Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 13:27
wissie
wissie is offline
Is het nu nog mogelijk om van studie te veranderen, dat wil zeggen beginnen met een andere studie aan een andere universiteit? En zo ja, hoe regel ik dat het snelst?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 13:28
Verwijderd
Door te informeren op je universiteit en niet hier.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:03
wissie
wissie is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-09-2004 @ 14:28 :
Door te informeren op je universiteit en niet hier.
Geweldig idee op zondag

Ik kan hier proberen wat informatie te verwerven om mee te beginnen voordat ik het aankomende week het ga proberen te regelen

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:08
Verwijderd
Bel naar de coordinator van de nieuwe studie die je wil gaan doen en vraag het. Ik denk niet dat je hier andere adviezen kan gaan krijgen dan dat te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 15:20
Verwijderd
Ik ben zelf een maand na het begin van het academisch jaar nog van studie geswitch, dus al in oktober. Dat ging prima, als je maar gewoon doorpakt en alles zorgvuldig regelt. En dat achterstandje van een maand haal je makkelijk in.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 16:49
wissie
wissie is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-09-2004 @ 16:20 :
Ik ben zelf een maand na het begin van het academisch jaar nog van studie geswitch, dus al in oktober. Dat ging prima, als je maar gewoon doorpakt en alles zorgvuldig regelt. En dat achterstandje van een maand haal je makkelijk in.
Ik ben ervan overtuigd dat de achterstand inhalen voor mij geen groot probleem zal vormen.
Wat ik me afvroeg is hoe ik dit zo snel mogelijk ga regelen, ook omdat ik niet alleen van studie maar ook van universiteit wil veranderen. En of het nog mogelijk is je aan te melden, meer de praktische dingen dus. En daar kom ik natuurlijk zelf uiteindelijk ook wel achter, maar ik wilde proberen hier wat informatie te vinden
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 17:01
Verwijderd
Zie ik het verkeerd, of zijn de meeste studenten niet zelfstandig genoeg om contact op te nemen met hun uni? De helft van de topics op S&S gaan de laatste tijd over boekenlijsten en administratieve problemen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
wissie schreef op 19-09-2004 @ 17:49 :
Ik ben ervan overtuigd dat de achterstand inhalen voor mij geen groot probleem zal vormen.
Wat ik me afvroeg is hoe ik dit zo snel mogelijk ga regelen, ook omdat ik niet alleen van studie maar ook van universiteit wil veranderen. En of het nog mogelijk is je aan te melden, meer de praktische dingen dus. En daar kom ik natuurlijk zelf uiteindelijk ook wel achter, maar ik wilde proberen hier wat informatie te vinden
Aanmelden moet geen probleem zijn, zeker niet als het een gangbare studie is (bij minder gangbare studies spreekt het soms wel voor zich dat het na een maand moeilijk in te halen is, bij mij vonden ze na een week instromen al gewaagd ). Als je morgen naar die coordinator van je nieuwe studiekeuze belt, dan kan hij/zij je vast wel vertellen wat voor een papier-zaken je nog moet regelen. (Ik neem aan dat je je gewoon uit moet schrijven bij je 'oude' uni, inschrijven bij de nieuwe en die wijziging doorgeven aan de IBG (gewoon meteen bellen, vaak kunnen ze het telefonisch wel doorvoeren, scheelt je in tijd en moeite).)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:15
El Kim
El Kim is offline
Ja, en anders kun je ook nog in februari instromen.
Oud 19-09-2004, 22:38
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 19-09-2004 @ 23:15 :
Ja, en anders kun je ook nog in februari instromen.
Ligt dus ook heel erg aan de studie, sommige studies bieden het wel aan, andere niet.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:39
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-09-2004 @ 23:38 :
Ligt dus ook heel erg aan de studie, sommige studies bieden het wel aan, andere niet.
Aan de uni kan het wel
Oud 19-09-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 19-09-2004 @ 23:39 :
Aan de uni kan het wel
Niet altijd hoor, ik ken iemand die Zweeds wilde gaan doen, instromen in februari, dat kon niet omdat ze dan voor een klein aantal mensen nieuwe blokken moesten organiseren, daar begonnen ze gewoon niet aan.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:49
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-09-2004 @ 23:41 :
Niet altijd hoor, ik ken iemand die Zweeds wilde gaan doen, instromen in februari, dat kon niet omdat ze dan voor een klein aantal mensen nieuwe blokken moesten organiseren, daar begonnen ze gewoon niet aan.
Je kan ook gewoon in februari beginnen hoor, voor mij zijn er geen aparte blokken georganiseerd.
Oud 19-09-2004, 22:53
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 19-09-2004 @ 23:49 :
Je kan ook gewoon in februari beginnen hoor, voor mij zijn er geen aparte blokken georganiseerd.
Als je een taal gaat studeren, kan je niet zomaar aan blok 3 beginnen zonder blok 1 of 2 gevolgd te hebben. Aangezien er dus te weinig mensen waren, begonnen ze in februari niet weer opnieuw met blok 1. Maar goed, je hebt meer studies waarbij je die voorkennis niet echt nodig hebt en de blokken dus meer op zich staan.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:57
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-09-2004 @ 23:53 :
Als je een taal gaat studeren, kan je niet zomaar aan blok 3 beginnen zonder blok 1 of 2 gevolgd te hebben. Aangezien er dus te weinig mensen waren, begonnen ze in februari niet weer opnieuw met blok 1. Maar goed, je hebt meer studies waarbij je die voorkennis niet echt nodig hebt en de blokken dus meer op zich staan.
Ik dacht toch dat de universiteit in semesters werkte...
Oud 19-09-2004, 22:58
Verwijderd
Verschilt per studie.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:58
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 19-09-2004 @ 23:57 :
Ik dacht toch dat de universiteit in semesters werkte...
Dat is natuurlijk onzin, er zijn zat universiteiten die met 4 blokken werken.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 23:00
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-09-2004 @ 23:58 :
Verschilt per studie.
Weet ik

Maar aan de UvA is het iig zo.
Oud 20-09-2004, 16:27
the tourist
the tourist is offline
Ik wilde ook van studie veranderen, maar dat kan niet meer omdat het vol zit. En de leraren willen gewoon niet dat er nog iemand bij komt, ofzo
Nu kan ik dit semester wel mee doen met de vakken die alleen hoorcolleges hebben (en dus ook de tentamens maken) en dan het volgende semester gewoon helemaal meedoen. Het eerste semester van volgend jaar moet ik dan gewoon de dingen inhalen van het eerste semester van dit jaar, dus dan heb ik het nogal druk.

Maar het hangt af van de studie, ik wilde eerst een andere studie gaan doen en daar had ik nu wel nog gewoon kunnen instromen.

En bij de UvA kan je bij een taal ook niet in het 2e semester instromen. Het mag misschien wel, maar je hebt er niet veel aan want je mist dan veel van de voorkennis.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:51
wissie
wissie is offline
Oke mensen bedankt Ik word donderdag ingeschreven en daarvoor moet ik nog langs de studieadviseur voor een gesprek, het is dus zo goed als geregeld.

Nu nog een kamer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten