![]() |
Atheneum naar HBO
Weet iemand toevallig als je atheneum 5 hebt gehaald of je dan ook naar het HBO kan ????
mn 2e vraag kun je na atheneum 4 ook nog naar Havo 5 aan het begin van het jaar??? |
Euh, volgens mij moet je wel een havo-diploma hebben om naar HBO te kunnen, dus je kunt niet na vwo5 naar HBO... je kunt wel naar het HBO als je zakt voor je vwo-eindexamen...
|
volgens mij kun je niet van 5vwo naar t hbo. dat had ik toentertijd misschien ook wel gewild, maar "men" zei dat dat niet mogelijk was.
|
Citaat:
|
Citaat:
hoewel dat laatste op sommige scholen (met sprint havo ofzo) volgens mij wel kan, maar in principe dus niet. In havo4 sluit je immers al vakken af, en krijg je cijfers die het jaar erop ook nog meetellen. |
Nee, dat kan allebei niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
of ging hij/zij naar 't kunstonderwijs? Daarbij is een diploma vaak minder belangrijk mits je veel talent hebt. |
Nee hoor, hij is gewoon 18/19 en niet bepaald de slimste, 0,0 talent, ja talent voor fietsenmaker maar niet voor een hbo-studie
|
tja een bekende van me was ook gezakt maar is ergens aangenomen, moet ie niet wat bijspijkeren ofzo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In principe is het volgens mij niet mogelijk om in te stromen in een examenklas, dat staat, als ik het me goed herinner, zelfs op de site van het ministerie van ocw. [edit]Ah, je hebt je post al aangepast en het al uitgelegd, dan heb ik niks gezegd natuurlijk. ;) :D[/edit] |
je moet gewoon je diploma hebben vwo of havo anders is er geen weg.
|
Citaat:
maar als je na vwo5 een jaar vwo6 doet zonder succes kan het wel? beetje vreemd. |
Citaat:
Je moet idd gewoon een havo- of vwo-diploma hebben en dat krijg je alleen als je je eindexamen haalt. |
Citaat:
|
Citaat:
[edit]Na een met goedgevolg afgelegde 21+ test kan het natuurlijk wel. Maar dat was hier niet van toepassing, volgens mij.[/edit] |
Boeiend, ik weet dat het kan, als jullie denken dat ik uit mn nek lul is dat niet mijn probleem, met een testje en de hulp van je oude school kun je daar best heen.
|
Citaat:
En stel dat het niet kan, dan is het niet terecht dat je iemand hoop geeft die misschien/waarschijnlijk niet terecht is. Daar gaat het me meer om dan om dat jij denkt dat het wel kan, dat is dan weer niet mijn probleem. |
Ik heb het voor de zekerheid nog even gevraagd op het forum van de Hogeschool Rotterdam, ik ben benieuwd wat ze daar zeggen.
|
Ach, wat kan wel en wat kan niet? Eerst zeggen ze dat je niet kunt slagen/overgaan zonder je handelingsdelen in orde te hebben, maar dat gebeurt dus ook gewoon..
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil je best geloven hoor, maar dan snap ik niet hoe die gast uit mn klas daar wel heen kon, dan moet hij wel een heel hoge uitzondering vormen. |
Citaat:
Ik denk idd dat hij een hoge uitzondering vormt. Op de HRO weet ik echt 100% zeker dat ze niemand toelaten of ze moeten dat heel sneaky doen ofzo. Had die jongen niet toevallig al een mbo-opleiding gedaan oid? (Ik verzin ook maar wat.) |
Hmm niet dat ik weet, hij is 18/19 dus lijkt me sterk dat hij er stiekem mbo naast gedaan heeft.. Maar laat anders maar hoor, ik weet het ook niet; misschien was hij wel gezakt op vakken die 'ie niet toch al niet meer nodig had oid, ik kan ook nergens een lijstje vinden met geslaagden van mn school.
|
je kan soms wel naar het hbo als je bent gezakt, maar dat is bij bijna geen enkel hbo zo. Ik ken wel iemand die dat heeft gedaan, maar die zat met de overgang van oude stijl naar 2e fase. En volgens mij moet je dan wel een bepaald aantal vakken gehaald hebben.
Van 5vwo naar het hbo kan iig niet. Dat heb ik geprobeerd, maar je móet eindexamen hebben gedaan, jammergenoeg... |
Ghost: wat voor opleiding ging diegene doen en waar?
|
Euh, geen idee, HBO in Zwolle, maar ik zal het wel ff aan iemand vragen die er meer verstand van heeft..
Straks zit ik er helemaal naast en doet die gast iets heel anders.. :s |
Waarom zou je? Het niveau van het atheneum is toch bedroevend, dat kun je ook wel gewoon afmaken.
|
Citaat:
En mocht je het wél juist hebben, dan is het wellicht handig om te weten bij welke studie(s) je wel mag instromen als je gezakt bent voor het vwo examen. |
Citaat:
|
Ik ken twee mensen die gezakt zijn voor vwo en toch naar een hbo opleiding gaan.
Citaat:
Heb je zelf atheneum gedaan? |
Citaat:
Citaat:
|
Stoer hoor :S
Als het niveau zo bedroevend is, waarom doet dan maar 15% van alle jongeren atheneum? Wel makkelijk om dat achteraf te zeggen 'Ach, het stelde toch niks voor'. Sukkel. |
Citaat:
Hun inlevingsvermogen in anderen, daarentegen, is wat minder ver ontwikkeld. |
Tja... Beetje laag sociaal gehalte inderdaad.
Zielig hoor. |
Citaat:
oe wat zeg je dat netjes (y) :D! |
Citaat:
En er zijn natuurlijk gewoon veel domme mensen. Om gelijk met modder te gaan gooien, zoals jij en Balance doen vind ik een beetje laag, hoewel ik het waarheidsgehalte niet betwijfel. |
Ach zelf doe ik ook atheneum.
Fijn dat jij dat ook gedaan hebt, maar gezien jouw sociale vaardigheden zou ik veeeel liever een laag IQ hebben maar wel normaal vrienden kunnen maken, in plaats van jouw eigenschappen hebben. |
Citaat:
Net zoiets als "dikke mensen zijn gezelliger". |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02. |