![]() |
|
![]() |
Ik ben vooralsnog een Debian n00b, maar daar wordt nog aan gewerkt!
![]() Op het moment heb ik de www.cad-engineering.nl server omgezet naar Debian Testing (snapshot ISO). De server draait als een zonnetje, het is me ook gelukt NAT (iptables met eigen 2.4.18 kernel), Apache, PHP en MySQL aan de praat te krijgen (apt-get is bestwel cool eigenlijk ![]() ![]() Mijn sources.list: Code:
deb cdrom:[Debian GNU/Linux 3.0 _Woody_ - fsn.hu's i386 Binary-1 (20020214)] / unstable contrib main non-US/contrib non-US/main non-US/non-free non-free deb http://http.us.debian.org/debian testing main contrib non-free ![]() Maar hoe zit het nu met "apt-get dist-upgrade"? Volgens de online documentatie vervangt dit de software op je systeem waarvan nieuwe packages beschikbaar zijn. Kan ik deze uitvoeren zonder te bangen voor mijn configuratie? Of bestaat er een kans dat er dingen dan goed fout gaan? ![]() Ik heb nu na een lange dag van uitzoeken en tekstbestanden editen eindelijk alles aan de praat *trots* ![]() Debian Linux 3.0 (testing), kernel 2.4.18, Apache 1.3.23, PHP 4.1.2, MySQL 3.23.49, iptables 1.2.5, enzovoorts ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De search is al erg handig: Code:
superwrak:/home/koen# apt-cache search libncurses5-dev libncurses5-dev - Developer's libraries and docs for ncurses Code:
superwrak:/home/koen# apt-cache depends libncurses5-dev libncurses5-dev Depends: libncurses5 Depends: libc6-dev Conflicts: <ncurses-dev> Conflicts: <ncurses-developer> Conflicts: <libncurses-dev> Replaces: <ncurses-dev> libncurses5-dev Replaces: <ncurses-developer> Replaces: <libncurses-dev> libncurses5-dev ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() *juich* ![]() Ik draai Testing omdat ik Stable een beetje antiek vind, maar dat is dan met de final van 3.0 ook opgelost denk ik ![]() Goodbye Slackware, hello Debian! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Qua security zuigt Testing. Security en/of software updates komen daar als laatste pas aan bod.
Security staat bij Stable hoog in het vaandel, maar de software is out of date. Stable recente software staat bij Testing hoog in het vaandel echter Security updates worden hier vaak pas laat aangebracht. Waarom, moet je joost vragen maar op #debian OPN werd me dit verteld. Unstable heeft het nieuwste van het nieuwste en heeft eerdere security updates dan Testing. Echter qua software kan het onstabiel zijn. Tis maar wat je wilt ![]() Hoop voor je dat je 2.4.18 + xfs/jfs hebt geinstalleerd. Zie hier
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Gewoon kijken naar de services die je open hebt (bij mij is dat alleen Apache .. SSH en FTP laat 'ie alleen maar toe voor mijn IP thuis, geregeld via iptables). De rest is gewoon dicht. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Bij FreeBSD liep ik toch voortdurend weer tegen nieuwe problemen op (bijvoorbeeld spontane disconnects bij PPTP zonder echte reden, slecht ondersteunde chipsets, enz). Slackware is niet goed te beheren, Apt is bij Debian een geschenk van de hemel wat dat betreft ![]() Tsja, en de andere Linux distributies zijn te bloated voor mij of te veel werk (ik heb ook geen zin 'alles' te compileren ![]() Dus heb ik nu eens goed de tijd ervoor genomen en Debian geinstalleerd ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Fijn dat je het buskruit hebt uitgevonden
![]() Waarom gebruik je dan ook in vredesnaam PPTP? Gebruik voor statische IP's op je eth0 dmv. een spoof. Zie SIP_SPOOF en SIP_SPOOF voor meerdere IP's Laatste is m'n eigen howto, zelf uitgevonden en gemaakt dit weekend. Resultaat = 4 IP's op 1 bakkie ![]()
|
![]() |
Misschien is het handig om ipv http://http.us.debian.org http://ftp.nl.debian.org te nemen. Snelle server.
![]() BTW, Ik ga straks m'n SuSE vervangen door Debian... maar da's meer omdat de 7.3-diskettes niet werken willen en die van Debian wel. ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Tot nu toe was ik te lui om mij echt te verdiepen in iptables bijvoorbeeld, dat moet ik eens dringend doen (op het moment gebruik ik het iptables script van ADSL4Linux, heb het wel een beetje aangepast, maar toch). Citaat:
![]() ![]() Toch vind ik het vreemd dat PPTP onder Linux wel goed werkt, maar onder FreeBSD niet (hoewel ik alle instructies van KJ Koster had opgevolgd) :/ Citaat:
![]() Die gozer begreep er geen hout van geloof ik! LoL ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Debian is ook 1 van de weinige (mainstream) distributie's die helemaal door de community gevormd wordt; de rest wordt wel erg commercieel de laatste tijd. Van SuSE kun je al geen ISO's meer downloaden bijvoorbeeld.. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ook leuk is bv: Citaat:
|
![]() |
|
|