![]() |
[systeem] Upgrade?
Ik heb het volgende systeem, wil graag van jullie weten wat jullie eraan zouden upgraden, wat precies dan en waarom.
Alvast bedankt :) Heb dit systeem nog geen maand, maar ben mijn kennis van hardware aan het proberen te vergroten (hard nodig), vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie eraan zouden veranderen. Zelf ben ik iig niet tevreden over de videokaart, maar ik wist vantevoren al dat die niet zo geweldig was.. Moederbord ASUS K8V Processor AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 2800+ Geheugen 2 x Corsair 256MB DDR SDRAM PC400/3200 Kast MyCom H600M Voeding 350 watt, zit standaard bij kast videokaart ASUS AGP-V9520 video-suite, 128 MB harddrive Western Digital WD2000JD, 160GB dvd/cd-brander/lezer Plextor PX-712A dvd/cd-lezer HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B (16x/52x DVD-ROM) diskette 3,5" diskettestation, 1,44 MB printer HP PSC 1210 speakers Logitech X-220 toetsenbord Logitech internet navigator muis Logitech Premium Optical Wheel Mouse webcam creative webcam NX monitor iiyama ProLite E430-B, 17" switch Edimax ES-3105P windows Home edition, XP |
Dat systeem is prima en hoeft eigelijk niet te hebben maar,
er even vanuit gaande dat het een boel mag kosten ^^ videokaart x800xt beetje meer geheugen ik geloof dat die asus ook gebufferd geheugen (ecc reg) ondersteund. veder mss een systeem schijfje maar dan wel een wd raptor ennuh windows XP pro... schijnt nogal veel te schelen |
Citaat:
(op deze pc zit home, op mn andere heb ik pro, eerlijk gezegd ben ik nog geen verschil tegengekomen in de tijd dat ik m heb) edit: stel dat ik die videokaart zou vervangen, wat merk je dan precies voor verbetering? Spellen gaan sneller en zijn grafisch gezien mooier, merk je het verschil tussen die die ik nu heb en die die je aanraadt ook tijdens ander gebruik met de pc? |
Het is een kwestie van een goed ding en een nog beter ding, je merkt het hier en daar ,maar zeker niet overal meestal is het geen wat je hebt gewoon al goed genoeg.
eigelijk is je vraagstelling verkeerd om meestal ga je upgraden omdat je iets tekort komt bv; heftige 3d spellen spelen op hoge resolutie. jij wilt feitelijk nu een 3d upgrade doen en of wij er maar ff een reden bij willen verzinnen ;) zoals ik al zei eigelijk is er nix mis met het systeem :D ik heb overegens gene idee wat het verschil psies is tussen home en pro... ik gebruik nog altijd 2000 , maar iedereen roept altijd dat het verschil maakt :rolleyes: |
Die videokaart is niet echt geweldig, maar zolang je niet de nieuwste spellen ermee wilt spelen is dat natuurlijk geen probleem (met gewoon internetten e.d. merk je echt 0,0 verschil met een betere kaart). Verder zou ik niet weten wat je hier aan moet upgraden (nou ja, 1GB RAM ipv 512 is wel lekker, vooral met spellen spelen, maar 512 is voor normaal gebruik ook meer dan voldoende).
Ook XP Home is voor thuisgebruik gewoon prima, Professional heeft meer toeters en bellen die voor zakelijk gebruik geschikt zijn maar ik zie niet in wat voor voordeel jij erbij zou hebben ;) |
andere printer misschien.
ik heb afdrukken gezien (fotoos) van een epson rx600. die zijn echt super. |
Citaat:
Hmm, ik heb nog geen enkel verschil gemerkt iig, tot nu toe is home goed (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dus probeer dalijk ff het aan het papier ligt (te vochtig oid), anders ga ik ermee terug (y) |
Ikzelf zou voor meer schijfruimte gaan :D, als je veel download heet dat dan :P
Videokaart is niks mis mee hoor, je zou DOOM III zelf er mee kunnen spelen, is gewoon buget kaartje :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43. |