![]() |
Ik ben een grote lelijke dikke loser
Er zit een persoon op mijn msn die zich zo noemt, hij zit ontzettend vast in een negatief zelfbeeld.
hij vraagt mij om advies, hoe hij liefde kan krijgen, want dat mist hij zegt hij.. Waarop ik heb geantwoord dat je dat pas kunt vinden wanneer je positief in het leven staat. Ik heb uren en uren met hem gepraat, ondertussen gaat het al meer als 3 jaar zo met hem. Wat zeg je tegen iemand die gewoon niet wil? die nergens in gelooft en al zeker niet in zichzelf? |
Citaat:
Sorry, nu serieus: Tsja, na 3 jaar praten zou een psychiater geen slecht idee zijn. Misschien ligt het aan een thuissituatie, school of noem maar op! Is die ook groot, lelijk en dik? Want dan heeft hij wel een goede perceptie van zichzelf :p |
Die druk je met zn neus op de feiten.
Time for some tough lovin': "Ja, je bent een grote lelijke dikke loser, en dat heb je aan jezelf te danken, want je doet er niks aan, als je er iets aan zou doen dan zou het misschien beter gaan maar dat doe je dus niet, das dan jammer, en jou probleem, maar dan moet je niet gaan zeuren tegen mij hoe kut je leven is, want daar maak je het zelf naar." Zo zou ik het doen. |
Citaat:
Hij is bij een psych geweest, 20 sessies gehad en toen is hijg estopt want het hielp niet toen heb ik hem gezegt dat ik het idee kreeg dat hij het wel lekker vond dat zelfmedelijden, anders was hij wel doorgegaan volgens mij helpt bij hem alleen de harde manier, ikw eet het ook niet, hij zit te zeggen dathij dood wil, man daar moet hij bij mij niet mee aankomen!!!!!!! (zie sig.) |
Citaat:
|
Becomplimenteer zijn zelfkennis.
|
haha hij valt vast op je :P
|
Ik zou er je tijd niet aan verspillen.. Hij moet aan zichzelf gaan werken en niet alleen maar uiten hoe lelijk hij wel niet is, of hoe erg het leven voor hem is maar er daadwerkelijk ook verandering in brengen.
Hij is eigelijk de enigste die dat zelf bepaalt maar als zo iemand met zelfmoord aan gaat komen dan zou ik maar is stoppen met die gesprekken met hem.. Eerlijk gezegt denk ik wel dat het waar is wat hij over zichzelf zegt als ik zo je verhaal lees. Waarschijnlijk iemand die nog nooit een fuck heeft meegemaakt in het leven en altijd maar negatief is zonder daar echt een goeie reden voor te hebben (n) |
Ik ken ook iemand die zo is. Misschien niet zo erg, maar als je met hem samen bent dan maakt hij soms van die opmerkingen...
Ik vind hem een beetje een aandachttrekker daarom. Dus ik heb tegen hem gezegd dat hij dat soort dingen niet van zichzelf moet zeggen. Als hij zichzelf niet eens als 'leuk' aan ons presenteert, waarom zouden wij hem dan wel leuk vinden? Hij vond er geloof ik wel iets van waarheid in zitten. En als hij opmerkingen maakt in de trant van "als ze me maar niet stom vinden" dan zeg ik gewoon dat dat niet zo is. Dat het misschien juist wel goed uitkomt wat hij wil, dat hij dat soort mensen ook niet stom zou vinden, zoiets. Meestal helpt dit wel. Ik begrijp dat hij gewoon onzeker is, maar ik denk dat hij dat beter een beetje meer kan verbergen, of zich er gewoon overheen zetten. Ik heb wel het idee dat mijn opmerkingen een beetje helpen, dat hij langzaam in gaat zien dat hij gewoon niet altijd even slim bezig is. En waarschijnlijk denkt hij ook minder negatief over zichzelf, nu hij het niet steeds uitspreekt, en ziet dat mensen echt aardig blijven doen ed. |
Ik zou er niet teveel tijd aan verspillen. Heel vaak hoor ik mensen die niet tevreden zijn met zichzelf en/of denken dat ze nooit een vriend(in) zullen krijgen, maar dat ligt in mijn ogen gewoon aan de leeftijd. De hormonen zullen soms wel te heftig opspelen. Zelf word ik altijd snel moe van dat gezeur. Nu kan ik sowieso slecht tegen mensen die alleen maar kunnen zeuren.
|
Je hebt van die mensen met een aangeboren neiging tot zelfdestructie. Daar moet je zo min mogelijk tijd aan verspillen want het helpt toch niet.
|
Tjah... er is een theorie die zegt dat mensen die beweren zelfmoord te gaan plegen aandacht trekkers zijn. En mensen die het werkelijk overwegen het voorzich houden omdat ze niet willen dat iemand hun tegenhoud.
Wat jij kan doen is 'm helpen. Gewoon zeggen goed je bent dik maar kom mee naar de sportschool. Goed je ziet er niet uit maar ga een keer mee winkelen dan kopen we wat vlotte kleren etc. Tenminste ik ken ook zo'n gast die dat doet, en toen ik eenmaal zo begon zei hij dat hij een meisje wilde die hem nam zoals hij was. Wel, okey, laat 't dan zo zijn maar stop dan met tegen mij te klagen. |
Citaat:
:nono: |
Ik had ook een negatief zelfbeeld, ben er nu al lang overheen. :evil:
Maar goed, dwing hem om naar de psychiater te gaan, of een gesprek met z'n ouders te hebben enzovoorts. Werkt altijd. En tja... Pessimisten hebben aan het eind altijd gelijk, maar die optimist heeft tot die tijd meer lol (en ik heb allebei) :evil: Maar serieus, als hij niet geholpen wíl worden, laat hem dan, en doe wat Nare Man zei. |
OF luisteren naar advies en bij jezelf beginnen, OF niet zeiken.
|
Geef em een beurt.
|
Ik heb vaak ook een negatief beeld over mezelf, maar 1 van de redenen is daarom dat ik gewoon weinig ervaring in de liefde heb. Vaak heb ik van die periodes dat ik zo graag een vriendin wil, omdat ik iedereen maar gelukkig samen zie. Maar ik durf gewoon niets tegen meiden te zeggen bijvoorbeeld met uitgaan, laat staan met ze flirten. Maar omdat wederzijds ook nooit iets komt (nooit komt een meid gewoon eens een praatje maken of zeggen dat ik leuk ben etc., op gewone goede vriendinnen na) denk ik dat dat ook aan mezelf ligt en dat vind ik mezelf ook een loser. Ik pieker ook te veel voor verschillende dingen.
Mja, wat doe ik dan: gewoon met iemand praten die me verzekert dat het allemaal wel goed komt. En wachten tot een periode (zoals nu op dit moment) dat ik het niet erg vind om geen vriendin te hebben, hoeft niet per se op dit moment. Uiteindelijk krijg ik toch zo'n gevoel van: het komt allemaal toch weer goed. |
Ik vind vele reacties hier maar zielig eigenlijk.
Ik heb ook allesbehalve een hoog zelfbeeld (maar niet op die manier zoals die jongen, ik ga dat niet zeggen in mijn msn-nickname ofzo, en ik loop ook niet constant te zeuren, maar soms wel tegen mijn vrienden natuurlijk). En sommige mensen zijn nu eenmaal zo, dat heeft niets te maken met aandacht trekken. Daarbij, als ie echt lelijk en dik en dom is...dat is ie misschien. |
Hij bevind zich in de negatieve creatiespiraal. Hij ziet dat alles verkeerd gaat en dat hij niet deugd volgens zijn eigen mening en daarom leeft hij hier ook naar, hij denkt dat het is, dus het is. Wat hij moet proberen is voorbij deze negatieve creatiespiraal te vechten en te komen tot hetgeen dat leid tot alleen die wensen die je zelf steld.
Stap 1 in dit proces: Herken dat het je eigen patroon is. Dat het ligt aan eetgewoonten, slaapgewoonten, drink, beweeg, etc. gewoonten van hem ligt, waardoor hij achterblijft in de elende die hij nu voelt. Het is zijn patroon dat zich herhaalt. Stap 2: Waardeer, voel hoe het voelt om te kniesoren, om te leven het leven dat momenteel geleefd wordt. Te dik zijn, geen liefde. Omvang dit gevoel, geef je er helemaal aan over, wordt als het ware dat gevoel en vergeet even waardoor het veroorzaakt werd. Praat er niet over, denk er niet over, maar wees gewoon helemaal dat gevoel. Laat het je lichaam helemaal doordringen. Ga er naar staan, zitten, liggen of hangen. Laat op je gezicht een grimas verschijnen waardoor anderen onmiddelijk kunnen zien in welke stemming je verkeert. Stap 3: Maak er nu ook een geluid bij. Let wel, alleen geluid en geen woorden. Geef hiermee uiting aan dat onaangename gevoel dat jou keer op keer overvalt. Zodra dat lukt, blijf er dan even in en kijk en luister van binnenuit naar jezelf. Als je dat doet, gebeurt er iets wonderbaarlijks. Je wordt nu de toeschouwer van dat gevoel en als jij eenmaal de toeschouwer bent, laat het gevoel jou los. Dit althans volgens de theorie van de creatiespiraal. Er zijn uiteraard andere theorieen die een dergelijk iets bewoorden, maar deze theorie ken ik nu en daarmee kan ik van hieruit beredeneren. Het mag negatief klinken om te denken dat alles door jezelf komt, maar je stuurt zelf de omgeving aan. Als jij een wens hebt, dan kan je deze wens waarmaken, mits deze wens voldoet aan de regels die gesteld moeten worden aan een wens, bijvoorbeeld, dat het wel menselijk moigelijk moet zijn. (dus niet dat je opeens lasers uit je handen kunt schieten). Deze wens mag best ver reiken, maar weet bij het opstellen van een wens wel, wat je eigenlijke wens is en de wens die je je eigen voorlegd. Het begint bij deze wens. Beschrijf hem, voel hem... en geloof erin. ... dat is de eerste van 8 stappen, maar de andere stappen ga ik hier nog eventjes niet bespreken :p... dat moet maar een keer prive of wellicht moet informatie op internet dan wel de boekhandel gehaald worden betreffende de creatiespiraal. |
Citaat:
En hij vraagt zich af hoe hij liefde kan krijgen? :/ Het lijkt er anders op dat hij al liefde heeft :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Btje ondoordachte antwoorden hier. Als ik jou was zou ik dit topic openen in het Psychologie forum. Het is wel zo (zoals hierboven beschreven) dat mensen die dreigen met zelfmoord, er meestal niet toe in staat zijn. Verder weet ik er weinig vanaf, maar ik zou wel uitkijken met wat je zegt. Voor hetzelfde geld ben jij de enige hoop die hij nog heeft.
Hoe oud is die jongen? NB. Mocht je echt zelf ook helemaal niet meer weten hoe en wat, moet je maar ff PM sturen, dan vraag ik het aan mn zus (afgestudeerd pedagoog), die moet er toch wat vanaf weten lijkt mij. |
Citaat:
Voor de rest: met woorden alleen zul je denk ik niets tot weinig kunnen bereiken wanneer iemand zo vast zit in die negatieve spiraal. Al helemaal niet over MSN. Dus vraag jezelf af hoe graag je hem wil helpen. Als je het de moeite waard vindt, kun jij (of iemand anders) met hem afspreken en vriendschappelijk leuke dingen gaan doen, dan wordt hij denk ik vanzelf minder negatief. Hij moet ervaren dat het allemaal niet zo erg is; hij heeft een zet in de goede richting nodig. |
Gewoon helemaal afzeiken die gozer. Bah aandachtstrekkers (n)
|
hij stelt zich negatief op zodat hij zichzelf indekt tegen negatieve opmerkingen. Dat heeft ie zolang gedaan dat ie het zelf is gaan geloven. Je moet eerlijk zijn, zeggen dat ie er niet geweldig uitziet maar zeker niet lelijk etc. naja...ik heb eigenlijk geen advies
|
Citaat:
verder moet ie niet zo zeiken, als ie wil kan hij t best veranderen. |
wat een kinderachtige manier op aandacht te vragen... verbreek het contact(y) dit soort mensen zijn vermoeiend(N)
|
ja precies, en als je hem toch alleen van msn kent --> blokkeren, verwijderen. Hossa!
|
Citaat:
Ik had hem 3 jaar geleden al uit mijn lijst gegooid, maar goed. |
Citaat:
|
Ik snap het echt niet hoor. Waarom reageren zoveel mensen dat je m af moeten zeiken?? Iemand die zo met zn zelfbeeld overhoop ligt, kan het echt niet gebruiken afgezeken te worden door iemand die het nog vertrouwd. Ik geloof echt niet dat een mens daar beter mee kan worden.
Nogmaals ik heb er zelf weinig verstand van, maar waarschijnlijk evenveel als de rest hier. Misschien verstandig met zijn ouders erover te praten als je die kent / kan bereiken. |
Citaat:
Het enige wat die jongen wil horen zijn complimentjes. (n) |
Citaat:
En het is niet zo dat ik hem af wil zeiken, ik zeg hem de harde waarheid, hij weet dat ik zo ben, hij weet hoe ik denk, en hij blijft om advies vragen, ik krijg zo soms het idee dat hij die aandacht wel leuk vind, maar ik heb ook wel het idee dat hij er wel heel erg mee zit hoe hij zich voelt |
Citaat:
DAt vind ik dus nergens op slaan, hij voelt zich al jaren zo, en dan moet hij in een half jaar tijd al verschil merken? dat gaat niet zo makkelijk,d at zei ik tegen hem,maar hij zegt dat hij niet meer daarin gelooft. VOlgens mij wil hij gewoon echt niet! btw iemand vroeg het,d eze jongen is 21, |
Citaat:
|
Geen aandacht aan besteden, het gaat vanzelf wel over en zo niet zal hij daar gewoon mee moeten leren leven.
|
Als ie dat zichzelf wijsmaakt en zich daarna gedraagt gaan andere mensen ook zo over m denken. Dus, hij moet niet zo in die sleur blijven hangen, en proberen het beste ervan te maken, in plaats van de hele tijd te jammeren (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ontopic: help hem wel, laat hem niet stikken ( letterlijk en figuurlijk) maar probeer hem in te laten zien dat je zelf de mogelijkheid hebt om je leven leuk te maken....tsjaa...maar dat besef komt toch van binnen. probeer gewoon alle ellende in zijn leven naar boven te krijgen bij hem, dat helpt meestal wel |
Citaat:
(oeh, wat klinkt dit allemaal beterweterig.) |
Citaat:
|
Ik heb ook een negatief zelfbeeld, alleen ik presenteer mijzelf niet zo...
Ik heb afgelopen zaterdag een leuke meid ontmoet, mee geezoend, leuke avond mee gehad, maar dat helpt niet aan mijn zelfbeeld..Ze zegt de hele tijd 'lekker ding' , maar ik wil het niet geloven. Net zo min dat ik altijd naar bevestiging zoek... Ik blijf in een spiraal zitten en ik denk er echt aan om naar de physoloog te gaan. Ik zit er al zes maanden over na te denken, maar al staat het mooiste meisje voor de deur, zij zou mij niet beter kunnen maken, maar alleen mij kunnen laten wegvluchten in haar liefde...Net zo min dat ik mij heel goed voel op trancefeesten. Maar dat is ook een manier van wegvluchten. Ik kijk te objectief na het leven, waardoor ik niet durf te leven. Als ik ga nadenken hoe deze wereld in elkaar zit, dan is het echt verschrikkelijk soms. In ieder geval...Sterkte daarmee...Die jongen heeft het echt lastig, want hij probeert de leuke dingen te zien, maar soms wil dat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Contact verbreken hoeft niet meteen maar ik denk iig dat het totaal geen zin heeft om mee te gaan in zijn zelfmedelijden. Daar schiet niemand iets mee op. |
Citaat:
Veel mensen hebben een heel verkeed beeld van wat een depressie is, en gebruiken het woord te makkelijk. Als je eenmaal echt een depressie hebt, kom je daar niet zo 1,2,3 uit. Citaat:
Helaas zit het allemaal niet zo makkelijk in elkaar. Allicht heb je gelijk hoor, maar aangezien die jongen al bij een psycho heeft gelopen en al 21 is, lijkt mij dat er wat meer aan de hand is dan alleen aandacht vragen. Maarja ik weet vrijwel niks van de situatie, dus wie ben ik om dat te bepalen? |
Citaat:
Overigens is de ene psycholoog de andere niet. Er worden in het vak (te) vaak verkeerde diagnoses gesteld waardoor men verkeerd wordt behandeld. Een second opinion kan dus ook geen kwaad (@topicstarter). |
Citaat:
@ ts: heeft je grote vriend zich al laten onderzoeken op stoffentekorten in zijn lichaam? In sommige gevallen kan een serotonine tekort de boosdoener zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |