Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 21:26
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb ongeveer 8 jaar geleden een klarinet gekocht. Nou wil ik dat ding graag verkopen, maar heb geen idee wat zo'n ding waard is. Hij is van het merk vito, en het is gewoon zo'n ding wat je op de muziekschool koop. Iemand enig idee wat zoiets nog waard is?
Oud 02-09-2004, 21:27
Verwijderd
Misschien staan er wat klarinetten/klarinets (?) op Marktplaats.nl waarmee je het kunt vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:29
Verwijderd
En die prijs delen door twee, aangezien de marktplaats-waarde niet representatief is voor de werkelijke waarde.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:30
miekmuis
miekmuis is offline
Hehe ik heb daar geloof ik wel eens gekeken, maar dat varieert enorm. En ik heb dus geen idee op welke waarde mijne zou zitten.
Oud 03-09-2004, 00:05
Verwijderd
ik weet niet waar je woont, maar ga eens naar een muziekzaak, laat je hem daar taxeren, en zet je het ding vervolgens te koop, samen met taxatie rapport.

( is vito niet een amerikaans merk, ik dacht onderdeel van de holton leblanc groep. )
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:36
Verwijderd
ik heb meer informatie nodig, zitten er geen krasjes op? is de klarinet met zorg behandeld ? aangezien de klarinet van de muziekschool is verkregen denk ik dat het toch in het toch om een vrij waardevol iets gaat. pm me voor een goede handelaar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:39
Verwijderd
Citaat:
henri de penri schreef op 03-09-2004 @ 01:36 :
ik heb meer informatie nodig, zitten er geen krasjes op? is de klarinet met zorg behandeld ? aangezien de klarinet van de muziekschool is verkregen denk ik dat het toch in het toch om een vrij waardevol iets gaat. pm me voor een goede handelaar
vergis je niet, als miekmuis het ding van de muziekschool gekocht heeft dan zou dat wel eens tegen kunnen vallen. Het meeste spul is qualitatief niet best, omdat ze er terecht vanuit gaan dat er niet heel zorgvuldig mee om wordt gegaan, zeker niet als het hele jonge kinderen betreft.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 19:45
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 02-09-2004 @ 22:30 :
Hehe ik heb daar geloof ik wel eens gekeken, maar dat varieert enorm. En ik heb dus geen idee op welke waarde mijne zou zitten.
Ik koop em voor 25 euro.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 19:47
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 03-09-2004 @ 20:45 :
Ik koop em voor 25 euro.
Om em vervolgens door te verkopen voor 350
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 19:58
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 03-09-2004 @ 20:47 :
Om em vervolgens door te verkopen voor 350
Nee, om er op te leren spelen. Tis een super mooi instrument.
Ik ben geen godverdomde j-unit trouwens
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:00
pipimädchen
pipimädchen is offline
hahahahahahahahahhahaahha
Oud 03-09-2004, 20:18
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
terror koe schreef op 03-09-2004 @ 21:00 :
hahaahha
Lach je mij uit? het was serieus eigenlijk.
Van die 25 euro niet echt, zal wel minstens 100 worden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
OPGEROTH schreef op 03-09-2004 @ 21:18 :
Lach je mij uit? het was serieus eigenlijk.
Ik moet je waarschuwen dat er
a) veel tijd in gestoken dient te worden
b) je zonder leraar amper vooruit gaat komen
c) je je enkel op specifieke orkeststukken kan richten (veel blaasinstrument zijn enigszins beperkend)

Als je wil beginnen met klassiek, kan je beter een goede digitale piano kopen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:22
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Snees schreef op 03-09-2004 @ 21:20 :
c) je je enkel op specifieke orkeststukken kan richten

Bemoei je er niet mee! ik kan toch ook een blokfluit pakken, en daar mee melodietjes gaan spelen? Dat kan ook met een klarinet. Ik moet alleen effe weten hoe ik zou moeten blazen, die technieken zijn nogal ingewikkeld. Ik zou ook wel viool willen leren. Alles eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:30
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:

Wat moet je met een digitale piano als er al gewone piano's en keyboards (of bedoel je die?) bestaan?!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
c) je je enkel op specifieke orkeststukken kan richten (veel blaasinstrument zijn enigszins beperkend)

mag ik vriendelijk vragen wie jou de nonsens van punt c heeft geleerd? Ik wist namelijk niet dat ik ( en vele andere blazers ) een beperkt instrument hadden....

En dan zal ik maar zwijgen over je reactie van de piano, want dat zal je smaak wel zijn
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 23:14
Daevrem
Daevrem is offline
Kom op zeg, clarinet en trompetsonatas en concertos halen het bij lange na niet bij pianosonatas en concertos, op werkelijk alle manieren waarop je zou kunnen gaan meten.

En liever een blokfluit dan een trompet eigenlijk.

Maar er zijn wel degelijk klarinetspelers nodig om de meesterwerken uit te voeren. Maar als ik op kwaliteit een lijst van 100 werken zou maken waarin klarinet voorkomt dan staan zijn dat alle werken waarin de klarinet een klein onderdeel van een orkest is.

Alleen het scherpe koper mag van mij echt thuis blijven(ik schrijf m'n eigen werk voor orkest altijd spontaan gestructureerd zonder scherp koper).

Als ik mensen instrumenten puur op muzikale basis aan moet raden dan raad ik altijd snaarinstrumenten aan. Die klinken gewoon het best. Daarna rietblazers. Koper, daar kan mijn oor niet tegen. Verder moet ik eigenlijk ook niet veel hebben van sopranosaxen en Eb clarinetten.

Verder kun je kijken naar repertoire, of je de mogelijkheid hebt zowel akkoorden als melodieen te spelen, bereik, en de mogelijke stijlen waarin je kan spelen. Ik ken geweldige werken waarin de triangel geweldig gebruikt wordt maar ik ga echt niemand aanraden triangel te spelen.

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 23:17.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 09:16
Verwijderd
Daevrem, ik heb nog nooit zo'n trieste, onwetende sukkel als jij gezien.
Maar goed, ieder zijn MENING......
En ergens ben je daarmee ook ontzettend grappig
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Ischenbaert schreef op 03-09-2004 @ 21:30 :
Wat moet je met een digitale piano als er al gewone piano's en keyboards (of bedoel je die?) bestaan?!
Gewone piano's zijn vaak te duur en te groot voor menig student. Keyboards zijn wel erg goedkoop. Met een digitale piano heb je vaak iets meer kwaliteit (en speelplezier) in huis.

Citaat:

Bemoei je er niet mee! ik kan toch ook een blokfluit pakken, en daar mee melodietjes gaan spelen? Dat kan ook met een klarinet. Ik moet alleen effe weten hoe ik zou moeten blazen, die technieken zijn nogal ingewikkeld. Ik zou ook wel viool willen leren. Alles eigenlijk.
Musiceren is toch wel iets meer dan een melodietje spelen. (Bovendien loont het veel meer om je te specificeren in één of twee instrumenten. Het loont niet om 'alle' instrumenten te leren. Viool leren gaat lang duren. Vioolconcerten klinken weliswaar mooi, maar voor je op dat niveau zit, ben je lang bezig.)

Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 10:19.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 10:07
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Snees schreef op 04-09-2004 @ 11:04 :
Musiceren is toch wel iets meer dan een melodietje spelen.
Hij heeft nooit gezegd dattie wilde musiceren...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 04-09-2004 @ 11:04 :
Gewone piano's zijn vaak te duur en te groot voor menig student. Keyboards zijn wel erg goedkoop. Met een digitale piano heb je vaak iets meer kwaliteit (en speelplezier) in huis.

Musiceren is toch wel iets meer dan een melodietje spelen.
Heel erg eens, bovendien als je de betere digitale piano hebt, kun je ook de aanslaggevoeligheid instellen. (schijnt het wel zo te zijn dat de klank toch niet helemaal is, maar ja de voordelen zoals genoemd wegen daar wel tegenop).

Wat is musiceren voor jou dan?? Want ik denk dat elk instrument met zijn eigen beperkingen tot een andere interpretatie van 'musicaliteit leidt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-09-2004 @ 11:10 :
Heel erg eens, bovendien als je de betere digitale piano hebt, kun je ook de aanslaggevoeligheid instellen. (schijnt het wel zo te zijn dat de klank toch niet helemaal is, maar ja de voordelen zoals genoemd wegen daar wel tegenop).

Wat is musiceren voor jou dan?? Want ik denk dat elk instrument met zijn eigen beperkingen tot een andere interpretatie van 'musicaliteit leidt.
Muziek uitvoeren. Dus met anderen spelen, en/of zelf harmonie creeëren. Natuurlijk heeft elk instrument zijn beperkingen, maar met de populaire snaar- en toetseninstrument kan je zelf ook akkoorden combineren met een melodie. Je kan veel meer richtingen op. Als blazer kan je eigenlijk alleen specifieke stukken spelen, of je moet de mazzel hebben dat je in een band speelt die toevallig een blazer willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Ischenbaert schreef op 03-09-2004 @ 21:22 :
Ik heb nog wel een viool voor je liggen. Een Chinese, hele mooie donkere klank, kist + strijkstok +draagtas + hars heb ik ook voor je.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 04-09-2004 @ 11:14 :
Muziek uitvoeren. Dus met anderen spelen, en/of zelf harmonie creeëren. Natuurlijk heeft elk instrument zijn beperkingen, maar met de populaire snaar- en toetseninstrument kan je zelf ook akkoorden combineren met een melodie. Je kan veel meer richtingen op. Als blazer kan je eigenlijk alleen specifieke stukken spelen, of je moet de mazzel hebben dat je in een band speelt die toevallig een blazer willen hebben.
Hmm dat laatste is een vooroordeel die ik wel kan begrijpen, maar die toch niet helemaal waar is. Mijn eigen instrument zal ik maar even als referentie gebruiken: Er zijn talloze stukken in diverse stijlen geschreven, waarbij je ook nog zelf kan bepalen welke klankkleur gaat gebruiken ( en op een bepaald niveau ben je in staat om die klank zelf te regelen ). Ook kan je ervoor kiezen om stukken te bewerken die voor andere instrumenten geschreven zijn. Naast HaFaBra orkesten en Symphonie orkesten zijn er in de barok tijd en later ook kleinere ensembles geschreven waar trompet in verwerkt is, en er zijn talloze combinaties denkbaar met allelei ( koper ) instrumenten, en trompet.
Dan heb je idd nog de popbandjes en jazzcombo's en als sluitstuk de bigband.

Mogelijkheden zat. Als je echt geinteresseerd bent, pm me maar ff dan wil ik wel een lijst bij elkaar zoeken van (koper) blaasinstrumenten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 16:56
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-09-2004 @ 10:16 :
Daevrem, ik heb nog nooit zo'n trieste, onwetende sukkel als jij gezien.
Maar goed, ieder zijn MENING......
Juist, mening. Niet onwetendheid. Ik weet meer dan de meeste mensen hier. En dan noem je mij ontwetend. Noem me dan arrogant of eng...

En ik vind mezelf eigenlijk een stuk objectiever dan jij bent. Het repertoire voor koper is echt vreselijk saai in vergelijking met piano.

En qua digitaal piano, ze worden natuurlijk wel steeds beter. Maar het voelt en speelt toch altijd niet als een echte piano. En die digitale piano's die in de buurt komen zijn weer zo duur dat je misschien net zo goed een (tweedehands) piano kunt kopen.

Wat de beste keuze voor een student is die paino wil spelen weet ik niet, dat is echt een ingewikkelde keuze.
Oud 06-09-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 04-09-2004 @ 17:56 :
Juist, mening. Niet onwetendheid. Ik weet meer dan de meeste mensen hier. En dan noem je mij ontwetend. Noem me dan arrogant of eng...

En ik vind mezelf eigenlijk een stuk objectiever dan jij bent. Het repertoire voor koper is echt vreselijk saai in vergelijking met piano.

En qua digitaal piano, ze worden natuurlijk wel steeds beter. Maar het voelt en speelt toch altijd niet als een echte piano. En die digitale piano's die in de buurt komen zijn weer zo duur dat je misschien net zo goed een (tweedehands) piano kunt kopen.

Wat de beste keuze voor een student is die paino wil spelen weet ik niet, dat is echt een ingewikkelde keuze.
Vertel mij eens welke stukken voor koper ken jij allemaal???
En objectiever?? neuh dat kun je pas zijn als je gedegen kennis van alle repertoire hebt, en gezien het feit dat je al generaliserend bezig bent, geloof ik niet dat je echt objectief bent.

Repertoire voor koper IS niet saai, dat VINDT JIJ, en eerlijk gezegd, VIND IK dat je ongelijk hebt.
Dat is het laatste wat ik jou te zeggen heb, want ik heb geleerd dat men met vooringenomen arrogante mensen ( zeg je zelf ) niet in duscussie moet gaan. )
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:05
Pierreke
Pierreke is offline
Ik ben het met trompetlover eens...ook kopermuziek kan heel divers zijn. Voordeel op een piano is dat je er gemakkelijker samen muziek mee kan maken. En muziek maken wordt denk ik pas leuk als je het samen doet!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:10
Tsasil
Tsasil is offline
Om maar even een kogel door de kerk te schieten en de discussie een nieuwe insteek te geven:

In de vroege jazz (lees Big Band periode) werd de piano voornamelijk als ritme-instrument gebruikt, terwijl de klarinet een vooraanstaande positie had (ik noem een Glen Miller, Artie Shaw, benny Goodman). En zelfs in de latere periode werden koperinstrumenten en rietblazers meer gebruikt als melodieuze instrumenten dan de paino. De piano was er veelal alleen voor begelijding (uitzonderingen daargelaten).

Dus.
Oud 06-09-2004, 21:12
miekmuis
miekmuis is offline
Om maar weer even terug te komen op het onderwerp

Ik ben nu foto's van het ding aan het uploaden. Hij is opzich nog best gaaf. Weinig krasjes en zeker geen diepe krassen. Ik weet niet zeker of hij van de muziekschool is gekocht. Dat is het probleem, het is al een tijdje geleden en ik heb dus echt geen idee meer waar ik hem gekocht heb en voor hoeveel.
Oud 06-09-2004, 21:28
MikeyMo
MikeyMo is offline
What The Fock Is Een Karinet?
Oud 06-09-2004, 21:32
Verwijderd
http://www.music123.com/Woodwinds-Vi...73533d19.music

kijk hier maar eens, ik heb niet gekeken of de instrumenten nieuw waren, maar de prijzen waren niet bijster hoog. Vergelijk kun je zelf maken.
Het is ook maar wat de gek ervoor wil geven, en anders moet je kim el ff pm men
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 06-09-2004 @ 22:28 :
What The Fock Is Een Karinet?
Enkeltje Siberië?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:53
miekmuis
miekmuis is offline
http://www.miekmuis.com/DSC04867.JPG

Dit is mijn klarinet.

Maar euh, wie is kim?

Laatst gewijzigd op 06-09-2004 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 22:11
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 06-09-2004 @ 20:39 :

Repertoire voor koper IS niet saai, dat VINDT JIJ, en eerlijk gezegd, VIND IK dat je ongelijk hebt.
Dat is het laatste wat ik jou te zeggen heb, want ik heb geleerd dat men met vooringenomen arrogante mensen ( zeg je zelf ) niet in duscussie moet gaan. )
Ik zeg helemaal niet dat het saai is, ik zeg dat de pianoliteratuur zo enorm rijk is dat de trompet relatief gezien saai is.

En echt veel trompetstukken ken ik inderdaad niet, ik weet echter wel dat er veel is en dat er best leuke muziek tussen zit.

Het enige stuk dat ik ken is een concerto van Hummel. Nu is Hummel wel ondergewardeerd maar er zijn echt betere componisten die relevantere dingen geschreven hebben, en die zijn niet voor trompet. Vergeleken met andere instrumenten verbleekt de trompet nogal.

En over de piano in de jazz, ik vind zelf ook dat je daar beter kunt gaan begeleiden en instrumenten als trompet, klarinet en saxefoon moet laten soleren. Maar de piano in de klassieke muziek is echt goddelijk. En dan nog, de piano is zelfs in de jazz nog een interessanter instrument omdat het gewoon meer mogelijkheden heeft.

Trouwens, hoe meer je generaliseert hoe objectiever.
Oud 07-09-2004, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 06-09-2004 @ 23:11 :
Ik zeg helemaal niet dat het saai is, ik zeg dat de pianoliteratuur zo enorm rijk is dat de trompet relatief gezien saai is.

En echt veel trompetstukken ken ik inderdaad niet, ik weet echter wel dat er veel is en dat er best leuke muziek tussen zit.

Het enige stuk dat ik ken is een concerto van Hummel. Nu is Hummel wel ondergewardeerd maar er zijn echt betere componisten die relevantere dingen geschreven hebben, en die zijn niet voor trompet. Vergeleken met andere instrumenten verbleekt de trompet nogal.

En over de piano in de jazz, ik vind zelf ook dat je daar beter kunt gaan begeleiden en instrumenten als trompet, klarinet en saxefoon moet laten soleren. Maar de piano in de klassieke muziek is echt goddelijk. En dan nog, de piano is zelfs in de jazz nog een interessanter instrument omdat het gewoon meer mogelijkheden heeft.

Trouwens, hoe meer je generaliseert hoe objectiever.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten