![]() |
waarde van karinet
Ik heb ongeveer 8 jaar geleden een klarinet gekocht. Nou wil ik dat ding graag verkopen, maar heb geen idee wat zo'n ding waard is. Hij is van het merk vito, en het is gewoon zo'n ding wat je op de muziekschool koop. Iemand enig idee wat zoiets nog waard is?
|
Misschien staan er wat klarinetten/klarinets (?) op Marktplaats.nl waarmee je het kunt vergelijken.
|
En die prijs delen door twee, aangezien de marktplaats-waarde niet representatief is voor de werkelijke waarde.
|
Hehe ik heb daar geloof ik wel eens gekeken, maar dat varieert enorm. En ik heb dus geen idee op welke waarde mijne zou zitten.
|
ik weet niet waar je woont, maar ga eens naar een muziekzaak, laat je hem daar taxeren, en zet je het ding vervolgens te koop, samen met taxatie rapport.
( is vito niet een amerikaans merk, ik dacht onderdeel van de holton leblanc groep. ) |
ik heb meer informatie nodig, zitten er geen krasjes op? is de klarinet met zorg behandeld ? aangezien de klarinet van de muziekschool is verkregen denk ik dat het toch in het toch om een vrij waardevol iets gaat. pm me voor een goede handelaar
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben geen godverdomde j-unit trouwens |
hahahahahahahahahhahaahha
|
Citaat:
Van die 25 euro niet echt, zal wel minstens 100 worden. :o |
Citaat:
a) veel tijd in gestoken dient te worden b) je zonder leraar amper vooruit gaat komen c) je je enkel op specifieke orkeststukken kan richten (veel blaasinstrument zijn enigszins beperkend) Als je wil beginnen met klassiek, kan je beter een goede digitale piano kopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan zal ik maar zwijgen over je reactie van de piano, want dat zal je smaak wel zijn :rolleyes: |
Kom op zeg, clarinet en trompetsonatas en concertos halen het bij lange na niet bij pianosonatas en concertos, op werkelijk alle manieren waarop je zou kunnen gaan meten.
En liever een blokfluit dan een trompet eigenlijk. Maar er zijn wel degelijk klarinetspelers nodig om de meesterwerken uit te voeren. Maar als ik op kwaliteit een lijst van 100 werken zou maken waarin klarinet voorkomt dan staan zijn dat alle werken waarin de klarinet een klein onderdeel van een orkest is. Alleen het scherpe koper mag van mij echt thuis blijven(ik schrijf m'n eigen werk voor orkest altijd spontaan gestructureerd zonder scherp koper). Als ik mensen instrumenten puur op muzikale basis aan moet raden dan raad ik altijd snaarinstrumenten aan. Die klinken gewoon het best. Daarna rietblazers. Koper, daar kan mijn oor niet tegen. Verder moet ik eigenlijk ook niet veel hebben van sopranosaxen en Eb clarinetten. Verder kun je kijken naar repertoire, of je de mogelijkheid hebt zowel akkoorden als melodieen te spelen, bereik, en de mogelijke stijlen waarin je kan spelen. Ik ken geweldige werken waarin de triangel geweldig gebruikt wordt maar ik ga echt niemand aanraden triangel te spelen. :rolleyes: |
Daevrem, ik heb nog nooit zo'n trieste, onwetende sukkel als jij gezien. :rolleyes:
Maar goed, ieder zijn MENING...... En ergens ben je daarmee ook ontzettend grappig :D (y) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat is musiceren voor jou dan?? Want ik denk dat elk instrument met zijn eigen beperkingen tot een andere interpretatie van 'musicaliteit leidt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan heb je idd nog de popbandjes en jazzcombo's en als sluitstuk de bigband. Mogelijkheden zat. Als je echt geinteresseerd bent, pm me maar ff dan wil ik wel een lijst bij elkaar zoeken van (koper) blaasinstrumenten. |
Citaat:
En ik vind mezelf eigenlijk een stuk objectiever dan jij bent. Het repertoire voor koper is echt vreselijk saai in vergelijking met piano. En qua digitaal piano, ze worden natuurlijk wel steeds beter. Maar het voelt en speelt toch altijd niet als een echte piano. En die digitale piano's die in de buurt komen zijn weer zo duur dat je misschien net zo goed een (tweedehands) piano kunt kopen. Wat de beste keuze voor een student is die paino wil spelen weet ik niet, dat is echt een ingewikkelde keuze. |
Citaat:
En objectiever?? neuh dat kun je pas zijn als je gedegen kennis van alle repertoire hebt, en gezien het feit dat je al generaliserend bezig bent, geloof ik niet dat je echt objectief bent. Repertoire voor koper IS niet saai, dat VINDT JIJ, en eerlijk gezegd, VIND IK dat je ongelijk hebt. Dat is het laatste wat ik jou te zeggen heb, want ik heb geleerd dat men met vooringenomen arrogante mensen ( zeg je zelf ) niet in duscussie moet gaan. ) |
Ik ben het met trompetlover eens...ook kopermuziek kan heel divers zijn. Voordeel op een piano is dat je er gemakkelijker samen muziek mee kan maken. En muziek maken wordt denk ik pas leuk als je het samen doet!
|
Om maar even een kogel door de kerk te schieten en de discussie een nieuwe insteek te geven:
In de vroege jazz (lees Big Band periode) werd de piano voornamelijk als ritme-instrument gebruikt, terwijl de klarinet een vooraanstaande positie had (ik noem een Glen Miller, Artie Shaw, benny Goodman). En zelfs in de latere periode werden koperinstrumenten en rietblazers meer gebruikt als melodieuze instrumenten dan de paino. De piano was er veelal alleen voor begelijding (uitzonderingen daargelaten). Dus. |
Om maar weer even terug te komen op het onderwerp ;)
Ik ben nu foto's van het ding aan het uploaden. Hij is opzich nog best gaaf. Weinig krasjes en zeker geen diepe krassen. Ik weet niet zeker of hij van de muziekschool is gekocht. Dat is het probleem, het is al een tijdje geleden en ik heb dus echt geen idee meer waar ik hem gekocht heb en voor hoeveel. |
What The Fock Is Een Karinet?
|
http://www.music123.com/Woodwinds-Vi...73533d19.music
kijk hier maar eens, ik heb niet gekeken of de instrumenten nieuw waren, maar de prijzen waren niet bijster hoog. Vergelijk kun je zelf maken. Het is ook maar wat de gek ervoor wil geven, en anders moet je kim el ff pm men |
Citaat:
|
|
Citaat:
En echt veel trompetstukken ken ik inderdaad niet, ik weet echter wel dat er veel is en dat er best leuke muziek tussen zit. Het enige stuk dat ik ken is een concerto van Hummel. Nu is Hummel wel ondergewardeerd maar er zijn echt betere componisten die relevantere dingen geschreven hebben, en die zijn niet voor trompet. Vergeleken met andere instrumenten verbleekt de trompet nogal. En over de piano in de jazz, ik vind zelf ook dat je daar beter kunt gaan begeleiden en instrumenten als trompet, klarinet en saxefoon moet laten soleren. Maar de piano in de klassieke muziek is echt goddelijk. En dan nog, de piano is zelfs in de jazz nog een interessanter instrument omdat het gewoon meer mogelijkheden heeft. Trouwens, hoe meer je generaliseert hoe objectiever. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54. |