![]() |
De Thuiskomst
DE THUISKOMST
Ik liep even over de straat Uit de geboorte van licht Weg van het startpunt Langs de weg van papier Daar bouwen mannen Huizen, ik ben ver weg Van mijn thuiskomst En zie een kind geboren Ik zie het in haar armen In een ziekenhuisbed Geen poëzie hier, hoor Hoe een engel vraagt Waarin wil je leven? Bij de rand van woorden, Van spetterende liefde, Aan de laatste straatsteen. Dicht bij haar, Waar telkens opnieuw De thuiskomst zal beginnen. Een tocht langs een straat als een terugkeer door mijn leven, tot net er voor, als mijn doel vastgelegd wordt... Groetjes, Dreampoet |
Mooi...een blik in de toekomst?? :)
Alleen de laatste strofe..Die loopt niet echt goed naar m'n gevoel. De inhoud wel, daar niet van, maar de indeling klopt niet echt met de rest van het gedicht. Bij de rand van woorden, Van spetterende liefde, Aan de laatste straatsteen. Supermooi stukje...Love it... |
Ik vind het mooi, het doet me een beetje denken aan 'drie keer vallen' van acda & de munnik, ik weet ook niet waarom. Misschien komt het gewoon door het beeld va niemand die op zoek is naar zichzelf en over straat loopt, verschillende dingen tegenkomt.
Het lijkt net alsof je in dit gedicht ook werkelijk een zoektocht doormaakt, waarbij je de verschillende stadia van het leven bekijkt en het daarin hebt over keuzes die je kunt maken, en de keuzes die je aangeboden worden. En uiteindelijk eindigt alles toch weer in de liefde, niet :)? |
Citaat:
Hoe zou je die laatste strofe aanpassen, de eerste regel langer? Groetjes, Dreampoet |
Citaat:
Ik ken Acda & De Munnik niet, is dat een band of zo? Groetjes, Dreampoet |
Citaat:
Maar over die aanpassing...eerlijk gezegd, heb geen flauw idee hoe je het zou kunnen veranderen. Is precies een breinbreker, heb er op zitten zoeken maar kom tot niets zinnigs. En trouwens, het is jouw gedicht, je doet ermee wat je wilt, ik ben sowieso al niet goed in het aanpassen van dingen dus :s Oww, krijg net inval... Langs de straat maak ik een tocht als een terugkeer door m'n leven tot net ervoor als m'n doel vastgelegd wordt Zoiets had ik in gedachten. Maar heb het gevoel dat ik de betekenis heb veranderd :s |
Citaat:
tekst: Thomas Acda muziek:Michiel van Rees-Vellinga Ik slenter langs de huizen en fluit zacht Handen in mijn zakken zomernacht Boven me de sterren en de maan Voor me de paar straten nog te gaan En alles is geweldig En ik ga maar eens naar huis Drie keer vallen ben ik thuis En ineens komt in me op Dat alleen daar het leven swingt En bij mij thuis, zou niet weten Hoe mijn eigen deurbel klinkt Drie keer vallen ben ik thuis En ik ben niet ongelukkig Zo is het leven soms bedoeld Geluk kan enkel groeien Als je ook het droeve voelt En misschien is dat een waarheid Denk ik sluitend voor me uit En misschien is dat het niet En dat maakt me ook niet uit Drie keer vallen ben ik thuis ____________ Acda & de Munnik zijn eigenlijk theatermakers, ik vind dit persoonlijk één van de betere teksten, en het ademde imo een beetje dezelfde sfeer uit als jouw gedicht. Ja, interpretaties verschillen meestal, maar ik heb er iig dan toch eruit gehaalt dat het om de liefde ging. Want daar gaat het ook om :). |
Citaat:
Mooie tekst van die Acda en De Munnik :) Da's één van de voordelen van Nederland, jullie staan veel verder op het vlak van theater :) Ik zie wel, zeker volgens jouw interpretatie, de link, mooi :) Groetjes, Dreampoet |
Citaat:
Groetjes, Dreampoet |
Is graag gedaan hoor :)
Maar het is zoiets qua indeling dat ik bedoel, dan past het beter bij de vorm van je gedicht. De inhoud daar moet je zelf maar aan sleutelen want het is jouw gedicht hé ;) |
Citaat:
Groetjes, Dreampoet |
Yeps :) dat bedoelde ik dus :D
En doordat ze er zo uitspringt vond ik je gedicht wat minder goed. Het einde las niet echt goed daardoor |
Citaat:
Groetjes, Dreampoet |
Ben benieuwd naar het resultaat trouwens :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50. |