Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Gsm] Water.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=947377)

Nebel 05-09-2004 18:19

[Gsm] Water....

Ik heb gisterochtend perongeluk een glas water over mn telefoon gekregen. Ik kwam hier pas na 2 uur achter. Ik heb toen geprobeerd mijn mobiel aan te zetten, er stond wel gewoon pincode intoetsen, maar hij reageerde niet op de toetsen. Toen heb ik hem uitgezet, nog een keer proberen aan te zetten maar deed hij niet. Ik heb hem uit elkaar gehaald en in mn la gelegd. Net weer in elkaar gezet maar hij doet nog nix. Is er nog hoop?

Darko 05-09-2004 18:40

Als het goed is wel, waterschade is een van de meest voorkomende problemen waar klanten mee terug komen.. lijkt me dat dit best door de fabrikant te repareren valt.

Alex 05-09-2004 18:46

Citaat:

Darko schreef op 05-09-2004 @ 19:40 :
Als het goed is wel, waterschade is een van de meest voorkomende problemen waar klanten mee terug komen.. lijkt me dat dit best door de fabrikant te repareren valt.
niet dus. waterschade krijg je gewoon terug en maken ze niet eens....

Alex 05-09-2004 18:47

Citaat:

Sassiefje schreef op 05-09-2004 @ 19:19 :
Ik heb gisterochtend perongeluk een glas water over mn telefoon gekregen. Ik kwam hier pas na 2 uur achter. Ik heb toen geprobeerd mijn mobiel aan te zetten, er stond wel gewoon pincode intoetsen, maar hij reageerde niet op de toetsen. Toen heb ik hem uitgezet, nog een keer proberen aan te zetten maar deed hij niet. Ik heb hem uit elkaar gehaald en in mn la gelegd. Net weer in elkaar gezet maar hij doet nog nix. Is er nog hoop?
Er is nog hoop (maar wel weinig). Uit elkaar halen en op een beetje warme plaats laten drogen.

Meestal doet die het na een weekje nog wel maar krijg je over een tijdje wel last van uitvallen enzo.

Darko 05-09-2004 18:47

Citaat:

Alex schreef op 05-09-2004 @ 19:46 :
niet dus. waterschade krijg je gewoon terug en maken ze niet eens....
Dat meen je niet.. Ik heb serieus andere uitspraken gehoord.. Nouja, mijn fout, mijn excuses.

Alex 05-09-2004 18:54

Citaat:

Darko schreef op 05-09-2004 @ 19:47 :
Dat meen je niet.. Ik heb serieus andere uitspraken gehoord.. Nouja, mijn fout, mijn excuses.
Meen ik wel :( Ik werk zelf in een gsm winkel en het is triest maar waar. Je krijgt ze dan ook terug met een mooie rode stikker erop 'schroot' :D Of er staat gewoon iets bij als beyond economical repair.

Je kan dan nog het beste een of ander gsm winkeltje ernaar laten kijken. Of gelijk opsturen, het is een beetje afhankelijk van het merk of ze kunnen zien of het waterschade is.

Darko 05-09-2004 18:57

Citaat:

Alex schreef op 05-09-2004 @ 19:54 :
Meen ik wel :( Ik werk zelf in een gsm winkel en het is triest maar waar. Je krijgt ze dan ook terug met een mooie rode stikker erop 'schroot' :D Of er staat gewoon iets bij als beyond economical repair.

Je kan dan nog het beste een of ander gsm winkeltje ernaar laten kijken. Of gelijk opsturen, het is een beetje afhankelijk van het merk of ze kunnen zien of het waterschade is.

Tja, ik heb dus ook van iemand gehoord die werkt bij een gsm winkel, vandaar dat ik er van overtuigd was dat dat wel kon.

JCG 05-09-2004 22:50

telfoons van mij hebben vaak genoeg gezwommen :D . Ik haal ze dan krijg zover mogelijk uit elkaar. Ik heb een nokia dus frontje ervan af en accu eruit bij mij. Dan laat ik het een weekje drogen op het kachel (wel op letten dat die niet te heet word). Dit heef me telefoon al 2 keer overleefd.

Orion16 06-09-2004 21:07

Onmiddelijk helemaal uit elkaar halen, en een week ofzo laten drogen bij de verwarming of in de zon. Ik heb dit met een oude Motorola-koelkast geprobeerd, heeft van mij echt zwemles gekregen (circa 30 seconden ondergedompeld) en hij werkt nog steeds na het 'indicent' :evil:

Chilli Dude 06-09-2004 22:34

het is iig niet slim geweest hem nog paar keer aan en uit te zetten :s maar idd zoals de rest zei laten drogen :)

btw. je krijgt hem gewoon terug gestuurd van de fabrikant mocht je hem willen opsturen want er zit een bepaald stickertje in je telefoon en zodra die nat wordt dan lopen die kleuren ofzo door elkaar dus zien ze meteen dat'ie net geweest is en je krijgt hem terug :) pech hebben...

Energie 06-09-2004 23:08

als ie verzekert is... opgeven dat ie gejat is :p

Jolt 06-09-2004 23:13

Citaat:

Energie schreef op 07-09-2004 @ 00:08 :
als ie verzekert is... opgeven dat ie gejat is :p
Geeft ze hem dan aan mij ;)

Nebel 09-09-2004 09:08

Hij leeft weer :)

Bedankt voor de reacties...

matrix21 09-09-2004 11:08

Mijn telefoon heeft ook een keer gezwommen. Vervolgens een dag in coma gelegen. Was al op zoek naar een nieuwe totdat ik het nog een keer probeerde en hij opeens aanging. Niet elk knopje werkte meer maar na nog een dag in de zon deed ie het weer perfect.
Gelukkig zit er niet zoveel in telefoontje. Als je die contactjes laat drogen werkt ie vaak wel weer.

Chilli Dude 09-09-2004 23:08

haha een vriend van me was op vakantie gaan zwemmen met z'n sony ericson ti610 :D na 5min ofzo KUT telefoon vergeten :D hij snel aan de kant, ding open in de zon, maar die is overleden :/

thuis nog geprobeerd maar krijg dat ding niet eens open?

Chimera 10-09-2004 08:30

Heeft hij wel een andere accu geprobeerd? De meeste elektronica heeft niet zo veel problemen met onderdompeling perse, het is de accu die kortsluit, en daardoor kan overlijden.

Krummeltje 10-09-2004 09:03

Citaat:

Chimera schreef op 10-09-2004 @ 09:30 :
overlijden.
Ik vind dat wel een heel cool woord.

"Mijn mobiel is overleden."
- "aah... waaraan?"
"Tsjah, verdronken"

:D

Roxjuh 10-09-2004 09:12

als je telefoon nouw gwoon tegen water kon, zoals de mijne (Nokia 5210) dan had je hier verder oowk geen last van.. Mijn tel is laatst in ons zwembad gevallen, miskien wel 2 minuten of zow, deed nog prima, nix mee aan de hand..

Wil nouw wel een keer een nieuwe. Kheb um nouw 2 en half jaar (en das voor mij heel wat, de meeste telefoons houden het bij mij niej langer uit dan 2 maand (ghehe, driftbuien :evil: )), maar hij doet nog steeds prima.. 50 Euro kun jum overkopen ;) :D

Quincy 10-09-2004 09:27

stom. nieuwe kopen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.