Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik moet zeggen dat het in vrij korte tijd toch mijn favoriete björk-album is geworden. Ik kan niet precies uitleggen waarom. Maar ik probeer het lekker toch. Bij alle vorige albums trek ik het niet tot het eind, dan gaat het me na een tijd teveel hetzelfde klinken. Gek genoeg heb ik dat bij deze cd - die op het eerste gehoor juist het meest eentonig lijkt - niet. Blijkbaar is Medúlla toch niet zo eentonig als het lijkt. En haar andere werk misschien niet zo experimenteel als het lijkt ![]() Tuurlijk, vrijwel alles is zang op Medúlla, maar de stijl van de nummers kent veel meer variatie dan op haar vorige albums. Er staan nummers op die op de één of andere manier nog vrij veel doen denken aan vorig werk, maar ze zijn zeldzaam. 'Who Is It?' en 'Desired Constellation' zijn hier voorbeelden van. Andere nummers - zoals het prachtige 'Vokuro' - zijn echt pure acapella in de gewone betekenis van het woord. Dan zijn er nog de nummers die mij sterk doen denken aan acapellamuziek uit het begin van de twintigste eeuw, zoals ik die eigenlijk alleen uit films ken ![]() En dan zijn er nog nummers die vooral opvallen door de vocale experimenten: het donkere maar catchy 'Where is the line?' en het door velen gehaatte 'Ancestors' bijvoorbeeld. Door deze afwisseling in stijlen, en vooral door de geweldige volgorde die Björk heeft aangebracht op haar nieuwste cd, is het haar eerste werk geworden wat ik met plezier van begin tot einde luister. En daarna misschien zelfs meteen een tweede keer opzet. Een cd die blijft verrassen, verbazen, betoveren, een cd waarbij ik me blijf afvragen wat ik nog meer te horen zal krijgen zonder het idee te krijgen dat ik het allemaal wel weer gehoord heb. Weliswaar ken ik deze cd nog niet zo lang, maar al haar andere cd's konden mij vanaf het begin al niet volledig boeien. Tuurlijk, er staan op al haar cd's ontzettend goede nummers. Sterker nog, de slechte nummers zijn zeldzaam. Maar voor mij is dit haar enige cd waar geen enkele misser op staat. En dus ook haar enigste cd ![]() ![]()
||
Citaat:
toepasselijk. voor iemand die pabo doet. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Het klinkt interessant, vooral het feit dat alles met vocalen is gedaan.. Ik vind het best leuk om even te luisteren alleen na een half uur vind het saai worden en is het meer een verplichting dan een plezier om door te luisteren, maar dat heb ik eigenlijk bij bijna alles van Bjork, maar om het nou slecht te noemen...
je kan m trouwens beluisteren op de luisterpaal van 3voor12 http://www.vpro.nl/3voor12/luisterpa...paalmain.shtml
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de quote knop zou overbelast zijn. en de meeste posts zouden 'second that' '' eens ' bevatten ipv emoticons. ik denkdat dat wel goed is voor ADHD kinderen.
||
Citaat:
![]() DomKind89 zegt: 'Hey wat vinden jullie van Guus Meeuwis? Ik vind um helemaal geweeeldig!' scholieren.com zegt: 'second that'
||
Citaat:
staat ook op de luisterpaal idd, helemaal niet meer aan gedacht
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat: