![]() |
Björk - Medulla
eerste impressies?
slechte review gelezen - album zou niet toegankelijk zijn, alleen de diehards zouden hem in één keer af kunnen luisteren. dat is bullshit. iedereen die wel eens de tijd neemt om een cd te luisteren en bjork interessant vind kan deze cd ook afluisteren. medulla is welliswaar minder melodieus dan bijv homogenic en zelfs vespertine maar melodieus staat niet gelijk aan toegankelijk. opmerkelijk zijn de 'a capella' (a capella is officieel alleen zingen, maar hier bootst bjork geluiden na met haar stem) liedjes, beetje teveel van t goede. oll birtan is leuk, komid is hitsig, maar show me forgiveness is minder waardoor het sneller op mijn zenuwen begint te werken. nog een minpuntje: gebrek aan vadsige beats. |
gaaaaap.
|
ik heb jou nog nooit een zinvol topic zien openen, noch iets zinnigs zien posten dus je hebt geen recht van spreken. kthxbye
|
mis de beats inderdaad. heb steeds het gevoel dat de nummers niet af zijn. en bepaalde nummers hebben een erg zenuwachtig effect inderdaad.
desired constellation is 1 van de enigste nummers die me kan boeien. edit: en where is the line is ook goed te beluisteren, rahzel (y) |
ik heb t schijfje meteen de eerste dag gehaald, maarja ach, hij ligt alweer een week bij mn moeder thuis, ga em van de week wel weer ns halen.Of misschien is t gewoon ff wennen, dat heb je ook wel ns na 2x luisteren is t beter.:)
|
Citaat:
|
Goed te beluisteren, alleen niet te vaak.
mis idd de beats |
Citaat:
|
Nooit echt heel erg into Björk geweest, zag toevallig wat IJslandse titels staan in de tracklist, dus toch maar even gecheckt.
Kon hem met gemak in één keer helemaal luisteren. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik moet zeggen dat het in vrij korte tijd toch mijn favoriete björk-album is geworden. Ik kan niet precies uitleggen waarom. Maar ik probeer het lekker toch. Bij alle vorige albums trek ik het niet tot het eind, dan gaat het me na een tijd teveel hetzelfde klinken. Gek genoeg heb ik dat bij deze cd - die op het eerste gehoor juist het meest eentonig lijkt - niet. Blijkbaar is Medúlla toch niet zo eentonig als het lijkt. En haar andere werk misschien niet zo experimenteel als het lijkt :o Tuurlijk, vrijwel alles is zang op Medúlla, maar de stijl van de nummers kent veel meer variatie dan op haar vorige albums. Er staan nummers op die op de één of andere manier nog vrij veel doen denken aan vorig werk, maar ze zijn zeldzaam. 'Who Is It?' en 'Desired Constellation' zijn hier voorbeelden van. Andere nummers - zoals het prachtige 'Vokuro' - zijn echt pure acapella in de gewone betekenis van het woord. Dan zijn er nog de nummers die mij sterk doen denken aan acapellamuziek uit het begin van de twintigste eeuw, zoals ik die eigenlijk alleen uit films ken :bloos: Maar heel soulvol in elk geval. 'Submarine' en 'Sonnets Unrealities Xi' zijn de duidelijkste voorbeelden. En dan zijn er nog nummers die vooral opvallen door de vocale experimenten: het donkere maar catchy 'Where is the line?' en het door velen gehaatte 'Ancestors' bijvoorbeeld. Door deze afwisseling in stijlen, en vooral door de geweldige volgorde die Björk heeft aangebracht op haar nieuwste cd, is het haar eerste werk geworden wat ik met plezier van begin tot einde luister. En daarna misschien zelfs meteen een tweede keer opzet. Een cd die blijft verrassen, verbazen, betoveren, een cd waarbij ik me blijf afvragen wat ik nog meer te horen zal krijgen zonder het idee te krijgen dat ik het allemaal wel weer gehoord heb. Weliswaar ken ik deze cd nog niet zo lang, maar al haar andere cd's konden mij vanaf het begin al niet volledig boeien. Tuurlijk, er staan op al haar cd's ontzettend goede nummers. Sterker nog, de slechte nummers zijn zeldzaam. Maar voor mij is dit haar enige cd waar geen enkele misser op staat. En dus ook haar enigste cd :p :D |
ik werd het na een tijdje een beetje zat
maargoed ik zal m nog ns opzetten |
Citaat:
ja meester. |
Citaat:
toepasselijk. voor iemand die pabo doet. :D |
de veronica gids vond 'm kut en raar en heel erg niet cool dus ik ga 'm nog niet eens downloaden
|
Citaat:
|
Doet Mike Patton nog een nummertje mee? Las zoiets. Verder niet aan mij besteed. Bjork altijd al niks gevonden.
|
ik vind dat gedoe van ontoeganeklijk onzin. HEt is voor mij niet veel anders dat andere bjork albums. En het is dus ook weer een heel goed album.
|
Ik hou van Bjork maar deze vind ik bij tijd en wijle toch wel knap vervelend. Ik heb steeds het gevoel dat ik naar een demo aan het luisteren ben die nog niet af is. Teveel "experiment vanwege het experiment" en daardoor te weinig afwisseling. Ik heb over het algemeen geen probleem met "moeilijke en experimentele" muziek maar dit album komt gewoon te geforceerd op me over.
|
Citaat:
|
Ik hou niet van Björk.
|
Hm, eens downloaden. Sommige nummers van haar vind ik geweldig, andere zijn geweldig kut.
Ik denk dat ik het niet zo leuk ga vinden, te experimenteel. |
Het klinkt interessant, vooral het feit dat alles met vocalen is gedaan.. Ik vind het best leuk om even te luisteren alleen na een half uur vind het saai worden en is het meer een verplichting dan een plezier om door te luisteren, maar dat heb ik eigenlijk bij bijna alles van Bjork, maar om het nou slecht te noemen...
je kan m trouwens beluisteren op de luisterpaal van 3voor12 http://www.vpro.nl/3voor12/luisterpa...paalmain.shtml |
luister em nu voor t eerst. vind t tot nu erg lekker klinken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de quote knop zou overbelast zijn. en de meeste posts zouden 'second that' '' eens ' bevatten ipv emoticons. ik denkdat dat wel goed is voor ADHD kinderen. |
Citaat:
DomKind89 zegt: 'Hey wat vinden jullie van Guus Meeuwis? Ik vind um helemaal geweeeldig!' scholieren.com zegt: 'second that' |
ik zie nu overigens ineens voor het eerst de parallel tussen die eskimo-zangeres op 'ancestors' en 'inward singing' van tenacious d :D
|
Citaat:
staat ook op de luisterpaal idd, helemaal niet meer aan gedacht |
Citaat:
|
jah, where is the line vink nu al een erg leuk nummer, de rest nog niet gehoord, maar so far so goed, beter dan ik had verwacht, maar dat kan nog wel veranderen, pas 2 nummers geluisterd.
|
Ik heb het album nu al 4 keer geluisterd en elke keer klinkt het weer nieuw, het trekt me heel erg aan. verder kan ik er niet veel aan toevoegen want zo'n beetje alles is er al over gezegd :)
|
luister em nu, klinkt wel ok
|
heb er nog niet veel van gehoord, maar zal het vandaag of morgen eens checken.
|
gister voor t eerst een hele bjork cd geluister...en k vond m echt (y) .... smaakte duidelijk naar meer
|
Citaat:
|
Where is the line! > super
the pleasure is all mine, oceania.. .. de rest, aardig |
Wat een rare muziek.
|
moet heel erg wennen aan deze cd... niet dat hij slecht is, maar ik heb hem nog niet echt doorgrond denk ik.
|
Citaat:
|
bramsch het is tijd om je eigen mening te vormen
|
Citaat:
|
Het is wel interessant en het is iets nieuws. Maar daar is alles mee gezegd. Ik vind het in vergelijking met andere platen van Bjork een kutplaat. En de plaat op zichzelf is niet onaardig...
|
Nog geen tijd gevonden om hem te downen.
Snel eens doen maar(y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
dat ga ik tapen als ik het niet vergeet
|
Is een aanrader ja, heb ik jaren geleden al eens eerder ergens gezien, volgens mij op de Belgische tv (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18. |