![]() |
Stel: Nederland wordt doelwit van terroristische aanslag? Wie is schuldig?
Stel: Nederland wordt het doelwit van een terroristische aanslag waarbij een soft-target (mensen) het slachtoffer worden.
Een (zichzelf Islamitisch noemende) terroristische organisatie claimt de aanslag met als hoofdreden dat Nederland vriendjes is met Amerika en soldaten heeft in Irak. Wie is er schuldig aan het gebeuren ervan en wat doe je? (Ga jij ook de straat op om moskees in brand te steken en turken en marrokanen uit hun huizen te jagen?) ? graag serieuze reacties |
Citaat:
De Nederlandse regering die troepen naar Irak heeft gestuurd en de VS volledig gesteund heeft EN die fucking terroristische organisaties die zo achterlijk zijn dat ze onschuldige mensen steeds als slachtoffer nemen. Citaat:
waarschijnlijk discussieren op dit forum. :D |
De terroristen.
|
Gatara verwoordt mijn mening.
|
Schuldig lijkt me de organisatie die de aanslag pleegt, en dus niet mensen als balkenende ofzo. En nee, ik ga niet de straat op om turken en marrokanen uit hun huizen te jagen.
|
Ik doe hetzelfde als bij alle andere terroristische acties: Niks.
In mijn eentje ben ik toch niks tegen al die slimmerikken in Den Haag. |
Citaat:
|
De terroristen, ookal vind ik wel dat je den haag ook zeer ervoor verantwoordelijk kunt houden omdat ze de amerikanen met de bezetting van irak steunen.
|
De terroristen schuldig en de regering verantwoordelijk voor het niet kunnen voorkomen van een terroristische aanslag.
|
Citaat:
|
Amerika
De moeder van deze terroristen is. |
De terroristen zijn hoofdverantwoordelijk, maar als men zich afvraagt waarom dit ons gebeurt dan wil ik wel een beschuldigende vinger wijzen naar Balkenende zeker omdat imho de troepen in Irak geen legitieme reden hebben om daar te zitten. Bot gezegd: Amerika-kontkusserij.
|
(waar blijven de mensen met de bakstenen en fakkels?)
|
Tsja, er zit natuurlijk een verschil tussen ergens schuldig aan zijn ('terroristen') en het uitlokken ('de Nederlandse regering').
|
Ik ga het nieuws kijken en ik ga lachen om de nieuwe maatregelen die de regering gaat invoeren om terroristen dwars te zitten, maar dat dat doe ik nu ook al, en wie er schuldig is, Wat maakt dat uit??????????????? :|
|
Citaat:
niet n.a.v. een waarschuwing ofzo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als terroristen iets opblazen is dat de schuld van de terroristen dunkt me.
|
Ik zal niet de straat opgaan om Turken en Marrokanen uit hun huizen te branden omdat:
1. Mensen verbranden tegen mijn principes is, 2. De oorlog in Irak me geen reet kan boeien, 3. Ik het toch niet kan winnen van een willekeurige marrokkaan, 4. Mijn mening toch niet representatief is voor Nederland, 5. Ik de logika tussen een terroristische aanslag en het verbranden van Turken en Marrokkanen niet kan zien, 6. Een terroristische aanslag al genoeg mensen heeft doen lijden. |
Citaat:
|
Ik zou mijzelf gaan organiseren met eensgezinden, en zo ook keihard terug gaan slaan. Eens is mooi geweest, de Islam en zijn aanhangers goed en kwaad zijn net als de pest in de middeleeuwen, en dienen te worden verwijderd :p
|
Citaat:
Ik vind zelf van niet. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als Amsterdam Centraal opgeblazen wordt hebben we dat zelf gedaan :) |
Zaina: toch vind ik de terroristen meer schuldig hoor
Zaina: ;) Shoshi: ja ik ook Zaina: kan je beter zeggen dat je alleen hun schuldig vind? nu lijkt het net ofdat je beide schuldig vindt bij deze :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben het gewoon met je eens. Maar goed, hap hap hap. *wijst en lacht* |
Citaat:
Nu ziet iedereen mijn spelfouten. :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
De terroristen uiteraard. Je moet niet het beleid gaan aanpassen omdat je anders wellicht terroristen boos zult maken. |
Citaat:
Dat iemand überhaupt de vraag stelt wie er 'schuldig' is aan een terroristische aanslag vind ik al dom. |
Mweh.
*druipt af* |
Uiteraard zijn de terroristen in de eerste plaats schuldig, daarnaast het (kun je wel vanuit gaan in geval van een terroristische aanslag in Nederland) het islamitische geloof en natuurlijk ook nog organisaties als Al-Qaida die dit soort terroristen inspireert of zelf voortbrengt.
|
Hoe kan een geloof nou schuld hebben? Een geloof is een ding, een immateriëel begrip.
|
KOM laten we een organisatie oprichten om die klootzakken voor eens en altijd naar de tering te helpen!
Laten we hun kinderen neuken en hun families vermoorden! LAten we hun stgeden in brand steken hun moskeen bombarderen en iedereen naar de hel sturen! Wie doet er mee? |
Citaat:
|
de gene die de aanslag pleegt.
|
Citaat:
of is dit een dom voorbeeld? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De terroristen zijn dan natuurlijk de schuldigen. De regering heeft het (imo onnodig) uitgelokt.
Ik ga net als metroidminded lachen om de nieuwe veiligheidsmaatregelen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17. |