![]() |
Goedkoop vegetarisch
Soms moet ik wel eens koken van mijn moeder, en dan wil ik soms voor de verandering wel eens wat vegetarisch maken. Alleen de vleesvervangers zijn een stuk duurder dan gewoon vlees.
Nu kan ik me niet voorstellen dat er geen goedkopere dingen o.i.d. zijn. Mijn vraag is: Wat is dat, en waar kan je dat krijgen? |
Hm, tja. Volgens mij zijn die dingen nooit echt goedkoop. Maar als iemand het weet, dat lijkt me ook wel handig :)
|
Volgens mij valt dat wel mee. Zo rond de 2 Euro. Maar om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe duur vlees is. :bloos:
|
Citaat:
|
Volgens mij is vlees duurder, maar dat heb ik nog nooit zelf gekocht.
Quorn stukjes en fijngehakt enzo zijn 2,40. Dat is niet zo duur toch? En anders neem je geen vleesvervanger maar alleen groente ofzo. |
Je kunt best één avond in de week zonder vlees(vervanger). ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat je kan doen is je vegaburgers zelf maken. Dan ben je wel goedkoper uit denk ik zo. Als je iets met tofu wilt doen kan je beter naar een toko gaan, daar is het enorm goedkoop (schijnt). |
Je kan ipv echte vleesvervangers ook iets vegetarisch koken met bijvoorbeeld tofu, champignons of andere paddestoelen of noten, dat is wel minder duur dan vlees of echte vleesvervangers.
|
Citaat:
|
Ten eerste vervang je vlees niet, ten minse, voedingsmatig gezien, misschien psychologisch wel.
Ten tweede, je moet gewoon gevarieerd eten. Dingen als champignons, noten, tofu, zaden, bonen en ewrten zijn mooie dingen die je toe kunt voegen aan het gemiddelde verse groenten met aardappelproduct/graanproduct/rijstproduct. |
blik kekerewten of bruine bonen (of gedroogde en dan eerst weken, of verse), spul pureren, ei erbij gooien, kruiden naar smaak, schijfjes kneden, tadaa: super goedkope vegaburgers.
Twee eieren is trouwens ook een vleesvervanger. Wat kost een normaal ei, 20 cent ofzo? |
Koop bij de toko gewoon een blok tempeh/tofu en ga daar mee aan de slag, daar kun je meerdere avonden mee doen want het is best wel veel en ook niet zo duur geloof ik.
|
Bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken in de winkel. :)
|
Moet je eens kijken bij de huismerken van de warenhuizen. Vleesvervangers zijn makkelijk te verkrijgen tegen een prijs die gelijk is aan de prijs van vlees. Zeker als het om de standaard groentenburger gaat. Als je toch niet vaak vegetrisch eet kan je die wel nemen.
|
Tofu kost nog geen euro voor een dik pak bij de toko
Haal je er ook wat rijst en kruiden Tofu prakken, rijst koken en dit mengen. Gesnipperde ui, knoflook, kruiden en cashewnoten (of pinda's, helemaal goedkoop). Ballen kneden, platmaken en dan bakken of frituren Of, burgers maken van peulvruchten, broodkruim e.d. 30 burgers voor E2.39 |
Ach het hoeft toch niet perse de echte vervanging te zijn?
Met ei kan je ook een hoop. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28. |