![]() |
Bij aanhouding geen boete gekregen
Hej allemaal
een tijd terug (2 maand ofsow) ben ik bij een tuinfeest geweest, gingen we ff naar een speeltuintje, bier nog in de handen ensow Bij dat speeltuintje kwam op een gegeven moment politie, iedereen dus snel bier weg, maar ze hebben waarschijnlijk alleen die van mij gezien, want ik werd aangehouden wegens openbaar drankgebruik. Hij vroeg mn naam ensow, en schreef dat op een kladblokje. Ik heb toen geen "geel papiertje" gekregen, helemaal niks. Ik heb vandaag dus de boete (een brief en acceptgiro) binnengekregen. Nu is mijn vraag, is dat geldig als ik toendertijd geen boete heb gekregen? bvd |
Je hebt de overtreding begaan en je bent bekeurd, so whats your point???
|
ik denk het wel he, anders zouden ze je geen acceptgiro sturen
|
kejz, dan moek um maar betalen, kan zo ook geen smoes bedenken om een bezwaarschrift te sturen.. :evil:
|
Natuurlijk is dat geldig.
|
Volgens mij is het CJIB altijd laat met boetes sturen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Normaal krijg je, als een agent een proces verbaal opmaakt, daar een doorslag van. Zelf ook een keer staande gehouden (door rood gereden) en toen kreeg ik dus WEL zo'n geel papiertje gekregen. |
Is iedereen nou dom? Ze hebben je naam gewoon opgeschreven voor het geval er iets gebeurd met dat speeltuintje. Er is geen officiele bekeuring uitgeschreven dus ga je waarschijnlijk niets krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Centrale, centrale de moedervlek is gesignaleerd in de speelthuin aan de molenstraat. Directe assistentie verreist bij het lezen van de eerste post. B2 uit. :p
|
Citaat:
|
boeit niks of je dat gele briefje wel of niet heb gehad. Je staat geregistreerd en bent beboet wegens openbaar drank (mis)(ge)bruik.
Dokken of bezwaarschrift sturen. Aangezien je daadwerkelijk de overtreding begin zou ik het laf (maar wel voordelig!) vinden als je een bezwaarschrift zou sturen. Als je weigert te betalen wordt je uiteindelijk gedaagd voor het kanton gerecht geloof ik (als je boete meer als 86 euro is) dan kan je het aan de rechter uitleggen :D |
en ik denk niet dat de rechter dta accepteerd dat je "geen geel papiertje hebt gekregen" xD
Ik denk dat die "gele papiertjes" typisch nederlands zijn, ik woon in belgië hier krijg je nooit zoiets, als ze je aanhouden schrijve ze je gegevens op een een maand of 2 later kan je ff wat gaan overschrijven. |
|
betalen maar
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09. |