Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 23:55
Verwijderd
Ik heb het volgende systeem, wil graag van jullie weten wat jullie eraan zouden upgraden, wat precies dan en waarom.

Alvast bedankt

Heb dit systeem nog geen maand, maar ben mijn kennis van hardware aan het proberen te vergroten (hard nodig), vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie eraan zouden veranderen. Zelf ben ik iig niet tevreden over de videokaart, maar ik wist vantevoren al dat die niet zo geweldig was..

Moederbord
ASUS K8V
Processor
AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 2800+
Geheugen
2 x Corsair 256MB DDR SDRAM PC400/3200
Kast
MyCom H600M
Voeding
350 watt, zit standaard bij kast
videokaart
ASUS AGP-V9520 video-suite, 128 MB
harddrive
Western Digital WD2000JD, 160GB
dvd/cd-brander/lezer
Plextor PX-712A
dvd/cd-lezer
HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B (16x/52x DVD-ROM)
diskette
3,5" diskettestation, 1,44 MB
printer
HP PSC 1210
speakers
Logitech X-220
toetsenbord
Logitech internet navigator
muis
Logitech Premium Optical Wheel Mouse
webcam
creative webcam NX
monitor
iiyama ProLite E430-B, 17"
switch
Edimax ES-3105P
windows
Home edition, XP
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2004, 01:00
twain4me
twain4me is offline
Dat systeem is prima en hoeft eigelijk niet te hebben maar,
er even vanuit gaande dat het een boel mag kosten ^^

videokaart x800xt

beetje meer geheugen ik geloof dat die asus ook gebufferd geheugen (ecc reg) ondersteund.

veder mss een systeem schijfje maar dan wel een wd raptor

ennuh windows XP pro... schijnt nogal veel te schelen
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 01:04
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 12-08-2004 @ 02:00 :
Dat systeem is prima en hoeft eigelijk niet te hebben maar,
er even vanuit gaande dat het een boel mag kosten ^^

videokaart x800xt

beetje meer geheugen ik geloof dat die asus ook gebufferd geheugen (ecc reg) ondersteund.

veder mss een systeem schijfje maar dan wel een wd raptor

ennuh windows XP pro... schijnt nogal veel te schelen
Wat scheelt het tussen windows xp pro en home?
(op deze pc zit home, op mn andere heb ik pro, eerlijk gezegd ben ik nog geen verschil tegengekomen in de tijd dat ik m heb)

edit: stel dat ik die videokaart zou vervangen, wat merk je dan precies voor verbetering? Spellen gaan sneller en zijn grafisch gezien mooier, merk je het verschil tussen die die ik nu heb en die die je aanraadt ook tijdens ander gebruik met de pc?

Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 01:07.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 01:31
twain4me
twain4me is offline
Het is een kwestie van een goed ding en een nog beter ding, je merkt het hier en daar ,maar zeker niet overal meestal is het geen wat je hebt gewoon al goed genoeg.

eigelijk is je vraagstelling verkeerd om
meestal ga je upgraden omdat je iets tekort komt bv; heftige 3d spellen spelen op hoge resolutie.

jij wilt feitelijk nu een 3d upgrade doen en of wij er maar ff een reden bij willen verzinnen

zoals ik al zei eigelijk is er nix mis met het systeem

ik heb overegens gene idee wat het verschil psies is tussen home en pro... ik gebruik nog altijd 2000 , maar iedereen roept altijd dat het verschil maakt
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 06:11
M@rco
M@rco is offline
Die videokaart is niet echt geweldig, maar zolang je niet de nieuwste spellen ermee wilt spelen is dat natuurlijk geen probleem (met gewoon internetten e.d. merk je echt 0,0 verschil met een betere kaart). Verder zou ik niet weten wat je hier aan moet upgraden (nou ja, 1GB RAM ipv 512 is wel lekker, vooral met spellen spelen, maar 512 is voor normaal gebruik ook meer dan voldoende).

Ook XP Home is voor thuisgebruik gewoon prima, Professional heeft meer toeters en bellen die voor zakelijk gebruik geschikt zijn maar ik zie niet in wat voor voordeel jij erbij zou hebben

Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 06:14.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 06:57
Nikeboy
Nikeboy is offline
andere printer misschien.
ik heb afdrukken gezien (fotoos) van een epson rx600. die zijn echt super.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 12-08-2004 @ 02:31 :
Het is een kwestie van een goed ding en een nog beter ding, je merkt het hier en daar ,maar zeker niet overal meestal is het geen wat je hebt gewoon al goed genoeg.

eigelijk is je vraagstelling verkeerd om
meestal ga je upgraden omdat je iets tekort komt bv; heftige 3d spellen spelen op hoge resolutie.

jij wilt feitelijk nu een 3d upgrade doen en of wij er maar ff een reden bij willen verzinnen

zoals ik al zei eigelijk is er nix mis met het systeem

ik heb overegens gene idee wat het verschil psies is tussen home en pro... ik gebruik nog altijd 2000 , maar iedereen roept altijd dat het verschil maakt
hmm ja, ik zou nu sowieso niks kúnnen upgraden, geldtekort, maar was benieuwd wat men zou veranderen

Hmm, ik heb nog geen enkel verschil gemerkt iig, tot nu toe is home goed
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 09:18
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 12-08-2004 @ 07:11 :
Die videokaart is niet echt geweldig, maar zolang je niet de nieuwste spellen ermee wilt spelen is dat natuurlijk geen probleem (met gewoon internetten e.d. merk je echt 0,0 verschil met een betere kaart). Verder zou ik niet weten wat je hier aan moet upgraden (nou ja, 1GB RAM ipv 512 is wel lekker, vooral met spellen spelen, maar 512 is voor normaal gebruik ook meer dan voldoende).

Ook XP Home is voor thuisgebruik gewoon prima, Professional heeft meer toeters en bellen die voor zakelijk gebruik geschikt zijn maar ik zie niet in wat voor voordeel jij erbij zou hebben
Ik speel geen grafisch ingewikkelde spellen ofzo, veel verder dan de allersimpelste dingen als the sims en rollercoaster tycoon enz. kom ik niet.. Als je het buiten spelletjes niet merkt, tijdens ander gebruik, dan heeft dat idd ook niet zoveel zin
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Nikeboy schreef op 12-08-2004 @ 07:57 :
andere printer misschien.
ik heb afdrukken gezien (fotoos) van een epson rx600. die zijn echt super.
hmm, deze drukt wel goed af, enige probleem is dat ie alle blaadjes tegelijk pakt, dus ik moet ze er een voor een indoen, moet nog even kijken waar dat aan ligt. Dat is niet zo handig als je werkstukken van 30 pagina's afdrukt
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 09:35
Nikeboy
Nikeboy is offline
Citaat:
(: schreef op 12-08-2004 @ 10:19 :
hmm, deze drukt wel goed af, enige probleem is dat ie alle blaadjes tegelijk pakt, dus ik moet ze er een voor een indoen, moet nog even kijken waar dat aan ligt. Dat is niet zo handig als je werkstukken van 30 pagina's afdrukt
als je die printer nog geen 30 dagen hebt gewoon terug brengen naar de winkel. krijg je direkt een nieuwe mee.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Nikeboy schreef op 12-08-2004 @ 10:35 :
als je die printer nog geen 30 dagen hebt gewoon terug brengen naar de winkel. krijg je direkt een nieuwe mee.
Heb m nog geen 3 weken
dus probeer dalijk ff het aan het papier ligt (te vochtig oid), anders ga ik ermee terug
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 10:19
Jolt
Jolt is offline
Ikzelf zou voor meer schijfruimte gaan , als je veel download heet dat dan

Videokaart is niks mis mee hoor, je zou DOOM III zelf er mee kunnen spelen, is gewoon buget kaartje
Oud 12-08-2004, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 12-08-2004 @ 11:19 :
Ikzelf zou voor meer schijfruimte gaan , als je veel download heet dat dan

Videokaart is niks mis mee hoor, je zou DOOM III zelf er mee kunnen spelen, is gewoon buget kaartje
mm, dat is idd ook een optie, heb het tot nu toe nog niet echt nodig, gelukkig is dat heel simpel erbij te zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten