![]() |
mannen gaan eerder vreemd dan vrouwen...
wat vind jij?
|
Niet akkoord..
simpelweg omdat ik tot nu toe meer vrouwen ken die vreemdgegaan zijn dan mannen.. Je kan wel blijven zeuren over het haantjesgedrag en het jachtinstinct en al.. maar uiteindelijk is de vrouw tegenwoordig ook vrijgevochten.. man en vrouw zijn toch evenwaardig nietwaar? Ze kunnen beiden vreemd gaan, evenveel. |
zijn er feiten voor die stelling, of moeten we gewoon wat in het los discussiëren.
ik geloof wel dat mannen vaker vreemdgaan dan vrouwen, ligt biologisch vast volgens mij, doordat vrouwen kinderen krijgen en alles, en mannen blijven jagen. dat is wel een beetje ouderwets gezwam, en gaat dus niet voor elke man / jongen op. ik ben zo trouw als maar kan (wat wil je ook met zo een vriendin :o mm ik lijk wel 10 als ik zo praat maja). mannen gaan wel vaker vreemd over het algemeen, maar vrouwen kunnen er ook wat van de laatste tijd. gelukkig zitten er in mijn vriendenkring geen mensen die vreemdgaan, hoewel, dat is eigenlijk geen toeval :) |
Ik geloof dat t gewoon bewezen is dat mannen vaker vreemd gaan dan mannen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jah, dat denk ik wel. Vrouwen hebben meer de behoefte aan lichamelijk contact en dat is niet vreemdgaan... en jongens willen seks.
Er was eens een jongen die tegen me zei: 'vrouwen gebruiken seks voor de liefde, mannen gebruiken liefde voor de seks' |
Daar geloof ik niet in. Volgens mij blijkt uit onderzoek wel dat mannen meer vreemdgaan, maar ik ken persoonlijk meer vrouwen die vreemdgaan.
|
Citaat:
|
een vriend van mij is echt onwijs trouw, maar heeft al meerdere vriendinnen gehad die ook al meerdere keren zijn vreemdgegaan....
vrouwen kunnen er dus ook best wat van! (ik niet, overigens) |
eigenlijk ook niet mee eens....al mijn vriendinnen zijn wellus vreemdgegaan, en daar bedoel ik mee gezoend met n ander....in mijn ogen is dat nl vreemdgaan....maargoed...mannen gaan misc verder in het 'vreemdgaan'
|
Ik ben trouwens nog nooit vreemd gegaan :D
ik haat ontrouwe mensen....ik vind het echt fout...dus:) |
ja ongetwijffeld, en ik ben de uitzondering die ide regel bevestigd
|
Mee eens. ( mening gevormd uit meer dan genoeg ervaring)
|
ik ken geen vrouwen maar wel een aantal mannen die zijn vreemdgegaan
maar dat kan natuurlijk toeval zijn |
I couldn't care less. Ik geloof niet dat ik met vrouwen 'date' die zo'n gebrek aan karakter hebben om vreemd te gaan. En zelf doe ik het zeker niet, dus....
|
Nou, in mijn ogen kunnen vrouwen er ook wat van, al proberen ze zichzelf er altijd onderuit te praten.
|
Wil nix zeggen, moet je aan de hand van onderzoeken achter komen. Over het algemeen van wat ik gewoon om me heen zie (zonder dat ik al dat alles zeker weet) denk ik dat bepaalde mannen wel eerder ervoor in staat zijn ja...
|
ik ben het er echt niet mee eens, maar misschien komt dat ook wel omdat ik zelf een vriendin heb gehad die is vreemdgegaan en ik er helemaal kopat van was, en dus bevooroordeeld ben.
|
Ik geloof dat ik het er niet mee eens ben. Als ik zo om me heen kijk, is het ongeveer 50-50 - d.w.z., de mannen die ik ken zijn net zo trouw als de vrouwen. Ik ken weinig mensen die vreemdgegaan zijn...
|
Dat hangt ervan af. Op jonge leeftijd is het percentage denk ik even groot, omdat er dan nog niet echt sprake is van serieuze relaties. Op latere leeftijd (zeg maar vooral nadat mensen getrouwd zijn) gaan vrouwen minder vaak vreemd dan mannen, omdat hun drempel om dat te doen dan hoger is. Ze gaan alleen vreemd als ze er ook geestelijk achter staan en maken niet zomaar een slippertje, zoals mannen wel vaak doen.
|
Citaat:
Een enquete met de vraag: "hoe vaak ben jij vreemd gegaan?" Aan jongeren...denk je nu echt dat ze allemaal serieus en eerlijk antwoord op gaan geven? :rolleyes: |
Citaat:
En wat betreft de topicvraag, ik heb geen idee, oa door films ga je al gauw denken dat 't de mannen zijn... |
Citaat:
Niet alleen door films, ook gewoon door te leven, je weet wel dat ene buiten een beeldscherm |
Citaat:
Hehe, nou weet ik niet in wat voor milieu jij je begeeft, maar ik ken er gelukkig maar 1 die vreemdgaat (ook dan wel gelijk bij 't leven), en nee de mensen die ik ken zijn niet op 1 hand te tellen... |
Citaat:
|
Citaat:
Echt zo schijtziek wordt ik daarvan. En 9 van de 10 keer kun je het gewoon al zien aankomen, wanneer het slecht gaat in hun relatie, ze kleine ruzietjes krijgen etca. Begin er dan gewoon niet aan, probleem opgelost |
Citaat:
't Is natuurlijk niet iets wat je geheel in de hand hebt, zowel 't verliefd worden als 't vreemdgaan (d'r zijn er immers ook genoeg die zich wel weten te gedragen). En ja dan kan je 't bij voorbaat afkappen, maar als je zo gaat beredeneren kan je net zo goed helemaal niks meer aanpakken en thuis blijven zitten, kluizenaar worden. |
Citaat:
|
Citaat:
heb ik me overigens ook eens afgevraagd:D |
Dit wordt vast weer een gezellig topic.
|
Citaat:
Helemaal mee eens! Maar ik denk dat mannen wel eerder vreemd gaan ja. Kom op man is toch logisch. |
Citaat:
|
Citaat:
maar de kans is klein, statistisch gezien;) maar we dwalen af zoals Mark al aangaf... |
nonsense. period.
|
Het is dus echt geen nonsense...
|
In de Margriet (oeeh betrouwbare bron) stond het voglende:
"Over het algemeen wijzen onderzoeksgegevens (uit anoniemaonderzoek) uit dat ongeveer 25% van de mannen en 15% van de vrouwen met een vaste relatie vreemdgaat. Dat is raar, want de meeste mannen zullen vreemdgaan met een vrouw en dat zulllen vast niet altijd ongebonden vrouwen zijn. De kans bestaat dus dat zowel mannen als vrouwen niet helemaal eerlijk zijn in enquetes, waarbij ik niet uitsluit dat mannen wat "overrapporteren" (best stroer immers, om jezelf als casanoava neer te zetten), terwijl vrouwen wat eerder hun ontrouw verzwijgen, omdat het van hen nog altlijd erger wordt gevvonden. Uit onze laatste Margriet-enquete (2004) bleek dat een derde van de vrouwen uit dit onderzoek wel eens verliefd was geweest op een ander. Van de vrouwen zei 17% wel eens gevrijd te hebben met een ander dan de eigen parter en 14% heeft daadwerklelijk gemeensachp gehad met een ander dan de eigen partner. de helft van de mannen is hier overigens niet van op de hoogte." Conclusie (volgens mij dan) beiden geslachten zijn even erg... |
Weet je wat het ook is (volgens mij)?
Mannen praten daar vaker over, waardoor het lijkt alsof zij vaker vreemdgaan dan vrouwen. Ik heb er geen ervaring mee, ook niet met mensen uit mijn omgeving. Of ja..mss wel, maar dan was het geen serieuze relatie. |
ik ken wel meer vrouwen die vreemd gaan
en ik heb het ook een x ergens gelezen mahja dat was een of ander vrouwenblad dus ik weet ook niet of het waar is misschien vertellen vrouwen het eerder :p |
In mijn omgeving gaan mannen vaker vreemd.
|
Citaat:
En bij seks is het niet gewoon iets niet doen omdat er meer nadelen dan voordelen aan zitten, seks is een bijzonder geval. De drang naar seks is een van de sterkste die een mens kan en liefde is een van de belangrijkste dingen die mensen nodig hebben. Daarom is het rationeel, niet omdat je bang bent voor het negative van het leven en het liefst alle risico's probeert te vermijden. |
Citaat:
|
De drempel bij mannen om het toe te geven ligt gewoon lager. Bij mannen wordt 't veeleer bekeken als "wow" (onterecht) terwijl 't bij vrouwen eerder als sletterig of als not done beschouwd wordt.
|
Niet Akoord. Ik heb 4 exen, waarvan er 2 zijn vreemdgegaan, en dan ook niet 1 keer. maar meerdere keren. Meisjes zijn nu behoorlijk vrijgevochten idd. Een groot deel van de meisjes die ik ken is wel eens vreemdgegaan. Meisjes vinden het ook eerder rot voor zichzelf als voor die jongen.
@Metuselah, dat is onzin, als een jongen vreemdgaat word ie bestempeld als player. Als een meisje vreemdgaat, is het al gauw onder elkaar van "Hihi, het was toch een sukkel, en die en die was echt lekker" |
Citaat:
|
Citaat:
|
klopt.. maar sommige vrouwe zijn net manne..
|
Citaat:
|
neej denk het niet.
een man die heeft al snel grote verhalen als een "lekker wijf" heeft gezegd dat hij een leuk shirt aan had. maar een vrouw die zal het niet snel zeggen, maar voor zich houden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39. |