![]() |
[recepten] Chinees chinees?
Wat bestellen chinezen zelf in chinese restaurants? Dus chinees chinees ;). Ik neem aan niet die shit die wij bestellen. En kan iemand mij een aantal recepten geven van dergelijke gerechten?
Ik ben erg benieuwd. Thnx. |
Hm, goed idee, dat wil ik ook wel :)
En volgens mijn zus is Chinees eten in China idd heeel anders dan hier. |
Ik heb een Chinese klasgenote, en die vind Chinees in Nederland echt walgelijk :cool: Die eet dus bijna nooit wat van hier, ze maken thuis zelf wel eens wat (ze eten meestal gewoon 'Nederlands'), ik zal eens vragen wat ze zoal maakt.
|
Een goeie vraag, dat interesseert me ook wel. :)
|
volgens mij veel vis en dubieuze groenten :o
Toen ik bij de Chinees werkte, hadden we met nieuwjaar een etentje met alleen 'echt' Chinees eten, zoals Fo Nam (geroosterd varkensspek dacht ik) Ik vond het allemaal vies :o |
Ik heb een keer gegeten in een chinees restaurant in het buiteland. Daar gingen ook alle chinese toeristen eten. Erg gezellig, zit je daar als enige niet-chinees. :D
Ik weet alleen niet meer wat ik toen heb gegeten. :o |
sorry dat ik t zeg maar "nederlandse" bami is echt ranzig ja, in de buurt hier heb je van die chinese restaurants en je kan me veel wijsmaken maar bami hoort niet wit met soepgroente...
ik eet ook alleen bami als mijn ouders t koken of als we naar een echt chinees restaurant gaan... overigens bestel ik altijd chaw min, moksi meti en tsjap tjoy met garnalen... (ben gedeeltelijk chinees en voor de rest surinaams enzo) |
Ik ben ook benieuwd, en vooral ook eigenlijk wel of het daar ook veel kruidiger is?
En de soep, ik ben benieuwd hoe dat is. |
In Frankkrijk kan je kwalletjessoep krijgen bij de Chinees dus het 'Chinese' eten verschilt ook heel erg in alle landen.
|
Ze zeggen wel eens dat als je de authentieke keuken wilt proeven naar een restaurant moet gaan waar de mensen van of uit dat land komen. In Den Haag heb je in de Markthof een chinees waar je alleen maar of heel veel chinezen zie eten (geen idee of het echt zo is maar ik kwam er bijna dagelijks voorbij).
Misschien zou je eens naar zo'n restaurant moeten gaan, want eerlijk gezegd heb ik nog nooit een chinees gezin in een doorsnee chinees restaurant zien eten, dus opletten wie de gasten zijn. |
Citaat:
|
Chinees eten van z'n afhaalchinees is hetzelfde als onze snackbar. Gewoon snackbar/fast food eten dus.
Ik denk dat wanneer je naar een luxe chinees restaurant gaat het wat representatiever wordt. Alleen dan zal het een stuk luxer zijn dan wat chinezen eten. Volgens mij is de typische chineese maaltijd gewoon (ronde?)rijst, tauge en een gestoomd broodje. |
Citaat:
|
ik was een keer in China, ze eten daar geen Bami :D
Naja rijst en thee, en daarbij vlees, of vis. Meestal Beef ofzo met oestersaus ..met ketjap, lekker :D |
Hier een recept dat ik van een Chinese klasgenoot heb gekregen:
Hi mariel,here is the recipe for the food i made for class. ingredients: chicken(better without bone), peper(bigger one), ginger,garlic,onion, chilly(up to u),soy sauce,salt,MSG(a littile bit),five specied powder(if u want,i can give you something) Process: 1.cut the chicken and pepper into some piece 2.boil a half pot of water,put the chicken and pepper inside to boil for 10-15 minutes. 3.when you are boiling,cut the ginger,garlic into small powder,cut the onion and like a some roll. 4.take the chicken and pepper out(att:without water),heat the oil in a big pan or pot.put and powder ginger, garlic inside,then put chicken and pepper into the pot to mix. 5.cook for 15-20 minutes until the chicken finished,pour the say(just for changing colour and cover smell of chicken)into the food.After that,put salt,MSG, and five specied powder into it and mix for one minutes,then it is finished. Ik snap het ook niet helemaal, maar MSG en five spiced powder zijn chinese kruiden, weet niet waar je die in Nederland kunt krijgen. Ps. dit is trouwens een uitstekend voorbeeld van de kwaliteit van het engels dat chinese studenten spreken |
Citaat:
|
Dan ken je die chinees die ik bedoel ook wel, die zit aan de buitenkant, langs het Spui. Of istie weg, ben al weer een tijd daar niet geweest.
|
Fix je toch wat pekingeend. q:
|
Weet iemand ook een chinese supermarkt oid in Groningen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Hilversum heb je ook een 'Chinese' Chinees.
|
Citaat:
|
in rotterdam heb je ook echte chinezen.
ik chinees meestal heel nederlands: nasi met babi pangang. nederlandse chinese restaurants zijn meestal meer nederlands dan chinees btw. |
Citaat:
Omdat niemand met recepten komt, plaats ik er zelf maar een paar in de hoop dat iemand me kan vertellen of dit meer richting chinees is, dan nederlands-chinees.
|
De eerste lijkt me meer een 'nederlands chinees recept'
dit denk ik omdat: -er sherry in moet -diepvries inktvis -maizena |
Citaat:
|
Hoe besteld een Nederlander pannenkoeken? :D
|
Citaat:
|
Recepten heb ik niet. Kan zelf niet eens echt goed koken. Maar een aantal restaurants in Den Haag en Rotterdam die chinees chinees zijn kan ik wel opnoemen. (Vaak zie je het al aan het woord sea food wat ze ook wel eens ziet bij de naam vh rest. dat het om een chinees chinees gaat)
Den Haag: Kee Lun Palace (wagenstraat)* Harvest (idem) Fat Kee (Gedempte Burgwal) Cheung Wing / Chinese muur(idem) Sing Kee (idem) Rotterdam: Cheung Wing / Chinese muur (Westkruiskade 1) Tai Wu (Mauritsweg)* Ocean Palace (Parkhaven vlakbij de Euromast) Probeer maar eerst Dim Sum. Dat zijn chinese hapjes. Die zijn vaak alleen maar smiddags verkrijgbaar. Bij enkele rest. zijn die ook wel verkrijgbaar tot 9uur s'avonds. Bij de restaurants waar een sterretje erachter staat zijn mijn favorieten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Fat Kee vind ik ook wat minder, maar daar hebben ze dan ook geen dim sum. :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39. |