Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2004, 19:50
Skyrise
Skyrise is offline
Stel: Nederland wordt het doelwit van een terroristische aanslag waarbij een soft-target (mensen) het slachtoffer worden.

Een (zichzelf Islamitisch noemende) terroristische organisatie claimt de aanslag met als hoofdreden dat Nederland vriendjes is met Amerika en soldaten heeft in Irak.

Wie is er schuldig aan het gebeuren ervan en wat doe je? (Ga jij ook de straat op om moskees in brand te steken en turken en marrokanen uit hun huizen te jagen?)

? graag serieuze reacties
Advertentie
Oud 05-09-2004, 19:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 05-09-2004 @ 20:50 :
Stel: Nederland wordt het doelwit van een terroristische aanslag waarbij een soft-target (mensen) het slachtoffer worden.

Een (zichzelf Islamitisch noemende) terroristische organisatie claimt de aanslag met als hoofdreden dat Nederland vriendjes is met Amerika en soldaten heeft in Irak.

Wie is er schuldig aan het gebeuren ervan

De Nederlandse regering die troepen naar Irak heeft gestuurd en de VS volledig gesteund heeft EN die fucking terroristische organisaties die zo achterlijk zijn dat ze onschuldige mensen steeds als slachtoffer nemen.

Citaat:

en wat doe je? (Ga jij ook de straat op om moskees in brand te steken en turken en marrokanen uit hun huizen te jagen?)

waarschijnlijk discussieren op dit forum.
Oud 05-09-2004, 19:53
Machiavelli
Machiavelli is offline
De terroristen.
Verwijderd
Gatara verwoordt mijn mening.
dutch gamer
dutch gamer is offline
Schuldig lijkt me de organisatie die de aanslag pleegt, en dus niet mensen als balkenende ofzo. En nee, ik ga niet de straat op om turken en marrokanen uit hun huizen te jagen.
Oud 05-09-2004, 19:54
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik doe hetzelfde als bij alle andere terroristische acties: Niks.
In mijn eentje ben ik toch niks tegen al die slimmerikken in Den Haag.
Oud 05-09-2004, 19:57
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Grim schreef op 05-09-2004 @ 20:53 :
Gatara verwoordt mijn mening.
Oud 05-09-2004, 20:00
Dannemann
Dannemann is offline
De terroristen, ookal vind ik wel dat je den haag ook zeer ervoor verantwoordelijk kunt houden omdat ze de amerikanen met de bezetting van irak steunen.
Oud 05-09-2004, 20:03
Go
Go is offline
De terroristen schuldig en de regering verantwoordelijk voor het niet kunnen voorkomen van een terroristische aanslag.
Oud 05-09-2004, 20:05
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-09-2004 @ 20:52 :
De Nederlandse regering die troepen naar Irak heeft gestuurd en de VS volledig gesteund heeft EN die fucking terroristische organisaties die zo achterlijk zijn dat ze onschuldige mensen steeds als slachtoffer nemen.
Omdat Nederland eerder gewaarschuwd is? Normaal gesproken is het zo dat de daders schuldig zijn aan de daden, maar in dit geval ook de Nederlandse regering
Oud 05-09-2004, 20:06
MarsVolta
MarsVolta is offline
Amerika

De moeder van deze terroristen is.
Oud 05-09-2004, 20:08
Skyrise
Skyrise is offline
De terroristen zijn hoofdverantwoordelijk, maar als men zich afvraagt waarom dit ons gebeurt dan wil ik wel een beschuldigende vinger wijzen naar Balkenende zeker omdat imho de troepen in Irak geen legitieme reden hebben om daar te zitten. Bot gezegd: Amerika-kontkusserij.
Oud 05-09-2004, 20:09
Skyrise
Skyrise is offline
(waar blijven de mensen met de bakstenen en fakkels?)
Oud 05-09-2004, 20:11
Verwijderd
Tsja, er zit natuurlijk een verschil tussen ergens schuldig aan zijn ('terroristen') en het uitlokken ('de Nederlandse regering').
Oud 05-09-2004, 20:14
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik ga het nieuws kijken en ik ga lachen om de nieuwe maatregelen die de regering gaat invoeren om terroristen dwars te zitten, maar dat dat doe ik nu ook al, en wie er schuldig is, Wat maakt dat uit???????????????
Oud 05-09-2004, 20:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 05-09-2004 @ 21:05 :
Omdat Nederland eerder gewaarschuwd is? Normaal gesproken is het zo dat de daders schuldig zijn aan de daden, maar in dit geval ook de Nederlandse regering
nee, omdat ik het sowieso al een stomme actie van ze vond en ze daarmee wisten dat ze de woede op de hals zouden halen
niet n.a.v. een waarschuwing ofzo
Oud 05-09-2004, 20:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-09-2004 @ 21:11 :
Tsja, er zit natuurlijk een verschil tussen ergens schuldig aan zijn ('terroristen') en het uitlokken ('de Nederlandse regering').
ja natuurlijk.
Oud 05-09-2004, 20:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
MarsVolta schreef op 05-09-2004 @ 21:06 :
Amerika

De moeder van deze terroristen is.
Oud 05-09-2004, 20:26
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-09-2004 @ 21:16 :
nee, omdat ik het sowieso al een stomme actie van ze vond en ze daarmee wisten dat ze de woede op de hals zouden halen
niet n.a.v. een waarschuwing ofzo
Omdat jij het stomme actie vind, geef jij de regering de schuld als ze dadelijk mijn wijk opblazen?
Oud 05-09-2004, 20:28
McCaine
McCaine is offline
Als terroristen iets opblazen is dat de schuld van de terroristen dunkt me.
Oud 05-09-2004, 20:45
Quincy
Quincy is offline
Ik zal niet de straat opgaan om Turken en Marrokanen uit hun huizen te branden omdat:
1. Mensen verbranden tegen mijn principes is,
2. De oorlog in Irak me geen reet kan boeien,
3. Ik het toch niet kan winnen van een willekeurige marrokkaan,
4. Mijn mening toch niet representatief is voor Nederland,
5. Ik de logika tussen een terroristische aanslag en het verbranden van Turken en Marrokkanen niet kan zien,
6. Een terroristische aanslag al genoeg mensen heeft doen lijden.
Oud 05-09-2004, 20:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 05-09-2004 @ 21:26 :
Omdat jij het stomme actie vind, geef jij de regering de schuld als ze dadelijk mijn wijk opblazen?
ja want de regering is imo incompetent geweest in de besluitvorming en aangezien de regering er mede dankzij mij en andere stemgerechtigden er zit, zijn ze mede-schuldig; of beter zoals Mephostophilis schreef: ze hebben het uitgelokt.
Oud 05-09-2004, 21:00
Falkh
Falkh is offline
Ik zou mijzelf gaan organiseren met eensgezinden, en zo ook keihard terug gaan slaan. Eens is mooi geweest, de Islam en zijn aanhangers goed en kwaad zijn net als de pest in de middeleeuwen, en dienen te worden verwijderd
Oud 05-09-2004, 21:01
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-09-2004 @ 21:57 :
ja want de regering is imo incompetent geweest in de besluitvorming en aangezien de regering er mede dankzij mij en andere stemgerechtigden er zit, zijn ze mede-schuldig; of beter zoals Mephostophilis schreef: ze hebben het uitgelokt.
Dan weet ik dat als ik dood ben.

Ik vind zelf van niet.
Oud 05-09-2004, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 05-09-2004 @ 20:50 :

(...)
Iemand vermoordt zijn vrouw. Wie er schuldig?
Advertentie
Oud 05-09-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2004 @ 22:14 :
De vrouw natuurlijk, want die is vreemdgegaan.
Oud 05-09-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-09-2004 @ 22:17 :
De vrouw natuurlijk, want die is vreemdgegaan.
Ohja, je hebt gelijk. Ik zat namelijk zelf even te denken dat degene die een feitelijke handeling verricht in beginsel zelf schuldig is, even afgezien van het feit dat hij een willoos werktuig zou zijn. Maar natuurlijk hebben islamitische groeperingen geen schuld aan een aanslag, dat is natuurlijk het huidige anti-islamitische ethos in Nederland, stom van me om dat uit het oog te verliezen.

Als Amsterdam Centraal opgeblazen wordt hebben we dat zelf gedaan
Oud 05-09-2004, 21:18
Gatara
Gatara is offline
Zaina: toch vind ik de terroristen meer schuldig hoor
Zaina:
Shoshi: ja ik ook
Zaina: kan je beter zeggen dat je alleen hun schuldig vind? nu lijkt het net ofdat je beide schuldig vindt

bij deze
Oud 05-09-2004, 21:21
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2004 @ 22:18 :
Nee, de NS, omdat ze te weinig op tijd rijden
Oud 05-09-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2004 @ 22:18 :
Ohja, je hebt gelijk. Ik zat namelijk zelf even te denken dat degene die een feitelijke handeling verricht in beginsel zelf schuldig is, even afgezien van het feit dat hij een willoos werktuig zou zijn. Maar natuurlijk hebben islamitische groeperingen geen schuld aan een aanslag, dat is natuurlijk het huidige anti-islamitische ethos in Nederland, stom van me om dat uit het oog te verliezen.

Erg jammer. Ik dacht dat jij - of all people - wel door zou hebben dat mijn voorlaatste post niet serieus bedoeld was.

Ik ben het gewoon met je eens. Maar goed, hap hap hap. *wijst en lacht*
Oud 05-09-2004, 21:23
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-09-2004 @ 22:18 :
Zaina: toch vind ik de terroristen meer schuldig hoor
Zaina:
Shoshi: ja ik ook
Zaina: kan je beter zeggen dat je alleen hun schuldig vind? nu lijkt het net ofdat je beide schuldig vindt

bij deze
lol

Nu ziet iedereen mijn spelfouten.
Oud 05-09-2004, 21:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-09-2004 @ 22:21 :
Erg jammer. Ik dacht dat jij - of all people - wel door zou hebben dat mijn voorlaatste post niet serieus bedoeld was.
Ik mag toch aannemen dat jij wel doorhad dat zijn reactie op jou ook niet serieus was, doch slechts voortborduurde op jouw post
Oud 05-09-2004, 21:24
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2004 @ 22:14 :
The bitch was asking for it!

De terroristen uiteraard. Je moet niet het beleid gaan aanpassen omdat je anders wellicht terroristen boos zult maken.
Oud 05-09-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-09-2004 @ 22:21 :

Ik ben het gewoon met je eens. Maar goed, hap hap hap. *wijst en lacht*
Ik was ook sarcastisch all the way, kan het duidelijker?

Dat iemand überhaupt de vraag stelt wie er 'schuldig' is aan een terroristische aanslag vind ik al dom.
Oud 05-09-2004, 21:27
Verwijderd
Mweh.

*druipt af*
Oud 05-09-2004, 21:36
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Uiteraard zijn de terroristen in de eerste plaats schuldig, daarnaast het (kun je wel vanuit gaan in geval van een terroristische aanslag in Nederland) het islamitische geloof en natuurlijk ook nog organisaties als Al-Qaida die dit soort terroristen inspireert of zelf voortbrengt.
Oud 05-09-2004, 21:39
Verwijderd
Hoe kan een geloof nou schuld hebben? Een geloof is een ding, een immateriëel begrip.
Oud 05-09-2004, 21:41
Quincy
Quincy is offline
KOM laten we een organisatie oprichten om die klootzakken voor eens en altijd naar de tering te helpen!

Laten we hun kinderen neuken en hun families vermoorden!

LAten we hun stgeden in brand steken hun moskeen bombarderen en iedereen naar de hel sturen!

Wie doet er mee?
Oud 05-09-2004, 21:49
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2004 @ 22:39 :
Hoe kan een geloof nou schuld hebben? Een geloof is een ding, een immateriëel begrip.
Het geloof heeft een gigantische invloed op deze mensen, ik ben van mening dat het daarom mede schuldig is.
Oud 05-09-2004, 21:51
Verwijderd
de gene die de aanslag pleegt.
Oud 05-09-2004, 21:51
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-09-2004 @ 22:49 :
Het geloof heeft een gigantische invloed op deze mensen, ik ben van mening dat het daarom mede schuldig is.
Als iemand zichzelf opblaast is de bom mede schuldig?
of is dit een dom voorbeeld?
Oud 05-09-2004, 21:52
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 05-09-2004 @ 22:51 :
HEEL DOM
Oud 05-09-2004, 21:53
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Iedereen interpreteert zijn geloof op zijn eigen manier. Daarom kun je 'de' islam/'het' christendom/etc. niet als schuldige aanwijzen. Er zijn namelijk net zoveel islams als er moslims zijn, net zoveel christendommen als er christenen zijn, en ga zo maar door.
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 05-09-2004 @ 22:51 :
Dat is iets totaal anders. Je kunt het beter vergelijken met iemand die medeplichtig is aan een misdrijf.
Verwijderd
Citaat:
Maar wat is het nut van die constatering? Wil je geloof in de gevangenis gooien? Of doe je het meteen goed en ga je over tot boekverbranding?
Oud 05-09-2004, 21:55
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2004 @ 22:53 :
Maar wat is het nut van die constatering? Wil je geloof in de gevangenis gooien? Of doe je het meteen goed en ga je over tot boekverbranding?
Ja! Verbrand HArry Potter boeken!
Oud 05-09-2004, 21:55
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-09-2004 @ 22:53 :
Iedereen interpreteert zijn geloof op zijn eigen manier. Daarom kun je 'de' islam/'het' christendom/etc. niet als schuldige aanwijzen. Er zijn namelijk net zoveel islams als er moslims zijn, net zoveel christendommen als er christenen zijn, en ga zo maar door.
Je hebt gelijk dat er niet 1 islam is, maar het is niet individueel verdeeld. Er zijn bepaalde hoogeplaatste figuren die de islam op een bepaalde manier intrepreteren en hun intrepreatie overbrengen op een bepaalde groep, niet elke intrepretatie is natuurlijk even erg.
Oud 05-09-2004, 21:56
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
De terroristen zijn dan natuurlijk de schuldigen. De regering heeft het (imo onnodig) uitgelokt.

Ik ga net als metroidminded lachen om de nieuwe veiligheidsmaatregelen.
Oud 05-09-2004, 21:57
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-09-2004 @ 22:55 :
Je hebt gelijk dat er niet 1 islam is, maar het is niet individueel verdeeld. Er zijn bepaalde hoogeplaatste figuren die de islam op een bepaalde manier intrepreteren en hun intrepreatie overbrengen op een bepaalde groep, niet elke intrepretatie is natuurlijk even erg.
Goed, dan is het iets minder versnipperd dan ik net stelde. Maar als je weet hoeveel invloedrijke geestelijken elk geloof heeft kom je nog steeds op respectable aantallen islams/christendommen/etc. uit. Mijn redenatie staat op dat vlak dus nog steeds.
Oud 05-09-2004, 21:58
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2004 @ 22:53 :
Heeft inderdaad weinig nut, maar het toont wel aan dat je bij de bestrijding van het terrorisme ook naar het geloof moet kijken.

Regels voor berichten