Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nu met inzichtelijker artikel!
Laatst gewijzigd op 01-09-2004 om 13:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De sociale kiezer zal dan stemmen op D66, de populistische kiezer op de LPF.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
http://www.wilders.org/
hmm, antivirus software, wat is daar nou discriminerend aan? ![]() nah, serieus, de man is mischien extreem, maar geeft wel tegengas voor alle politieke over-correctheid. dit soort mensen moet geen kamermeerderheid worden, maar een of twee is niet slecht om te zorgen voor een beetje verschil in denkbeelden. tenslotte, als iedereen hetzelfde vind, wat is het nut van debat dan nog?
||
Citaat:
![]() Ik vind één zo'n persoon al teveel. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
*zucht* ![]() Zoals ik al zei, maar voor hardleerse mensen als jij herhaal ik het nog even, hierover is al eens eerder een topic verschenen op N&A. Gebruik de zoekfunctie. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Wilders stapt uit VVD-fractie
Uitgegeven: 3 september 2004 00:59 Laatst gewijzigd: 3 september 2004 09:17 DEN HAAG - VVD-Kamerlid Wilders heeft donderdagavond besloten de VVD-fractie te verlaten. Fractieleider Van Aartsen heeft dat gezegd na een urenlang overleg met Wilders waaraan ook vice-premier Zalm en partijvoorzitter Van Zanen deelnamen. Wilders stapt uit de VVD-fractie, omdat hij weigert in te stemmen met een eventueel lidmaatschap van Turkije aan de Europese Unie. "Ik was, ben en blijf tegen toetreding van Turkije tot de EU en daar kan ik geen compromis over aanvaarden." Wilders neemt zijn Kamerzetel mee en gaat verder als eenmansfractie. Hij wil "een nieuwe beweging" gaan opzetten die "het gat aan de rechterkant" moet opvullen. Mogelijk zoekt hij aansluiting bij anderen. Geen ultimatum Van Aartsen zei donderdagavond "alles te hebben gedaan om Wilders binnenboord te houden". Hij ontkende dat hij Wilders een ultimatum heeft gesteld om zijn Turkije-standpunt te wijzigen. Volgens de VVD-fractieleider was Turkije zelfs niet de kern van de zaak. "Het gaat erom dat de fractie als team kan functioneren." Wilders wekte de afgelopen maanden voortdurend ergernis bij zijn fractiegenoten met uitspraken die afweken van de partijlijn. Zalm zei donderdagavond dat de VVD-bewindslieden de opstelling van Van Aartsen volledig steunen. Ook hij legde de nadruk erop dat een fractie als een team moet opereren. Wilders: Breuk standpunt Turkije Volgens Wilders was Turkije wel degelijk een belangrijke reden voor de breuk. Volgens hem wilde de VVD-top hem daarover geen toezeggingen doen. "En ik laat mij niet in de fractiediscipline disciplineren." Een andere reden voor zijn vertrek uit de fractie is dat de VVD-top van hem eiste dat hij bij optredens in het land de partijlijn zou blijven vasthouden, aldus Wilders. Wilders wilde tijdens spreekbeurten de vrijheid hebben om zijn tienpuntenplan uit te dragen. In dat enkele maanden terug gepresenteerde plan pleitte hij voor een veel rechtsere koers voor de VVD. Wilders zei het te betreuren dat het tot een breuk is gekomen met de VVD. "Het is een partij waaraan ik veel te danken heb. Dit is en zwarte dag." Hij onderstreepte dat er alles aan is gedaan om een breuk te voorkomen. http://www.nu.nl/news.jsp?n=392335&c=11
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is natuurlijk wel gebruikelijk dat kamerleden stemmen volgens de fractiediscipline, maar verplicht - of onder alle omstandigheden wenselijk - is dat zeker niet. Als een kamerlid het faliekant oneens is met een standpunt dat zijn partij in de ministerraad inneemt, moet hij daartegen stemmen in het parlement. Dat is misschien partijpolitiek vreemd, maar staatsrechtelijk prima in orde. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
Toch proces tegen Geert Wilders Verwijderd | 500 | 07-03-2009 15:13 | |
De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften Daevrem | 196 | 10-10-2007 23:18 | |
Wilders: terreurverdachten zonder proces vastzetten Levitating Nun | 167 | 31-10-2005 12:15 | |
Geert Wilders presenteert partijprogramma PGWR | 500 | 14-03-2005 18:15 | |
VVD'er Wilders haalt uit naar de islam. JantjePietje | 220 | 17-02-2004 17:40 |