Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2006, 20:26
Verwijderd
Stellen jouw ouders eisen (qua opleidingsniveau en/of studie)? Of heb je juist ouders die zich totaal niet bezig houden met jouw baan/studie? Zolang je maar niet doelloos de dagen doorbrengt.

Ik vroeg het me af n.a.v de (m.i) té bemoeizuchtige ouders van een vriendin. Ze hebben haar zodanig onder druk kunnen zetten dat ze volgend schooljaar aan een nieuwe studie begint (geneeskunde). Ze studeert nu bedrijfswetenschappen. Daar heeft ze zelf voor gekozen en haar cijfers zijn ruim voldoende. Maar omdat haar ouders een jaar lang aan haar kop hebben gezeurd, gaat ze nu van studie veranderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2006, 20:28
TommY_
TommY_ is offline
Mijn ouders, pushen me wel om een zo goed mogelijke opleiding te volgen en af te maken, maar ze gaan me niet dwingen een bepaalde opleiding te volgen, omdat zei denken dat het beter voor me is.
Ze willen me de keuze's zelf laten maken, omdat zei dat voor mijn eigen ontwikkeling beter vinden.
Ik kan me hier goed in vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 20:39
Frostbite
Frostbite is offline
Ik voldoe aan m'n ouders' verwachtingen door zelf m'n eigen beslissingen te nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 07-06-2006 @ 21:26 :

Ik vroeg het me af n.a.v de (m.i) té bemoeizuchtige ouders van een vriendin. Ze hebben haar zodanig onder druk kunnen zetten dat ze volgend schooljaar aan een nieuwe studie begint (geneeskunde). Ze studeert nu bedrijfswetenschappen. Daar heeft ze zelf voor gekozen en haar cijfers zijn ruim voldoende. Maar omdat haar ouders een jaar lang aan haar kop hebben gezeurd, gaat ze nu van studie veranderen.
Huh? Dat lijkt me niet slim. Maar aan de andere kant mag ik hopen dat ze er zelf ook goed over na heeft gedacht en een beslissing neemt waar ze zelf achter staat.

Mijn ouders houden zich zeker wel bezig met m'n opleiding enzo, maar ik voldoe geloof ik allang niet meer aan de verwachtingen. Het kan me nu ook niks meer schelen. Zij zijn blij dat ik een opleiding doe en goede cijfers haal en ik doe iets wat ik echt leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:24
Dexter_M
Dexter_M is offline
Mijn ouders hebben nooit eisen gesteld, ook niet toen ik hele dagen thuiszat voor een jaar lang. en gestopt met school was.
Zolang ik maar blij ben voor de rest maakt het niet uit wat ik doe.
En voor de rest bemoeit ze zich nergens mee.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:28
Shock
Shock is offline
Nee, op zich niet.
'k Kan hbo, maar tot en met komend collegejaar werk ik.
Oud 07-06-2006, 21:28
Verwijderd
Mijn ouders (moeder) hebben zich daar nooit druk om gemaakt.. omdat ik dat zelf altijd wel deed. En nu heb ik al haar verwachtingen overtroffen

Ze weet wel dat ik op mijn pootjes terecht kom en weet dat ik er meer verstand van heb dan zij om te kijken wat het beste is voor me.

Ja, ik zit vol zelfkennis.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:36
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 07-06-2006 @ 21:39 :
Ik voldoe aan m'n ouders' verwachtingen door zelf m'n eigen beslissingen te nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:38
Vice
Vice is offline
Mijn ouder hadden geen verwachtingen toen ze aan kinderen begonnen.
Oud 07-06-2006, 22:11
Severus
Severus is offline
Ik voldoe niet meer aan de verwachtingen. Vroeger wel, maar omdat ik met mezelf in de knoop zit ben ik niet meer in staat tot de prestaties van vroeger.
Oud 07-06-2006, 23:18
Verwijderd
Ik hoop het.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 08-06-2006 @ 00:18 :
Ik hoopte het, but I have failed
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 23:40
owlbeer
owlbeer is offline
Zomg jon reageert in mijn topic
Oud 08-06-2006, 00:27
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik ben gelukkig, en dat is wat mijn lieve moedertje altijd al wilde...

Nou word ik op psychologieforum alleen niet meer geaccepteerd
Oud 08-06-2006, 00:30
Verwijderd
Ja. Soms vinden ze me wel lui, maar zolang ik mijn diploma haal is er niks aan de hand.

En eigenlijk hebben ze er niks meer over te zeggen, aangezien ik financieel en woonachtig zelfstandig ben.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 10:50
Moustache
Moustache is offline
Mijn ouders hebben beide conservatorium gedaan en ze vinden het heel leuk dat ik ook een instrument speel, maar ze hebben me nooit op wat voor manier dan ook gepusht om ook conservatorium te gaan doen. Gelukkig maar, want dat wil ik ook niet.
Oud 08-06-2006, 11:53
Lorelei
Lorelei is offline
In geval van m'n moeder: ja, ik voldoe aan haar verwachtingen. (allemaal? weet ik niet, maar iig genoeg)

M'n vader.. waarschijnlijk niet en dat kan me niet zoveel schelen, hij voldoet ook niet aan mijn verwachtingen.
Oud 08-06-2006, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 07-06-2006 @ 21:26 :
Stellen jouw ouders eisen (qua opleidingsniveau en/of studie)? Of heb je juist ouders die zich totaal niet bezig houden met jouw baan/studie? Zolang je maar niet doelloos de dagen doorbrengt.

Ik vind dat ook wel dom van het meisje zelf hoor je moet gewoon nooit iets gaan doen wat je niet echt wil

Maar goed;
Mijn ouders zijn súper niet-streng Ik ben een jaar geleden van studie gewisseld, en toen zeiden mijn beide ouders nog dat ze alles best vinden, zolang ik maar doe wat ik zelf wil en zolang ik het maar voor mezelf doe. Dit brengt ook met zich mee dat ze me nooit echt hebben aangemoedigd ofzo, dat is dan wel weer jammer. Soms had ik best een trap onder m'n kont nodig, maar die gaven ze dus niet. En soms had ik een complimentje nodig voor een goed cijfer, en die kreeg ik dus ook niet.

Verder hebben ze nooit echt verwachtingen gehad, geloof ik. Niet dat ik zo achterlijk ben dat ze niets verwachtten, maar gewoon; ze leven meer in het nu dan in de toekomst.

Laatst gewijzigd op 08-06-2006 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 12:56
Missy
Missy is offline
Mijn ouders hebben geen extreme verwachtingen van me. Ze hopen natuurlijk dat ik een goede opleiding doe en een beetje me best doe. Ze staan meestal achter me en geven me ook een schop onder me kont als ik het nodig heb op school. Ik denk wel dat ik aan hun verwachtingen doe. Niet in de zin van; ja, je moet dit en dat kunnen, maar dat ze me motiveren om een goede diploma te halen.
Oud 08-06-2006, 13:15
Verwijderd
er zijn maar weinig dingen die me minder kunnen interesseren dan de verwachtingen van mijn ouders.
Vooral ook omdat mijn pa gestoord is en mijn ma alcoholist
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 14:03
ook hallo
ook hallo is offline
Ik denk het wel. Ze verwachten niet zoveel van me, ja dat ik keuzes maak die voor mezelf de juiste zijn
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 14:14
Flip!
Flip! is offline
Mijn ouders hebben me niet een bepaalde richting in gedouwd.
Zij snappen net zo goed als ik dat ik iemand ben die alleen zn best voor iets doet als het me interesseert en boeit.

Mij zul je dus nooit in een naaiwinkel zien werken ofzo.

Ik denk dat mijn ouders verwachtingen heel normaal zijn. Gewoon, een baantje, een vent, kinderen, mooi huis en oud worden.
Oud 08-06-2006, 14:15
Verwijderd
hehe mijn ouders hopen op kinderen maar de verwachtingen zijn niet hoog gespannen :')
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 15:02
Verwijderd
Ik denk niet dat ik aan m'n ouders verwachtingen voldoet. Ze vinden me lui, niet sociaal genoeg, en ze vinden mijn hobby's stom. Bovendien vinden ze mijn studiekeuze (taalwetenschap) bijzonder onverstandig.

Naja, lekker boeiend.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 15:26
200E
200E is offline
Ik voldoe in zoverre niet aan de verwachtingen van mijn ouders, doordat ik nog niet ben afgestudeerd en mijn werk niets met mijn studie te maken heeft. Ook het feit dat ik grotendeels voor mezelf werk, schijnt ze nogal te storen, aangezien mijn pa ambtenaar is en het hem aan elke vorm van handelsgeest ontbreekt
Oud 08-06-2006, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 07-06-2006 @ 21:39 :
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 15:38
Verwijderd
Nee. Ze verwachten van me dat ik braaf doe wat ze zeggen, m'n best doe op school, altijd hoge punten haal. Niet dus.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 16:16
TopDrop
TopDrop is offline
kep de middelbare school een beetje verneukt en ik hoop nu dat ik nog slaag, maar verder..
Oud 08-06-2006, 18:49
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn ouders stellen geen eisen, mijn ouders vinden wel dat ik een goede opleiding moet volgen waar ik me goed bij voel voor later een goede baan etc.
Oud 08-06-2006, 23:16
Verwijderd
Het boeit ze niet zoveel in welk vakgebied ik zit, als ik maar uit mezelf haal wat erin zit. En dat gebeurt op dit moment wel redelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 23:17
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 08-06-2006 @ 12:53 :

M'n vader.. waarschijnlijk niet en dat kan me niet zoveel schelen, hij voldoet ook niet aan mijn verwachtingen.
ja
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 07:42
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 08-06-2006 @ 19:49 :
Mijn ouders stellen geen eisen, mijn ouders vinden wel dat ik een goede opleiding moet volgen waar ik me goed bij voel voor later een goede baan etc.
Oud 09-06-2006, 14:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
Flip! schreef op 08-06-2006 @ 15:14 :
Ik denk dat mijn ouders verwachtingen heel normaal zijn. Gewoon, een baantje, een vent, kinderen, mooi huis en oud worden.
Zo normaal vind ik dat niet.
Oud 09-06-2006, 14:39
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Volgens mij vinden m'n ouders het niet zo belangrijk wat voor opleidingsniveau ik doe, maar meer dat ik er m'n best voor doe.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 14:46
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ze hebben geen eisenpakket.
Oud 09-06-2006, 15:00
Verwijderd
Mijn ouders verwachten van me dat wat ik ook doe, ik er mijn best voor doe. 'Al word je vuilnisman, je zorgt er maar voor dat je een goede vuilnisman bent!'

Dus ja, ik voldoe aan mijn ouders verwachtingen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 15:10
MTpower
MTpower is offline
Als mijn ouders gaan zeuren voer ik helemaal geen reet uit. Dat doen ze dan gelukkig ook niet, het boeit ze niet echt wat ik doe, als ik ze maar niet lastig val
Oud 09-06-2006, 18:31
Graph
Graph is offline
eeh .. dat weet ik over 3 weken
dan weet ik of ik niveau 3 of 4 doe en mijn ouders nemen geen 'genoegen' met niveau 3 .. ach ja .. ik weet dat het maar een dreigement is wat ze zeggen .. ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 18:31
confused
confused is offline
ik zeg ja en amen en dan is het wel goed
Oud 09-06-2006, 20:23
Verwijderd
Mijn ouders zouden er niet blij mee zijn als ik zou zeggen dat ik niet ging studeren ofzo, maar wat ik ga doen vinden ze allemaal prima. Ze laten me volkomen vrij in m'n keuze en staan voor 100% achter me. Ik stel studeren trouwens wel een jaar uit, ik ga eerst een jaartje weg en ook dat vinden ze goed enzo.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Mala schreef op 09-06-2006 @ 21:23 :
Mijn ouders zouden er niet blij mee zijn als ik zou zeggen dat ik niet ging studeren ofzo, maar wat ik ga doen vinden ze allemaal prima.
dat, ze vinden het wel enigszinds jammer dat ik mn vwo niet afmaak maar verder voldoe ik wel aan hun verwachtingen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 22:04
Verwijderd
Jah. Mijn ouders verwachten van mij dat ik verstandig ben, zelfstandig, en dat ik mijn best doe om mijzelf gelukkig te maken/houden en als het even kan mijn omgeving ook. Dat ik daarbij goede resultaten behaal bij eigenlijk alles waar ik aan begin, is mooi meegenomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten