![]() |
Child play
Vanwege alle hartelijke en positieve reacties op mijn vorige werk plaats ik het vervolg:
http://members.home.nl/duke-erik/Child.jpg |
Ziet er wel mooi uit. Van een foto angemaakt, gezien de compositie?
|
Hmm... *denk*, eerst is mijn werk crap en nu na-gemaakt. In plaats van na-gemaakt maak ik er 'geïnspireerd door een dagje uit met 18 kinderen om een hut in het bos te bouwen' van. :)
Maar bedankt voor je reactie! 'k Vat het positief op :) |
mooi (y)
|
dope (y)
|
thx
|
Citaat:
|
ik vind em mooi hoor (y)
|
deze is inderdaad al heel wat cooler :)
|
Citaat:
|
Fascinerend hoe sommige mensen hier antwoorden op gepost werk...
Denk je eens in wat voor staat van onzekerheid de meeste creatieve mensen zijn als ze hier hun werk posten. Je loopt natuurlijk altijd het risico dat mensen het niet mooi vinden... ALTIJD die mensen die gaan bazuinen dat de anatomie niet klopt om maar even iets te noemen... Dan realiseer ik me: bij Picasso en Dalí gingen de mensen toch ook niet mekkeren over anatomische correctheid? Begin een compositie eens te zien zoals hij is, want dan zie je pas hoe de maker het heeft bedoeld. Ofzo. Pretty stoned, just for the record. |
maar vaak is het wel de bedoeling dat de anatomie klopt.. dus dan mag je best zeggen dat 'ie dat niet doet. dan help je de maker alleen maar. vergelijkingen met picasso vind ik wel een beetje vreemd.
..en onzekerheid.. als je hier wat langer zit weet je wat je kunt verwachten hier. ik heb afentoe ook geen zin om dingen te posten, geen zin in botheid dan. maar ik heb me ook nooit echt uit het veld laten slaan door lompe reacties, ik zie het ook wel als het gewoon overdreven is. maar je hebt wel een beetje gelijk ja, het kan best wel eens wat beter overwogen allemaal hier... oja mijn ava is een mond.. ik wilde wel weer eens iets vaags he :P |
Citaat:
2. Wie ben jij om te bepalen wat kinderachtig is 3. Dergelijke opmerkingen getuigen niet van veel volwassenheid, maar dat zal de pubertijd wel zijn 4. Commentaar op iemands werk is ok en acceptabel, maar uit persoonlijke oordelen alleen wanneer je er om gevraagd word. 5. Ik lag je uit |
Citaat:
|
Juist Snarl, het kan best wat beter overwogen hier. Kritiek is ok en als iemand er helemaal niet tegen kan moet hij/zij zijn/haar werk niet publiceren. Leerzame kritiek bestaat meestal uit een foutmelding en een oplossing, niet uit simpel weg afkraken. Helaas ontbreekt dat nog al eens op dit forum. Als iets "niet klopt" wordt het surrealistisch of abstract genoemd, maar wat nou als iemand's creatie/stijl niet in een dergelijke stroming past en niet 100% realistisch is... is het dan gelijk "fout" of "slecht"? Ik denk het niet, dat is alleen door de maker zelf te bepalen. Ik vind dat veel mensen eerst iets meer moeten puzzelen na wat de maker heeft willen creeëren voordat zij met kritiek of een positieve beoordeling komen. Dat ik op deze tekening positieve reacties krijg is leuk. Dat ik op mijn vorige tekening negative reacties kreeg vind ik nu raar, want ik beide gevallen heb ik precies weten te visualiseren wat ik in mijn hoofd had en daar ben ik trots op. Wil iemand een circel tekenen en lijkt het meer op een vierkant, dan zal een negative reactie terecht zijn. Weet iemand eigenlijk niet wat de maker heeft willen creeëren, dan zou hij/zij slechts mogen uiten of het wel of niet in zijn/haar smaak valt en niet of het goed, fout of slecht is.
|
Amen!
|
Haha, amen ja!
Maar ik hoop wel dat het (juist) overkomt |
hmm ik bedoelde niet precies wat jij bedoelt maar het zit redelijk in de richting. als iemand om kritiek vraagt mag je daar ook best iets persoonlijks in zetten, je kunt ook voor je eigen mening en smaak uitkomen. het is ook goed om veel verschillende dingen te horen...
je bent zelf btw ook niet helemaal oke bezig daarboven... verder schrijf je lachen met ch.. |
Ow... damn, heb ik ergens lachen verkeerd gespeld? 'k Kan me niet eens herinneren dat ik lachen überhaubt heb geschreven... 't is al laat :)
Truste |
Citaat:
Maar hier ga ik ook te werk als in een museum, en ik denk dat de meeste mensen dat doen. Als een werk me erg boeit, neem ik me de moeite om te zeggen wat ik er zo boeiend aan vind, maar als ik bij elk werk dat me niet zo trekt moet uitleggen waarom dat zo is... daar is geen beginnen aan. Dus dan zeg ik gewoon dat het me niet aanspreekt en geef ik meestal aan waarom. Dus wees niet verbaasd als mensen je werk niet waarderen, dat betekent absoluut niet dat je er niet trots op mag zijn of het zelf niet mooi mag vinden, maar het is uiteraard altijd nuttig om naar tips van anderen te luisteren. Uiteraard posten sommige mensen alleen provocerende negatieve muziek, maar je bent slim genoeg om je daar niks van aan te trekken. Maar het lijkt ondertussen toch alsof je er erg mee zit dat de meeste mensen je eerste werk niet zo konden waarderen, want je begint er steeds weer over. Probeer je er niks van aan te trekken; wees blij dat mensen dit werk wel waarderen, en probeer je af te vragen waarom ze dit beter vinden dan het andere. Dan help je jezelf ook verder! |
Citaat:
Het lijkt me niet echt dat de artiest dat expres gedaan heeft om een discussie over de anatomie aan te gaan, of mensen te laten weten dat mensen niet perfect zijn, maar meer dat diegene niet kritisch genoeg gekeken heeft naar zijn eigen werk, of misschien niet ziet dat het anatomisch gezien niet klopt. Misschien ben ik dan wel te perfectionistisch of zo, maar ik vind dat gewoon lelijk. Als de maker zich er niet aan stoort is dat natuurlijk zijn of haar mening, ik blijf het lelijk vinden. En ik vind deze wel ok, want deze doet wel realistisch aan. Alleen snap ik dan niet dat dit het vervolg is van die vorige, aangezien daar allemaal dingen niet klopten. Maar goed, dat is dus slechts mijn mening. En ik vind het jammer dat je je topic gedelete hebt (dat neem ik tenminste aan, want hij is weg), maar ik vraag me ook af waarom eigenlijk. |
O ja, ik vraag me ook nog steeds af wat 'Real power is creativity' nou precies inhoudt. Kan je me dat nog uitleggen?
|
Citaat:
Dat je je eigen ding doet is goed, maar of je je eigen ding doet of niet aan de uitkomst van een werkje is meestal wel te zien of er veel tijd/moeite in gestoken is of wat voor level qua professionaliteit iemand zit. Je vorige werkje was niet visueel aantrekkelijk en er zat geen boodschap in behalve kijk mee eens in een geile pose zitten. Deze daarintegen is een stuk beter. De replies hier mogen soms bot overkomen, maar er wordt iig duidelijk gezegt waar het op staat, dat is ook de reden waarom ik hier blijf posten, omdat de kleinste foutjes wel opgemerkt worden, dit moet je niet afdoen als gezeik, maar zie het als iets waar je dan weer aan kan werken. Tevens als je echt je best doet op een werkje en het is duidelijk dan krijg je hier ook genoeg positieve reacties. |
hier ben ik het dus óók mee eens. beetje verwarrend...
|
Queen, je schrijft het verkeerd... :) Creeëren is échte macht
En ik ben blij met alle reacties op deze post, leuk dat we allemaal van mening verschillen zonder poep te praten. |
Citaat:
|
yup
|
Ik vind t leuk :) Wat is btw de link van je vorige post (creatie-ding) ik kan 'm niet vinden.
|
Sorry, die staat er niet meer op. Die post voegte nix meer toe, hier was nog een enigzins intilligente discussie gaande, vandaar dat deze nog wel staat.
Dank je wel voor't compliment :) |
Citaat:
Voor mensen die de link met Picasso/Dali i.v.m. anatomie niet konden vatten: http://www.kle.nw.schule.de/hanna-he...ed-2802675.jpg Need I say more? Hier ga je toch ook niet zeggen:'Uh, d´r neus WTF??/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
w00t :D
|
Citaat:
Schouderklopje |
Citaat:
|