er geen woorden meer aan vuil, dit topic gaat niet over kabel vs. ADSL.
Oud 03-10-2003, 09:09
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-10-2003 @ 00:47:
En nu maak ik er geen woorden meer aan vuil, dit topic gaat niet over kabel vs. ADSL.
Mee eens...

Offtopic: Wat kan GW Bush toch dom zijn, bij tijden. Heb gisteren m'n t-shirt gekregen van de large, waar hij zo "\m/" op staat en daaronder "Hail Satan", hij is vet
Oud 03-10-2003, 17:14
Verwijderd
Oh my.. large shirts
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 17:51
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
mpk1 schreef op 02-10-2003 @ 20:30:
ADSL is misschien idd beter dan Chello, maar ik heb het niet over dat slechte Chello, maar over @HOME. Aan hun snelheden kunnen die van ADSL niet tippen.
Mensen uit de grote steden: Lang niet iedereen kan @home krijgen. KPN heeft een veeeeeeeeeeeeel grotere dekking... Dus de meesten boerengaten zijn wel voorzien van ADSL van kpn
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 02:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
ADSL van KPN wil je niet, je wilt van BBned, geloof me.

BBned iets minder grote dekking dan KPN, maar al wel erg groot.
Oud 04-10-2003, 14:01
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-10-2003 @ 03:48:

Ik kan anders geen BBned krijgen. Ik ben al ontzettend blij dat ik ADSL kan krijgen en het dekkingspercentage van KPN is enorm hoog, BBned veel minder. btw stadsmensjes hier, houd ff rekening met mensen uit boerengaten die tot juli 2003 met een 56k modem hebben moeten internetten omdat er gewoon niet anders was!

En dr zijn nog steeds mensen die geen breedband kunnen krijgen, dus reageer niet zo als een verwend nest met 'je wilt geen KPN'.

Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 14:10.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mits je de keuze hebt, uiteraard.

En ook met kabel kun je in principe blij zijn. 56K is kindermishandeling.

Maar ergens: als internet en technologie belangrijk voor je is, ga je niet ergens in de jungle wonen; figuurlijk gesproken.
Oud 05-10-2003, 20:54
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-10-2003 @ 17:39:

Maar ergens: als internet en technologie belangrijk voor je is, ga je niet ergens in de jungle wonen; figuurlijk gesproken.
Hehe
Oud 08-10-2003, 23:24
kandyrat
kandyrat is offline
k tis gelukt.. ik kan weer online hehe.. ik heb gewoon opnieuw windows erop gezet want bij mij thuis kon me zusje bv ook nie online als mijn pc aanstond, maar als ik een keer een hele dag nie thuisben, dan had ze geen problemen.. lag aan mij dus en tja, opnieuw windows eroverheen hielp wel... (er zullen vast wel andere makkelijkere oplossingen zijn geweest maar ja )

thnx anyway!

en eXo: ik volg een aantal H2 vakken in Nov... nu ben ik eh.. vrij..
Oud 09-10-2003, 13:14
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-10-2003 @ 03:48:

Hiero in het Hoge Noorden (TM) is het andersom; waar ik woon wil KPN ons geen ADSL leveren wegens te lange lijnafstand, BBned doet dat wel (wel "slechts" 512/256). Ze (=BBned) zeggen dat dergelijke lijnen in de praktijk vaak goed werken.
Oud 09-10-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
kandyrat schreef op 09-10-2003 @ 00:24:
k tis gelukt.. ik kan weer online hehe.. ik heb gewoon opnieuw windows erop gezet want bij mij thuis kon me zusje bv ook nie online als mijn pc aanstond, maar als ik een keer een hele dag nie thuisben, dan had ze geen problemen.. lag aan mij dus en tja, opnieuw windows eroverheen hielp wel... (er zullen vast wel andere makkelijkere oplossingen zijn geweest maar ja )

thnx anyway!

en eXo: ik volg een aantal H2 vakken in Nov... nu ben ik eh.. vrij..
Oh mooi!

Enlightenment ik vind dat je 'n beetje onzin klets maar goed.

Vrij maar uh uh .. hoe zit dat dan met je stufi?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:32
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-10-2003 @ 17:39:

Tuurlijk is techniek belangrijk. Maar je kiest voor een dorp als je in een riant huis wilt wonen waar je in de stad 1 vierkante meter grond voor krijgt en: niet in de uitlaatgassendamp en kolereherrie wilt zitten van de stad.

*zucht* zo eenvoudig is het niet mijn ouders gaan echt niet voor ADSL verhuizen Nouja, we hebben het toch al, dit had ik 2 jaar geleden kunnen zeggen.

Beetje bullshit Enlightenment, ADSL gewoon voor iedereen! En daar zijn KPN én BBNED goed mee op weg

Ik stel voor dat jij voor alle boerengaten hier in Nederland die geen breedband kunnen krijgen een 2mbit satelietverbinding regelt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2003, 20:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Iemand die in de sahara wilt gaan wonen, verwacht daar ook geen 8Mbit ADSL, of wel soms.

Dat is een extreem voorbeeld, maar hetzelfde principe gaat op vor mensen die in iets wonen wat de titel "dorp" nog teveel eer voor is, gewoon het platteland. Daar is ADSL niet rendabel voor, en je moet niet zitten kankeren daarop, want het is een keuze die je zelf gemaakt heb, of je ouders dan, dat is natuurlijk wel zo.

Of je in de (rand)stad of dorp/platteland gaat wonen is een afweging, beide hebben voor- en nadelen. Eén van die nadelen is dat in het platteland veel minder toegang is tot technologie, winkels en andere woorzieningen. Voordelen noem jij al, namelijk een lagere grondprijs en dus grotere woningen. Het is een keus die je hebt gemaakt.

Iets anders is:
Dorpen waar ADSL opzich wel renderend is, maar nog niet beschikbaar is. Die staan gewoon in de planning om ADSL te krijgen (wijkcentrale die geschikt gemaakt moet worden) of waar initiatieven als ookADSL etc. ervoor zorgen dat een aanbieder voldoende garanties ziet om daar ADSL te gaan exploiteren.
Reageren

Regels voor berichten