Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 13:01
Polivy
Polivy is offline
Een tijdje terug hebben mijn ex en ik onze relatie verbroken. Na een tijdje leerde ik een jongen kennen via internet en we spraken af. Ik was verliefd, althans dat dacht ik, en hij ook. Maar nu ben ik er achter gekomen dat mijn gevoelens me eigenlijk voor de gek hebben gehouden en ik helemaal niet verliefd op hem ben.
Ik weet dat ik hem dit moet vertellen, maar ik weet niet zo goed hoe, want we hebben ook seks gehad..
Dus nu mijn vraag: hoe denken jullie dat ik het hem het beste kan vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 13:04
miekmuis
miekmuis is offline
Eerlijk, er niet omheen draaien.

Zeg gewoon dat je hem erg aardig en gezellig vindt, en dat je het ook leuk met hem hebt gehad, maar dat er iets ontbreekt. Simpel houden, niet teveel gejammer
Oud 19-09-2004, 13:04
Luna
Luna is offline
'ja, sorry, ik dacht dat ik verliefd was maar mn gevoelens blijken toch niet zo sterk te zijn als ik dacht.'
Je kunt dan ook maar beter eerlijk zijn..
Oud 19-09-2004, 13:05
Verwijderd
Moeilijk, maar ja, eerlijk vertellen is wel natuurlijk de beste manier.
Ga ergens met hem zitten waar jullie niet afgeleidt worden en vertel hem hoe het zit. Vertel hem over je gevoel, dat je eerst wel het verliefde gevoel had en dat dit uiteindelijk niet het geval blijkt te zijn.
Heel moeilijk, maar uiteindelijk voor beiden de beste oplossing.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 13:13
Verwijderd
Nooit eerlijk zijn! Dat kan altijd nog, als laatste redmiddel. Jezelf helemaal bloot geven en eerlijk zijn over je gevoelens moet je in principe niet doen tenzij je het zinkend schip echt niet meer zonder kleerscheuren kunt verlaten.

Verzin dus een verhaal dat zijn gevoelens zoveel mogelijk spaart: het ligt in ieder geval niet aan hem, je bent nogal in de war, je hebt tijd voor jezelf nodig, je bent nog niet toe aan een serieuze relatie en bovenal is het niet zijn fout en wil je hem niet kwetsen.

Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 13:17
Sprinkle
Sprinkle is offline
Eerlijk tegen hem zeggen wat je voelt, of in dit geval juist niet voelt.
Je kan het ook verzwijgen en hem aan het lijntje houden en valse hoop geven zodat hij er later achter komt, dat hem dan dubbel verdriet op zal leveren
Oud 19-09-2004, 13:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-09-2004 @ 14:13 :
Nooit eerlijk zijn! Dat kan altijd nog, als laatste redmiddel. Jezelf helemaal bloot geven en eerlijk zijn over je gevoelens moet je in principe niet doen tenzij je het zinkend schip echt niet meer zonder kleerscheuren kunt verlaten.

Verzin dus een verhaal dat zijn gevoelens zoveel mogelijk spaart: het ligt in ieder geval niet aan hem, je bent nogal in de war, je hebt tijd voor jezelf nodig, je bent nog niet toe aan een serieuze relatie en bovenal is het niet zijn fout en wil je hem niet kwetsen.

Ik denk dat als je zegt: ik ben in de war en ik heb tijd voor mezelf nodig, dat dat juist zo nep overkomt, want dat wordt al heel vaak als excuus gebruikt naar mijn mening.
Maar iig wel zeggen idd dat het niet aan hem ligt, hoe cliché dat ook mag zijn, en dat je hem niet wilt kwetsen en misschien ook zeggen dat je m niet aan het lijntje wilt houden..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:28
*** is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 19-09-2004 @ 14:20 :
Ik denk dat als je zegt: ik ben in de war en ik heb tijd voor mezelf nodig, dat dat juist zo nep overkomt, want dat wordt al heel vaak als excuus gebruikt naar mijn mening.
Maar iig wel zeggen idd dat het niet aan hem ligt, hoe cliché dat ook mag zijn, en dat je hem niet wilt kwetsen en misschien ook zeggen dat je m niet aan het lijntje wilt houden..
volgens mij was ie zo sarcastisch als de pest...

o ennuh, eerlijkheid duurt 't langst en is makkelijker te accepteren
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
*** schreef op 19-09-2004 @ 15:28 :
volgens mij was ie zo sarcastisch als de pest...

o ennuh, eerlijkheid duurt 't langst en is makkelijker te accepteren
ik zat nog te twijfelen en ik dacht: laat ik nare man eens serieus nemen
Maarja, dan heb ik alsnog mn zegje gedaan
*grinnik*
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:45
Balance
Balance is offline
Citaat:

Oud 19-09-2004, 15:31
Verwijderd
Was ik eens serieus
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 15:40
Verwijderd
Dilemma, ik zou luisteren naar diegene met het hoogste EQ
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 18:38
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Polivy schreef op 19-09-2004 @ 14:01 :
Een tijdje terug hebben mijn ex en ik onze relatie verbroken. Na een tijdje leerde ik een jongen kennen via internet en we spraken af. Ik was verliefd, althans dat dacht ik, en hij ook. Maar nu ben ik er achter gekomen dat mijn gevoelens me eigenlijk voor de gek hebben gehouden en ik helemaal niet verliefd op hem ben.
Ik weet dat ik hem dit moet vertellen, maar ik weet niet zo goed hoe, want we hebben ook seks gehad..
Dus nu mijn vraag: hoe denken jullie dat ik het hem het beste kan vertellen?
heb bijna hetzelfde gehad, we waren ook verliefd, maar de avond ervoor kwam ik erachter dat het niet wat zou worden. (weet ik heeel erg fout) ik heb het hem toen gelijk gezegd. Hij wou ook niets. Nadat we elkaar hadden ontmoet toch wel en toen heb ik ook gelijk de waarheid verteld.....word het alleen maar helder van...gewoon zeggen wat je denkt want hoelanger je wacht hoe moeilijker het word. sterkte.
Oud 19-09-2004, 18:58
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
eerlijk zijn, vooral niet zo'n verhaal als nare man voorstelt
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 19:18
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:

het sarcasme druipt ervan af, heerlijk
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 19:39
Amore
Amore is offline
Eerlijk zijn. Je moet hem zeker niet aan het lijntje houden. Dus wees eerlijk. Want anders hou je hem maar ook jezelf voor de gek.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 03:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Eh, ik heb wel eens gezegd: ik geloof niet dat we voor elkaar in de wieg zijn gelegd....
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:12
DvoorA
DvoorA is offline
tsja, niet echt tactisch om dan eerst met hem naar bed te gaan he
Oud 20-09-2004, 16:34
waves
waves is offline
maar ja... gebeurd is gebeurd

misschien... : ik denk dat ik niet hetzelfde voel als jij voor mij
Oud 20-09-2004, 16:42
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
DNMB schreef op 20-09-2004 @ 17:12 :
Oud 20-09-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 20-09-2004 @ 17:12 :
Bluh. Mensen moeten eens Beau's Handboek voor Studenten lezen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon, right in his face. Hoe hij het opvat ligt er aan hoe hij in elkaar zit. Tis misschien nu wat gecompliceerder omdat jullie sex hebben gehad, omdat hij als jij het hem eerlijk vertelt dan gaat denken dat het je alleen maar om de sex ging.
Reageren

Regels voor berichten