![]() |
heb er gewoon geen zin meer in...
Sinds een maand of zo heb ik gewoon nergens meer zin in. Ik weet niet wat het is, dingen die ik vroeger heel leuk vond om te doen (zoals bv. uitgaan ofzo) heb ik nu gewoon geen zin meer in. Als ik nu (zondagavond) bv. denk aan die hele week die voor de deur staat denk heb ik echt zoiets van 'pfff...'. Voor school enzo heb ik gewoon de fut niet meer. En dat terwijl ik alles heb om gelukkig en 'levenslustig' te zijn: ik heb alles wat ik moet hebben, een prachtige vriendin incluis.
Een jaar of drie geleden heb ik een diepe depressie gehad, veroorzaakt door een minderwaardigheidscomplex. Echt depressief ben ik er niet meer door, maar het complex is er nog steeds. Ik heb nog steeds vaak het gevoel dat ik niets kan, dat ik geen talenten heb, dat ik nergens voor deug... Herkent iemand dit of weet iemand raad? |
Citaat:
|
Misschien is het een tip dat je aan het begin van iedere dag een planning gaat maken, wat je allemaal die dag gaat doen. Dit gaat van nuttige dingen, tot en met leuke dingen, en op het moment dat je het gedaan hebt kan je het doorstrepen.
Zorg dat je elke dag heel je lijstje doorstreept zodat je het gevoel krijgt dat je een nuttige dag hebt gehad en op deze manier weet je ook zeker dat je al die 'leuke' dingen, waar je anders geen zin voor had om aan te beginnen, ook gaat doen. Ik zelf maak ook vaak briefjes op deze manier. Daardoor heb je altijd het gevoel dat het weer een goede dag was, en doe je veel activiteiten. Sorry, voor beetje vage omschrijving en ik weet ook niet of je er iets aan hebt, maar je kan er uiteraard even over nadenken. |
Dit probleem heb ik ook, ik heb echt nergens zin in, forumfreakie kun je misschien een paar activiteiten opnoemen die je schrijft in je brieven?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44. |