![]() |
Wilders
Wat vinden jullie van het conflict tussen VVD-Tweede Kamerlid Geert Wilders en VVD-fractievoorzitter Jozias van Aartsen?
Ik hoop dat Wilders de VVD verlaat. Minder steun voor de kabinetspartijen lijkt mij altijd goed. Ook komt het ten goede aan de VVD als rechtse populisten de partij verlaten. Dan kan er misschien weer een acceptabele VVD kan komen zoals tijdens Paars, bijvoorbeeld onder leiding van Mark Rutte en Melanie Schultz-Verhaegen. |
Eh uiteraard ben ik ervoor dat dit kabinet haar meerderheid verliest, maar afgezien daarvan vind ik het conflict nergens op staan. Op deze manier is er geen goede democratie. Het is namelijk zo dat kamerleden zonder last van de partij ofzo mogen en moeten stemmen, daarbij is het een teken van zwakte van Aartsen. De VVD is een nieuwe koers aan het zoeken en het gaat nu om gematigde en rechtse liberalen. Ik mag hopen dat de gematigden winnen.
|
Wilders was toch altijd wel grappig?
Maar dat kan ook iemand anders zijn. Wilders is een beetje wild dacht ik. :P :o |
Wilders krijgt het nog moeilijk, want hij wil absoluut niet bij de LPF (is op dit moment sowieso af te raden).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
al die eenmansfracties en grote schreeuwerds...
ik dacht dat de hoogtijdagen van de Fortuyn politiek nu wel voorbij waren... |
Citaat:
Nu met inzichtelijker artikel! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben het nogal oneens met Wilders, vind het nogal een enge man.
Maar ik vind gewoon dat hij moet kunnen zeggen wat hij wil, de VVD moet niet miepen, starre partij, laat ze onderling maar wat discusseren en van mening verschillen. Ik vind toch al dat er teveel partijdiscipline is. Wilders zit daar omdat hij stemmen heeft, niet omdat hij een VVDer is. Ik vind dat het normaler moet worden dat fractieleden afwijken van het partijstandpunt. En de discussie of de VVD links- of rechtsom moet die moeten de jonge VVDers maar oplossen, niet die machtsgeile mannetjes zoals Van Aartsen of Zalm. Als de VVD te rechts is zorg er dan voor dat de linkse vleugel van de VVD ook vrijuit mag spreken. Die zullen het ook niet altijd eens zijn de de partij of het kabinet. Dus laat de VVD maar lekker ongecontroleert doorkabbelen, rechts of links, wat het ook wordt. Niet een paar mannetjes die keihard aan het stuur gaan hangen terwijl de rest eigenlijk de andere kant op wil. Wilders had altijd wel steun van een mede-VVDer. |
Ze doen maar, het blijft hoe dan ook een rechtse partij die niet spoort. Hoe meer ruzie ze maken hoe leuker dat is voor de oppositie.
|
van indymedia.nl geplukt:
"Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Nieuw Rechts Geert Wilders benaderd heeft en dat Wilders positief is over Smit." :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
De sociale kiezer zal dan stemmen op D66, de populistische kiezer op de LPF. |
Dus?
Er bestaat toch helemaal geen echte VVD. De VVD dat zijn die mensen. En dan nog, ookal gaat de VVD verdwijnen. Wat is daar erg aan. Het is toch een democratie? Wat is nu belangrijker, het democratische process of het voortbestaan van 'De VVD'. Nu weet ik ook wel dat dat voor veel mensen het laatste is, maar dat toont juist aan hoe krom die mensen denken. Ze weten helemaal niet meer waarom ze daar zitten. Ze zitten daar in iedergeval niet om de partij de grootste van nederland te maken. |
Gebaseerd op alles wat ik over Wilders heb gelezen/gezien/gehoord (o.a. zijn achterlijke opmerkingen over de Islam):
Hij moet dood. *Op z'n Jan Mulder's , voordat ik weer het hele forum over me heen krijg* Nee, ik heb geen zin om dit te gaan onderbouwen. We weten immers allemaal hoe Wilders is. |
als die man waarschuwt voor de gevolgen van de islam dan zie ik werkelijk niet wat daar extreem aan is.
vele mensen zien dat net als hij in, en aangezien hij verder bijna de enige is die kritiek durft te uiten doet hij dat harder om tegengas te geven. @Markalmighty, onderbouw het toch maar, want ik weet bijvoorbeeld niet wat voor persoon Wilders is, jij waarschijnlijk ook niet, aangezien ik het onwaarschijnlijk acht dat je hem ooit hebt leren kennen. dan direct met conclusies over zijn persoonlijkheid komen is behoorlijk voorbarig. |
Citaat:
|
http://www.wilders.org/
hmm, antivirus software, wat is daar nou discriminerend aan? :D nah, serieus, de man is mischien extreem, maar geeft wel tegengas voor alle politieke over-correctheid. dit soort mensen moet geen kamermeerderheid worden, maar een of twee is niet slecht om te zorgen voor een beetje verschil in denkbeelden. tenslotte, als iedereen hetzelfde vind, wat is het nut van debat dan nog? |
Citaat:
Ik vind één zo'n persoon al teveel. :nono: |
Citaat:
|
Wilders is gewoon een Bange Blanke Buurman.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wilders mijn man (y)
|
Citaat:
|
Tsja, Wilders had natuurlijk kunnen weten dat alleen Ayaantje een eigen mening mag hebben.
|
Wilders is da bomb
http://www.planet.nl/upload_mm/b/c/f...onlineBild.jpg http://www.utexas.edu/projects/latin...ives/abomb.jpg PS. Ik ben in alle aanvaringen met Wilders voor de andere partij. |
het schatje is uit de fractie en neemt zijn zetel mee.
|
Tja, als je ECHT ECHT ECHT oneens bent met iets.... Dan moet dan consequenties hebben.... Dus ik heb wel respect voor Wilders...
Los van WAT hij vindt! |
Ik heb niet echt bewondering voor mensen die domme dingen doen, ook al zijn ze principiëel. Wilders doet domme dingen. Alleen het feit dat hij voet bij stuk houdt verdient geen bewondering.
:) |
Bewondering... Hij heeft standpunten (die ik voor het overgrote deel NIET deel) en daar staat hij voor. Tja.... dom.... weet ik niet....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens Van Aartsen was Turkije niet de kern van het probleem. "Het gaat erom dat de fractie als team kan functioneren", aldus de VVD'er.
Beetje triest van de VVD. |
Citaat:
*zucht* :rolleyes: Zoals ik al zei, maar voor hardleerse mensen als jij herhaal ik het nog even, hierover is al eens eerder een topic verschenen op N&A. Gebruik de zoekfunctie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wilders stapt uit VVD-fractie
Uitgegeven: 3 september 2004 00:59 Laatst gewijzigd: 3 september 2004 09:17 DEN HAAG - VVD-Kamerlid Wilders heeft donderdagavond besloten de VVD-fractie te verlaten. Fractieleider Van Aartsen heeft dat gezegd na een urenlang overleg met Wilders waaraan ook vice-premier Zalm en partijvoorzitter Van Zanen deelnamen. Wilders stapt uit de VVD-fractie, omdat hij weigert in te stemmen met een eventueel lidmaatschap van Turkije aan de Europese Unie. "Ik was, ben en blijf tegen toetreding van Turkije tot de EU en daar kan ik geen compromis over aanvaarden." Wilders neemt zijn Kamerzetel mee en gaat verder als eenmansfractie. Hij wil "een nieuwe beweging" gaan opzetten die "het gat aan de rechterkant" moet opvullen. Mogelijk zoekt hij aansluiting bij anderen. Geen ultimatum Van Aartsen zei donderdagavond "alles te hebben gedaan om Wilders binnenboord te houden". Hij ontkende dat hij Wilders een ultimatum heeft gesteld om zijn Turkije-standpunt te wijzigen. Volgens de VVD-fractieleider was Turkije zelfs niet de kern van de zaak. "Het gaat erom dat de fractie als team kan functioneren." Wilders wekte de afgelopen maanden voortdurend ergernis bij zijn fractiegenoten met uitspraken die afweken van de partijlijn. Zalm zei donderdagavond dat de VVD-bewindslieden de opstelling van Van Aartsen volledig steunen. Ook hij legde de nadruk erop dat een fractie als een team moet opereren. Wilders: Breuk standpunt Turkije Volgens Wilders was Turkije wel degelijk een belangrijke reden voor de breuk. Volgens hem wilde de VVD-top hem daarover geen toezeggingen doen. "En ik laat mij niet in de fractiediscipline disciplineren." Een andere reden voor zijn vertrek uit de fractie is dat de VVD-top van hem eiste dat hij bij optredens in het land de partijlijn zou blijven vasthouden, aldus Wilders. Wilders wilde tijdens spreekbeurten de vrijheid hebben om zijn tienpuntenplan uit te dragen. In dat enkele maanden terug gepresenteerde plan pleitte hij voor een veel rechtsere koers voor de VVD. Wilders zei het te betreuren dat het tot een breuk is gekomen met de VVD. "Het is een partij waaraan ik veel te danken heb. Dit is en zwarte dag." Hij onderstreepte dat er alles aan is gedaan om een breuk te voorkomen. http://www.nu.nl/news.jsp?n=392335&c=11 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is natuurlijk wel gebruikelijk dat kamerleden stemmen volgens de fractiediscipline, maar verplicht - of onder alle omstandigheden wenselijk - is dat zeker niet. Als een kamerlid het faliekant oneens is met een standpunt dat zijn partij in de ministerraad inneemt, moet hij daartegen stemmen in het parlement. Dat is misschien partijpolitiek vreemd, maar staatsrechtelijk prima in orde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52. |