Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2004, 17:48
my iron lung
my iron lung is offline
Sinds een maand of zo heb ik gewoon nergens meer zin in. Ik weet niet wat het is, dingen die ik vroeger heel leuk vond om te doen (zoals bv. uitgaan ofzo) heb ik nu gewoon geen zin meer in. Als ik nu (zondagavond) bv. denk aan die hele week die voor de deur staat denk heb ik echt zoiets van 'pfff...'. Voor school enzo heb ik gewoon de fut niet meer. En dat terwijl ik alles heb om gelukkig en 'levenslustig' te zijn: ik heb alles wat ik moet hebben, een prachtige vriendin incluis.

Een jaar of drie geleden heb ik een diepe depressie gehad, veroorzaakt door een minderwaardigheidscomplex. Echt depressief ben ik er niet meer door, maar het complex is er nog steeds. Ik heb nog steeds vaak het gevoel dat ik niets kan, dat ik geen talenten heb, dat ik nergens voor deug...

Herkent iemand dit of weet iemand raad?
Oud 05-09-2004, 17:52
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
my iron lung schreef op 05-09-2004 @ 18:48 :
Sinds een maand of zo heb ik gewoon nergens meer zin in. Ik weet niet wat het is, dingen die ik vroeger heel leuk vond om te doen (zoals bv. uitgaan ofzo) heb ik nu gewoon geen zin meer in. Als ik nu (zondagavond) bv. denk aan die hele week die voor de deur staat denk heb ik echt zoiets van 'pfff...'. Voor school enzo heb ik gewoon de fut niet meer. En dat terwijl ik alles heb om gelukkig en 'levenslustig' te zijn: ik heb alles wat ik moet hebben, een prachtige vriendin incluis.

Een jaar of drie geleden heb ik een diepe depressie gehad, veroorzaakt door een minderwaardigheidscomplex. Echt depressief ben ik er niet meer door, maar het complex is er nog steeds. Ik heb nog steeds vaak het gevoel dat ik niets kan, dat ik geen talenten heb, dat ik nergens voor deug...

Herkent iemand dit of weet iemand raad?
Ik denk dat als je gewoon volhoudt ongeacht wat je doet of niet doet, vanzelf zal gaan inzien dat het leven met de tijd groeit. Je zal na verloop van tijd steeds meer reden vinden om iets wel of niet te doen. Ook zal je je eigen zelfbeeld bij gaan stellen omdat je dat wil en omdat je steeds sterker wordt. Ik zit zelf in een positie dat ik dit ben gaan inzien maar nog even wacht met het verbeteren van mijn leven omdat ik het als het ware rustig wil laten groeien.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 17:53
forumfreakie
forumfreakie is offline
Misschien is het een tip dat je aan het begin van iedere dag een planning gaat maken, wat je allemaal die dag gaat doen. Dit gaat van nuttige dingen, tot en met leuke dingen, en op het moment dat je het gedaan hebt kan je het doorstrepen.

Zorg dat je elke dag heel je lijstje doorstreept zodat je het gevoel krijgt dat je een nuttige dag hebt gehad en op deze manier weet je ook zeker dat je al die 'leuke' dingen, waar je anders geen zin voor had om aan te beginnen, ook gaat doen.

Ik zelf maak ook vaak briefjes op deze manier. Daardoor heb je altijd het gevoel dat het weer een goede dag was, en doe je veel activiteiten.

Sorry, voor beetje vage omschrijving en ik weet ook niet of je er iets aan hebt, maar je kan er uiteraard even over nadenken.
Oud 05-09-2004, 18:48
darwin02
darwin02 is offline
Dit probleem heb ik ook, ik heb echt nergens zin in, forumfreakie kun je misschien een paar activiteiten opnoemen die je schrijft in je brieven?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten