![]() |
Pc ellende.
Tijdens het spelen van Manhunt, is mijn PC gecrasht. Geen probleem dacht ik, even opnieuw opstarten en klaar is kees, logischerwijs zou dit te gemakkelijk zijn geweest. Conclusie, hij weigert opnieuw op te starten. Elke keer als ik het probeer, zet hij zichzelf voor het XP laadscherm in een of andere slaapstand. (cd lade sluit bv niet meer, monitor gaat in slaapstand) In de bios kan ik ook niet komen, kortom dikke ellende. Is mijn computer stoned? Is er een oplossing voor?
|
Windows Her installeren is wel een oplossing (y)
|
Citaat:
|
Waarom kan je niet in je bios komen?
Want dat staat helemaal los van windows? |
F8 drukken bij het booten -> safe mode.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb net even wat rond gekeken op inet, op dode pc, maar dat lijkt me niet het geval. Nu ik hem net opstart, komt ie tot het deviceload scherm (of hoe dat scherm voor XP heet, waar er even wordt laten zien wat er zoal in zit) en zegt de compu doodleuk "No devi".
|
als je niet meer in je bios kan komen heeft dat niks met je windows te maken, erg raar probleem,
misschien toch andere videokaart proberen, ff een oude er in hangen... |
Citaat:
Je weet zeker dat het slaapstand is, en niet dat je voeding gewoon gaar is ofzo? |
Citaat:
|
Heb ik ook wel eens gehad,
Zet een jumpertje over en boot in safe mode. Als het goed is doet ie dan wel booten. |
Citaat:
|
- Biosinstellingen wissen (jumpertje ff omzetten idd)
- iets mis met je bestandssysteem (sowieso moet je NTFS hebben voor gebruik met XP!) - Is iets mis met je harddisk. Download gwscan , dit is een zeer goede en onmisbare util om je harddisk op fouten te controleren. Google dit tooltje even en zet het op diskette om ervan te booten. |
Wederom, ik kom niet in mijn bios van de betreffende PC.
|
Citaat:
Is je Windows niet gewoon gaar... |
de monitor gaat in slaapstand, dus sync out of range oid? in dat geval is het niet je windows..
|
zou eerder denken aan 'n kapotte harddisc, of een softwarefout in de eerste paar kilobyte die ingelezen worden bij het starten.
Of anders een voedingsprobleempje c.q. semi-gesmolten hardware... hoor laatste tijd toch al veel problemen met videokaarten, en half verbrande CPU's omdat het koelblokje na een jaar toch scheef blijkt te zitten. BIOS setup even leeg laten lopen lijkt me een goed idee. Op je moederbord zit een jumpertje.... met "BATT" er naast ofzo. Je zou memtest86 kunnen proberen... als dat crasht, heeft het zowiezo al geen zin om windows de schuld te geven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk in je boekje van het moederbord, daar staat ergens in een cmos clear jumpertje :)
|
Oke, jumper omgezet en wederom terug gezet. Nu doet de gehele computer niets meer, hij start niet meer op. Het gaat van kwaad tot erger, ik breng 'm morgen wel even weg naar een of andere computerguru.
|
als ik jou was zou ik nieuwe spullen kopen.
|
Citaat:
Misschien dat FAT32 wat sneller is, ik weet het niet ik merk iig geen verschil! Ohja, dat schijfcontrolegezeik van FAT32 als je je PC verkeerd hebt afgesloten heb je ook niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lees mijn posts daar maar eens; ik ga niet wèèr die hele discussie voeren. |
Mee eens. De FAT vs. NTFS discussie is al verschillende malen aan de orde gekomen. Het is ook niet relevant voor dit probleem, dus laten we dit topic gebruiken voor het eigenlijke probleem.
Als de topicstarter wilt weten of hij beter FAT32 of NTFS kan gebruiken kan hij de topics lezen. Indien hij enkel Windows XP gebruikt, is NTFS misschien de beste keus. Zie de verschillende topics voor details. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10. |