![]() |
Studie veranderen
Is het nu nog mogelijk om van studie te veranderen, dat wil zeggen beginnen met een andere studie aan een andere universiteit? En zo ja, hoe regel ik dat het snelst?
|
Door te informeren op je universiteit en niet hier. (y)
|
Citaat:
Ik kan hier proberen wat informatie te verwerven om mee te beginnen voordat ik het aankomende week het ga proberen te regelen ;) |
Bel naar de coordinator van de nieuwe studie die je wil gaan doen en vraag het. Ik denk niet dat je hier andere adviezen kan gaan krijgen dan dat te doen.
|
Ik ben zelf een maand na het begin van het academisch jaar nog van studie geswitch, dus al in oktober. Dat ging prima, als je maar gewoon doorpakt en alles zorgvuldig regelt. En dat achterstandje van een maand haal je makkelijk in.
|
Citaat:
Wat ik me afvroeg is hoe ik dit zo snel mogelijk ga regelen, ook omdat ik niet alleen van studie maar ook van universiteit wil veranderen. En of het nog mogelijk is je aan te melden, meer de praktische dingen dus. En daar kom ik natuurlijk zelf uiteindelijk ook wel achter, maar ik wilde proberen hier wat informatie te vinden :) |
Zie ik het verkeerd, of zijn de meeste studenten niet zelfstandig genoeg om contact op te nemen met hun uni? De helft van de topics op S&S gaan de laatste tijd over boekenlijsten en administratieve problemen.
|
Citaat:
|
Ja, en anders kun je ook nog in februari instromen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Verschilt per studie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar aan de UvA is het iig zo. |
Ik wilde ook van studie veranderen, maar dat kan niet meer omdat het vol zit. En de leraren willen gewoon niet dat er nog iemand bij komt, ofzo :(
Nu kan ik dit semester wel mee doen met de vakken die alleen hoorcolleges hebben (en dus ook de tentamens maken) en dan het volgende semester gewoon helemaal meedoen. Het eerste semester van volgend jaar moet ik dan gewoon de dingen inhalen van het eerste semester van dit jaar, dus dan heb ik het nogal druk. Maar het hangt af van de studie, ik wilde eerst een andere studie gaan doen en daar had ik nu wel nog gewoon kunnen instromen. En bij de UvA kan je bij een taal ook niet in het 2e semester instromen. Het mag misschien wel, maar je hebt er niet veel aan want je mist dan veel van de voorkennis. |
Oke mensen bedankt :) Ik word donderdag ingeschreven en daarvoor moet ik nog langs de studieadviseur voor een gesprek, het is dus zo goed als geregeld.
Nu nog een kamer :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35. |