![]() |
LPF-fractie zegt partijlidmaatschap op
De acht LPF'ers in de Tweede Kamer zeggen hun partijlidmaatschap op. Ze breken dus het verband met hun partij.
Voorlopig willen ze wel doorgaan onder de oude naam. Ik vraag me af hoe het nu verder met de TK-leden en de partij moet. Het is in ieder geval een unieke situatie in de Nederlandse parlementaire geschiedenis, want nog nooit eerder stapte een complete fractie uit een partij. Formeel staatsrechtelijk zijn ze volgens mij nu partijloos. Ik vraag me af hoe ze dat gaan oplossen, helemaal met het oog op de volgende verkiezingen. |
Ze zijn inderdaad partijloos, maar dat is niet zo'n probleem, dus ze zullen bij de volgende verkiezingen wel gewoon met een nieuwe partij aan komen zetten.
|
Citaat:
Nawijn wil onder de naam LPF aan de volgende verkiezingen deelnemen, maar het partijbestuur wil de naam ook houden. Dat kan nog leuk gaan worden... |
Tsja, het is dat ze al geen geloofwaardigheid meer hadden, maar als dat wel zo was, waren ze dat nu kwijt geweest.
|
Citaat:
|
En zo ging weer een partijtje in de grote vergaarbak van LN, EVP, DS'70, BP en CD, ofwel de kanslozen die niet wisten wat ze tussen die 124-149 andere kamerleden deden.
|
Citaat:
|
Maar ik had al sinds Philomena Bijlhout al zo'n voorgevoel. Voor wie niet weet wie dat is - en dat is om meerdere redenen iets heel begrijpelijks - het was een staatssecretaris in dat ene LPF-kabinetje in de zomer en vroege herfst van 2002 dat afbrokkelde als ware het Drs. P's Dodentrojka. Zij had gelogen over haar Bouterse-verleden en zodoende mocht zij maar zeven volle uren aanblijven.
Laten we samen in dit topic een boek gaan schrijven: de puinhopen van 2,5 jaar LPF. |
Kunnen ze de een niet Lijst Pim en de ander Lijst Fortuyn noemen? :p
|
Citaat:
|
ik lach me ziek om die partij van de clowns. Het is eigelijk ook te triest voor woorden. :o
|
ach, volgende verkiezingen worden ze toch weggevaagd tot iets dat niets meer uitmaakt, tot die tijd probeer ik me er niet aan te storen.
|
dit is geen 'suprise' meer voor de meeste mensen...
|
Pim zou het zo gewild hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of wil je eerst rijk worden als ondernemingsrechthoogleraar en dan advocaat voor de VVD worden? :p |
Citaat:
|
Hoezo potentieel verkwanselen. Anyway, ik ben er niet rouwig om.
|
Het is de schuld van de Hoogendijkjes en de Heinsbroekjes!
Ach, ik heb het gevoel dat in de fractie nog énig politiek potentieel is, maar het partijbestuur bestaat echt alleen uit makelaars en juristen. |
De broer van Pim Fortuyn, Marten, heeft achteraf gelijk gehad. Toen zijn broer werd vermoord, gaf Marten het advies om de partij op te heffen.
|
Citaat:
Het zijn voornamelijk vastgoedjongens en inderdaad makelaars, en inderdaad, die zijn over het algemeen dom. |
Citaat:
Pim had et zo gewild! At your service! :D twordt tijd dat die soap ermee stopt, nou weten we et wel |
Citaat:
Varela kwam als eerste naar buiten met het nieuws de partij te verlaten. :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan veel over hem zeggen, maar hij is wel altijd uhm... apart in interviews. :D |
Kom op, laten we proberen een serieuze discussie te voeren over de toekomst van de LPF en de details over "die holmaat van Pim" achterwege laten. :nono:
Anders worden we straks weer gedemoniseerd door de Pimaanhang. :( |
Citaat:
Einde discussie. Laten we nu lekker gaan zeiken en grappen maken over die radicale moslims van de AEL! :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
**en niet gaan zeiken wat een gemis ie wel niet is voor nederland |
Als de fractie uit de partij is gestapt, zijn zij partijloos, maar dan toch eigenlijk ook 'naamloos' als je begrijpt wat ik bedoel.
Je zou zeggen dat de partij gewoon de naam zou mogen blijven dragen en de fractie iets anders moet verzinnen. Ik vraag me af wat er na nu nog van de LPF over zal blijven. Zal Nederland dan eindelijk tot bezinning komen? |
een of andere lpf bons uit flevoland wil nu ook een eigen fortuynistische partij.
omg, krijgen we die dingen soms over een paar jaar bij de koffie? "koop nu twee pakken chips, en u krijgt er gratis een politieke partij bij" :rolleyes: |
Citaat:
Het is wel een bak natuurlijk.. Nederland heeft behoefte aan nieuwe politiek zeiden ze.. Het had kunnen werken, als die partij niet gerund werd door achterlijke oplichtende zakenmannetjes en corpulente alcoholisten en andere stijllozen. Dat die pim ineens een nieuwe politieke stroming heeft gemaakt is natuurlijk ook kul. Henk Westbroek was ermee begonnen, en op kleine schaal met intelligente mensen werkt het ook. |
Citaat:
|
tsja ze zijn 'onfortuinlijk'
|
Citaat:
Ik heb het vanaf de moord op Pim al zien aankomen: zonder hem is de LPF niets meer dan een verzameling te grote ego's, die weinig anders kunnen dan continu met elkaar ruziën. Verder is de LPF momenteel niet meer nodig, hoezeer de overgebleven aanhangers ook anders willen doen geloven. De LPF was een zogenaamde protestpartij, die opkomt op een bepaald thema dat door de gevestigde politiek wordt verwaarloosd (in dit geval het integratiebeleid). Zo'n partij schudt de gevestigde politiek wakker, en tekent daarmee tegelijk zijn eigen doodvonnis, want de doelstelling, de gevestigde orde wakker schudden, is dan behaald. De markt voor de protestpartij kalft dan in rap tempo af. Dat zien we ook in dit geval: de VVD klust inmiddels in alle wijken van de LPF, en met succes. |
na al het geruzie dat de naam LPF in het discrediet heeft gebracht zou je eerder verwachten dat ze gingen ruzien over wie gedwongen is de naam LPF te houden. :D
ach, het zal mij een worst zijn, na de volgende verkiezingen doen ze toch niet meer mee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik me trouwens afvraag: hoe zit het met de FVP (Fortuynistische Volkspartij), die een jaar of wat geleden door een stelletje ontevreden LPF-leden uit Drente is opgericht? :D |
Citaat:
Die FVP heb ik nog nooit weer wat van gehoord, dus die is vast al wel aan bestuurlijke problemen uitééngevallen ofzo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |