![]() |
[floppy drive] nieuwe floppydrive
welke is de snelste die ik kan krijgen? Ik heb vaak werkstukken van school die op een floppy staan.
Wat zijn de prijzen van de snellere floppy drives?? alvast heel veel bedankt! Johan |
Volgens mij zit er geen verschil in snelheid tussen verschillende types... een diskettestation gaat je maximaal €20,- kosten...
|
Haha, dan doe je het toch verkeerd als je 20 euro voor zo'n kreng moet betalen. 8 euro maximaal.
|
Als je slim bent formatteer je je floppy's met een interleave-factor (hoe heette dat ook weer?). Dan pas je de floppy aan aan de snelheid van de drives.
Lang geleden kon VGACOPY dat geloof ik... nu dus ff zoeken naar een windows proggie hè. |
2,50 euro voor een prima drive op elke computerbeurs, in de 'Uitzoeken'-bak.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Verschillen tussen 1.44mb floppydrives zijn er volgens mij niet. Wat al gezegd werd, haal er een uit de bak bij een pc-beurs of struin het oudvuil/stort af. Grote kans dat er een PC tussenzit met gewoon nog een goede diskdrive.
Aan een diskdrive zou ik niks of minder dan 5 euro uitgeven. |
Citaat:
|
Citaat:
ontopic: een nieuwe heb je bij mycom iig voor 9€ (bron ) |
koop een usb stick. Diskette's zijn hopeloos verouderd.
|
Citaat:
usb-sticks zijn een stuk veiliger wat dat betreft en er kunnen grotere bestanden op. voor de veiligheid sla ik belangrijke bestanden op op usb-stick en mail ik ze naar 1 of 2 mailadressen |
Citaat:
In '93 kocht ik een parallelle kabel als vervanging voor al die k*tfloppy's. Dat wil nog niet zeggen dat je daarmee al die dingen in een keer van de wereld hebt geholpen, *edit* |
Citaat:
Alles wat ik wil overzetten smijt ik op USB-stick....ook de docenten passen documenten door in de les met een USB stick (of ze zetten et op BB (blackboard), maar of je et dan kan vinden is maar de vraag...klotesysteem)...mn floppydrive gebruik ik vaker voor het vastzetten van een ijsstokje ofsow als ik ff moet typen o.i.d. dan voor floppys...:D Een 56.6k modem is bij ons ook verplicht in onze laptop...maar we hoeven ze niet te gebruiken omdat de hele zooi daar wireless is :s:s Maar als je er nog per se een wil hebben (voor opstartdiskettes etc. wel handig) dan moet je gewoon ff op een beurs kijken dan ben je voor een prikkie klaar.. |
Mijn laptop heeft er geen meer :). En ik ben er blij mee. Ik heb vaker met de rot diskettes ruzie gemaakt dat ik ze nu kan lekker kan weg gooien :/
|
Citaat:
Bij de eerstejaars zijn laptops zelfs verplicht! Een 56k modem dan niet, maar wireless wel. En gewoon een 100mbit NIC maar dat heeft iedere moderne notebook. |
Citaat:
verder ben ik het met je eens, floppy's krijg je niet zomaar de wereld uit (helaas) en furbys zijn idd verouderd :) |
Sony heeft van die dubbelesnelheidslezer (externe modellen voor USB), kosten geloof ik 50 euro (Makro, België) en single speed-versies kosten daar evenveel. Ik weet nu niet of die snelheid echt zo veel beter is: in ieder geval blijven ze pokketraag :(
Mja, voor deftige overdracht kan je een usb-stick gebruiken, maar veel scholen hebben nog Windows 95 of 98. Bij het eerste moet je al geluk hebben voor ondersteuning (95b of OSR2) maar bij alletwee heb je nog een cd nodig met drivers. In de nieuwere versies zitten de drivers gewoon ingebakken :) Een beetje internetruimte kan vaak wonderen doen (in combinatie met een deftige FTP-prog)... |
Koop een pendrive.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gnagna :D
|
Citaat:
nja, vond het zowiezo geen aardige opmerking :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb ook niet in al mijn pc's een floppydrive ,maar er is er in iedergeval 1 in huis die werkt , omdat je gewoon niet 100% zonder kan |
Dat klopt, zo ook Windows XP met een RAID controller of SATA controller. Daar heb je perse een diskette met driver voor nodig. Zelfs pre-SP2 cd-roms. Onzin eigenlijk, want een CD met de driver had ook gekund, maar XP moet perse een diskettestation hebben. Jammer, want zo raak je die rommel inderdaad niet gauw kwijt. Nou zijn er wel truucjes om dit te omzeilen, maar leuk en gemakkelijk is anders.
En de uitzonderingen zoals genaaide USB op kortzichtige scholen etc. zijn er ook, en nog wel meer. Maar het de opmerking dat je alleen een Pendrive kon gebruiken op PCs die ook zo'n ding hadden is natuurlijk onzin. Voor een pendrive is opzich geen controller of andere hardware nodig, alleen een werkende USB poort en een normaal OS. |
mja en aan veel van die dingen ontbreekt het nog vaak,..
bv - geen usb port bij de kinko's in r'dam - niet kunnen booten van een pendrive - win98 geen standaard ondersteuning en toch nog zeer veel gebruikt - usb porten op onberijkbare plaatsen....(plaatselijke school) - en zo kan je nog wel ff vedergaan maargoed de pendrive maakt zijn opmars en is ook zeker niet meer weg te denken uit mijn broekzak, helaas zal die de floppy nooit geheel kunnen vervangen. en dat ligt niet aan het ding zelf maar ten eerste aan de prijs en ten tweede aan de rest van de figuren (moederbord ontwerpers, systeembeheerders etc) |
Citaat:
|
Ik boot van m'n pendrive hoor. :)
Alleen bij brakke oude BIOSen kan dat niet nee, KT133 enzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pen drive kan ik niet gebruiken bij ons op school, daar werken ze met van die accounts waar alles gedelete wordt als je uitlogt :D
Dag drivers :P Mail gewoon alles naar hotmail :P |
Citaat:
Pen-drive is soms nog best lastig. tot vorig jaar had onze school win 98, dus apart de drivers installeren. Thuis hadden we een printer waarvoor geen xp drivers waren uitgebracht, de computer waar dat ding et wel op deed had geen usb-poort dus floppy's waren toen zeker wel handig.. |
Citaat:
|
ieeeeeeeeeuw FLOPPYS!
*springen de nekharen omhoog* die dingen gaan toch altidj naar de klote! Ze moeten de uitvinder van de pendrive een biertje geven op mijn kosten :D |
Citaat:
Bij Windows 98 kan je dus amper pendrives gebruiken, omdat er gewoon geen drivers waren. Volgens mij zal het steeds ambetant blijven, want de ene is al dikker/breder dan de andere dus kan je niet altijd overweg met die USB-poorten. Die FISH-geheugen, vind ik daar de perfecte oplossing voor, maar spijtiggenoeg nog toekomstmuziek... Scholen zijn niet altijd kortzichtig omdat ze nog Windows 98 gebruiken, het ligt (in België toch) eerder aan de overheid: - scholen krijgen wel subsidies, maar net genoeg om alles juist te laten verlopen, er wordt wel geld gerekend voor computers, maar waarschijnlijk in onredelijke aantallen (volgens bekendmakingen moet er 1 per klas komen) of onredelijke specificaties (bij ons op school krijgen we 'nieuwe computers' in elke klas, maar het enige dat ik kan aanmerken is dat die computers tweedehands zijn). Op zich is het voor een school natuurlijk niet nodig om er 3D-kaarten enzo in te steken of de nieuweste computers te gebruiken, maar zo vervreemd je naturrlijk van het beeld van de computers die in bedrijven/thuis gebruikt worden. Wat overigens nog belachelijker is, vind ik, dat ze vasthouden aan Microsoft: Linux en OpenOffice kunnen evengoed werken, geen kat die het verschil voelt na 10 keren gebruiken... Wat drivers voor vanalles betreft (die printer zonder drivers voor xp doen me hieraan denken): als er geen drivers voor XP bijzitten (en ja: XP Home/XP Pro mmakt niets uit voor drivers!), kijk dan of er geen drivers voor Windows 2000 beschikbaar zijn, verder afzakken naar NT4 en dan pas naar Me, 98, 95 (al worden voor die laatsten toch geen drivers meer gemaakt, vaak) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
linux mag dan opensource zijn maar is redelijk prijzig in gebruik Sysadmins voor dat systeem van sun (ff naam kwijt) solaris geloof ik ... die zijn pas DUUUUURR..... :D momentel heeft freebsd denk ik de beste oplossingen voor servers... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |