![]() |
Niet verliefd, hoe te vertellen?
Een tijdje terug hebben mijn ex en ik onze relatie verbroken. Na een tijdje leerde ik een jongen kennen via internet en we spraken af. Ik was verliefd, althans dat dacht ik, en hij ook. Maar nu ben ik er achter gekomen dat mijn gevoelens me eigenlijk voor de gek hebben gehouden en ik helemaal niet verliefd op hem ben.
Ik weet dat ik hem dit moet vertellen, maar ik weet niet zo goed hoe, want we hebben ook seks gehad.. Dus nu mijn vraag: hoe denken jullie dat ik het hem het beste kan vertellen? |
Eerlijk, er niet omheen draaien.
Zeg gewoon dat je hem erg aardig en gezellig vindt, en dat je het ook leuk met hem hebt gehad, maar dat er iets ontbreekt. Simpel houden, niet teveel gejammer :) |
'ja, sorry, ik dacht dat ik verliefd was maar mn gevoelens blijken toch niet zo sterk te zijn als ik dacht.'
Je kunt dan ook maar beter eerlijk zijn.. |
Moeilijk, maar ja, eerlijk vertellen is wel natuurlijk de beste manier.
Ga ergens met hem zitten waar jullie niet afgeleidt worden en vertel hem hoe het zit. Vertel hem over je gevoel, dat je eerst wel het verliefde gevoel had en dat dit uiteindelijk niet het geval blijkt te zijn. Heel moeilijk, maar uiteindelijk voor beiden de beste oplossing. Succes! |
Nooit eerlijk zijn! Dat kan altijd nog, als laatste redmiddel. Jezelf helemaal bloot geven en eerlijk zijn over je gevoelens moet je in principe niet doen tenzij je het zinkend schip echt niet meer zonder kleerscheuren kunt verlaten.
Verzin dus een verhaal dat zijn gevoelens zoveel mogelijk spaart: het ligt in ieder geval niet aan hem, je bent nogal in de war, je hebt tijd voor jezelf nodig, je bent nog niet toe aan een serieuze relatie en bovenal is het niet zijn fout en wil je hem niet kwetsen. :) |
Eerlijk tegen hem zeggen wat je voelt, of in dit geval juist niet voelt.
Je kan het ook verzwijgen en hem aan het lijntje houden en valse hoop geven zodat hij er later achter komt, dat hem dan dubbel verdriet op zal leveren :) |
Citaat:
Maar iig wel zeggen idd dat het niet aan hem ligt, hoe cliché dat ook mag zijn, en dat je hem niet wilt kwetsen en misschien ook zeggen dat je m niet aan het lijntje wilt houden.. |
Citaat:
o ennuh, eerlijkheid duurt 't langst en is makkelijker te accepteren |
Citaat:
Maarja, dan heb ik alsnog mn zegje gedaan :D *grinnik* |
Citaat:
|
Was ik eens serieus :( :D
|
Dilemma, ik zou luisteren naar diegene met het hoogste EQ :D
|
Citaat:
|
eerlijk zijn, vooral niet zo'n verhaal als nare man voorstelt
|
Citaat:
|
Eerlijk zijn. Je moet hem zeker niet aan het lijntje houden. Dus wees eerlijk. Want anders hou je hem maar ook jezelf voor de gek.
|
Eh, ik heb wel eens gezegd: ik geloof niet dat we voor elkaar in de wieg zijn gelegd....
|
tsja, niet echt tactisch om dan eerst met hem naar bed te gaan he :|
|
maar ja... gebeurd is gebeurd
misschien... : ik denk dat ik niet hetzelfde voel als jij voor mij |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon, right in his face. Hoe hij het opvat ligt er aan hoe hij in elkaar zit. Tis misschien nu wat gecompliceerder omdat jullie sex hebben gehad, omdat hij als jij het hem eerlijk vertelt dan gaat denken dat het je alleen maar om de sex ging.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37. |