Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 22:37
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Er zit een persoon op mijn msn die zich zo noemt, hij zit ontzettend vast in een negatief zelfbeeld.
hij vraagt mij om advies, hoe hij liefde kan krijgen, want dat mist hij zegt hij.. Waarop ik heb geantwoord dat je dat pas kunt vinden wanneer je positief in het leven staat.

Ik heb uren en uren met hem gepraat, ondertussen gaat het al meer als 3 jaar zo met hem.

Wat zeg je tegen iemand die gewoon niet wil? die nergens in gelooft en al zeker niet in zichzelf?
Oud 19-09-2004, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Denyse schreef op 19-09-2004 @ 23:37 :
Er zit een persoon op mijn msn die zich zo noemt, hij zit ontzettend vast in een negatief zelfbeeld.
hij vraagt mij om advies, hoe hij liefde kan krijgen, want dat mist hij zegt hij.. Waarop ik heb geantwoord dat je dat pas kunt vinden wanneer je positief in het leven staat.

Ik heb uren en uren met hem gepraat, ondertussen gaat het al meer als 3 jaar zo met hem.

Wat zeg je tegen iemand die gewoon niet wil? die nergens in gelooft en al zeker niet in zichzelf?
Neukeh?

Sorry, nu serieus: Tsja, na 3 jaar praten zou een psychiater geen slecht idee zijn. Misschien ligt het aan een thuissituatie, school of noem maar op! Is die ook groot, lelijk en dik? Want dan heeft hij wel een goede perceptie van zichzelf
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:41
Samaris
Samaris is offline
Die druk je met zn neus op de feiten.

Time for some tough lovin':

"Ja, je bent een grote lelijke dikke loser, en dat heb je aan jezelf te danken, want je doet er niks aan, als je er iets aan zou doen dan zou het misschien beter gaan maar dat doe je dus niet, das dan jammer, en jou probleem, maar dan moet je niet gaan zeuren tegen mij hoe kut je leven is, want daar maak je het zelf naar."

Zo zou ik het doen.
Oud 19-09-2004, 22:43
Kleintjeyakult
Citaat:
Ikedea schreef op 19-09-2004 @ 23:39 :
Neukeh?

Sorry, nu serieus: Tsja, na 3 jaar praten zou een psychiater geen slecht idee zijn. Misschien ligt het aan een thuissituatie, <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=school&v=56">school</a> of noem maar op! Is die ook groot, lelijk en dik? Want dan heeft hij wel een goede perceptie van zichzelf
Ik vind hem niet groot dikke lelijk enz. maar dat gelooft hij natuurlijk niet.
Hij is bij een psych geweest, 20 sessies gehad en toen is hijg estopt want het hielp niet
toen heb ik hem gezegt dat ik het idee kreeg dat hij het wel lekker vond dat zelfmedelijden, anders was hij wel doorgegaan

volgens mij helpt bij hem alleen de harde manier, ikw eet het ook niet, hij zit te zeggen dathij dood wil, man daar moet hij bij mij niet mee aankomen!!!!!!!
(zie sig.)
Oud 19-09-2004, 23:13
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Denyse schreef op 19-09-2004 @ 23:43 :
Ik vind hem niet groot dikke lelijk enz. maar dat gelooft hij natuurlijk niet.
Hij is bij een psych geweest, 20 sessies gehad en toen is hijg estopt want het hielp niet
toen heb ik hem gezegt dat ik het idee kreeg dat hij het wel lekker vond dat zelfmedelijden, anders was hij wel doorgegaan

volgens mij helpt bij hem alleen de harde manier, ikw eet het ook niet, hij zit te zeggen dathij dood wil, man daar moet hij bij mij niet mee aankomen!!!!!!!
(zie sig.)
Ik zou ook zo reageren. Zelfmedelijden kan je beter gewoon de kop indrukken. Zeg hem dat iedereen dit leven moet doorspartelen, ook jij, ook hij. En roeien met de riemen die men heeft. Het is maar wat je er zelf van maakt... .
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 23:18
Verwijderd
Becomplimenteer zijn zelfkennis.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
haha hij valt vast op je
Oud 20-09-2004, 16:23
aansteker
aansteker is offline
Ik zou er je tijd niet aan verspillen.. Hij moet aan zichzelf gaan werken en niet alleen maar uiten hoe lelijk hij wel niet is, of hoe erg het leven voor hem is maar er daadwerkelijk ook verandering in brengen.

Hij is eigelijk de enigste die dat zelf bepaalt maar als zo iemand met zelfmoord aan gaat komen dan zou ik maar is stoppen met die gesprekken met hem..

Eerlijk gezegt denk ik wel dat het waar is wat hij over zichzelf zegt als ik zo je verhaal lees. Waarschijnlijk iemand die nog nooit een fuck heeft meegemaakt in het leven en altijd maar negatief is zonder daar echt een goeie reden voor te hebben
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:28
sientjuh
sientjuh is offline
Ik ken ook iemand die zo is. Misschien niet zo erg, maar als je met hem samen bent dan maakt hij soms van die opmerkingen...
Ik vind hem een beetje een aandachttrekker daarom.

Dus ik heb tegen hem gezegd dat hij dat soort dingen niet van zichzelf moet zeggen. Als hij zichzelf niet eens als 'leuk' aan ons presenteert, waarom zouden wij hem dan wel leuk vinden?
Hij vond er geloof ik wel iets van waarheid in zitten.
En als hij opmerkingen maakt in de trant van "als ze me maar niet stom vinden" dan zeg ik gewoon dat dat niet zo is. Dat het misschien juist wel goed uitkomt wat hij wil, dat hij dat soort mensen ook niet stom zou vinden, zoiets.

Meestal helpt dit wel. Ik begrijp dat hij gewoon onzeker is, maar ik denk dat hij dat beter een beetje meer kan verbergen, of zich er gewoon overheen zetten. Ik heb wel het idee dat mijn opmerkingen een beetje helpen, dat hij langzaam in gaat zien dat hij gewoon niet altijd even slim bezig is. En waarschijnlijk denkt hij ook minder negatief over zichzelf, nu hij het niet steeds uitspreekt, en ziet dat mensen echt aardig blijven doen ed.
Oud 20-09-2004, 16:46
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik zou er niet teveel tijd aan verspillen. Heel vaak hoor ik mensen die niet tevreden zijn met zichzelf en/of denken dat ze nooit een vriend(in) zullen krijgen, maar dat ligt in mijn ogen gewoon aan de leeftijd. De hormonen zullen soms wel te heftig opspelen. Zelf word ik altijd snel moe van dat gezeur. Nu kan ik sowieso slecht tegen mensen die alleen maar kunnen zeuren.
Oud 20-09-2004, 16:51
Verwijderd
Je hebt van die mensen met een aangeboren neiging tot zelfdestructie. Daar moet je zo min mogelijk tijd aan verspillen want het helpt toch niet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:08
filia dei
filia dei is offline
Tjah... er is een theorie die zegt dat mensen die beweren zelfmoord te gaan plegen aandacht trekkers zijn. En mensen die het werkelijk overwegen het voorzich houden omdat ze niet willen dat iemand hun tegenhoud.

Wat jij kan doen is 'm helpen. Gewoon zeggen goed je bent dik maar kom mee naar de sportschool. Goed je ziet er niet uit maar ga een keer mee winkelen dan kopen we wat vlotte kleren etc.

Tenminste ik ken ook zo'n gast die dat doet, en toen ik eenmaal zo begon zei hij dat hij een meisje wilde die hem nam zoals hij was. Wel, okey, laat 't dan zo zijn maar stop dan met tegen mij te klagen.
Oud 20-09-2004, 17:10
Poppycock
Poppycock is offline
Citaat:
Reverend schreef op 20-09-2004 @ 00:18 :
Becomplimenteer zijn zelfkennis.

Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:14
RanC
RanC is offline
Ik had ook een negatief zelfbeeld, ben er nu al lang overheen.

Maar goed, dwing hem om naar de psychiater te gaan, of een gesprek met z'n ouders te hebben enzovoorts.

Werkt altijd.

En tja...

Pessimisten hebben aan het eind altijd gelijk, maar die optimist heeft tot die tijd meer lol

(en ik heb allebei)

Maar serieus, als hij niet geholpen wíl worden, laat hem dan, en doe wat Nare Man zei.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:20
Verwijderd
OF luisteren naar advies en bij jezelf beginnen, OF niet zeiken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:23
Rizz0
Rizz0 is offline
Geef em een beurt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb vaak ook een negatief beeld over mezelf, maar 1 van de redenen is daarom dat ik gewoon weinig ervaring in de liefde heb. Vaak heb ik van die periodes dat ik zo graag een vriendin wil, omdat ik iedereen maar gelukkig samen zie. Maar ik durf gewoon niets tegen meiden te zeggen bijvoorbeeld met uitgaan, laat staan met ze flirten. Maar omdat wederzijds ook nooit iets komt (nooit komt een meid gewoon eens een praatje maken of zeggen dat ik leuk ben etc., op gewone goede vriendinnen na) denk ik dat dat ook aan mezelf ligt en dat vind ik mezelf ook een loser. Ik pieker ook te veel voor verschillende dingen.
Mja, wat doe ik dan: gewoon met iemand praten die me verzekert dat het allemaal wel goed komt. En wachten tot een periode (zoals nu op dit moment) dat ik het niet erg vind om geen vriendin te hebben, hoeft niet per se op dit moment. Uiteindelijk krijg ik toch zo'n gevoel van: het komt allemaal toch weer goed.
Oud 20-09-2004, 17:40
clubje
clubje is offline
Ik vind vele reacties hier maar zielig eigenlijk.

Ik heb ook allesbehalve een hoog zelfbeeld (maar niet op die manier zoals die jongen, ik ga dat niet zeggen in mijn msn-nickname ofzo, en ik loop ook niet constant te zeuren, maar soms wel tegen mijn vrienden natuurlijk). En sommige mensen zijn nu eenmaal zo, dat heeft niets te maken met aandacht trekken.

Daarbij, als ie echt lelijk en dik en dom is...dat is ie misschien.
Oud 20-09-2004, 17:49
Pletterprater
Pletterprater is offline
Hij bevind zich in de negatieve creatiespiraal. Hij ziet dat alles verkeerd gaat en dat hij niet deugd volgens zijn eigen mening en daarom leeft hij hier ook naar, hij denkt dat het is, dus het is. Wat hij moet proberen is voorbij deze negatieve creatiespiraal te vechten en te komen tot hetgeen dat leid tot alleen die wensen die je zelf steld.

Stap 1 in dit proces: Herken dat het je eigen patroon is. Dat het ligt aan eetgewoonten, slaapgewoonten, drink, beweeg, etc. gewoonten van hem ligt, waardoor hij achterblijft in de elende die hij nu voelt. Het is zijn patroon dat zich herhaalt.

Stap 2: Waardeer, voel hoe het voelt om te kniesoren, om te leven het leven dat momenteel geleefd wordt. Te dik zijn, geen liefde. Omvang dit gevoel, geef je er helemaal aan over, wordt als het ware dat gevoel en vergeet even waardoor het veroorzaakt werd. Praat er niet over, denk er niet over, maar wees gewoon helemaal dat gevoel. Laat het je lichaam helemaal doordringen. Ga er naar staan, zitten, liggen of hangen. Laat op je gezicht een grimas verschijnen waardoor anderen onmiddelijk kunnen zien in welke stemming je verkeert.

Stap 3: Maak er nu ook een geluid bij. Let wel, alleen geluid en geen woorden. Geef hiermee uiting aan dat onaangename gevoel dat jou keer op keer overvalt. Zodra dat lukt, blijf er dan even in en kijk en luister van binnenuit naar jezelf. Als je dat doet, gebeurt er iets wonderbaarlijks. Je wordt nu de toeschouwer van dat gevoel en als jij eenmaal de toeschouwer bent, laat het gevoel jou los.

Dit althans volgens de theorie van de creatiespiraal. Er zijn uiteraard andere theorieen die een dergelijk iets bewoorden, maar deze theorie ken ik nu en daarmee kan ik van hieruit beredeneren. Het mag negatief klinken om te denken dat alles door jezelf komt, maar je stuurt zelf de omgeving aan. Als jij een wens hebt, dan kan je deze wens waarmaken, mits deze wens voldoet aan de regels die gesteld moeten worden aan een wens, bijvoorbeeld, dat het wel menselijk moigelijk moet zijn. (dus niet dat je opeens lasers uit je handen kunt schieten). Deze wens mag best ver reiken, maar weet bij het opstellen van een wens wel, wat je eigenlijke wens is en de wens die je je eigen voorlegd.

Het begint bij deze wens. Beschrijf hem, voel hem... en geloof erin.

... dat is de eerste van 8 stappen, maar de andere stappen ga ik hier nog eventjes niet bespreken ... dat moet maar een keer prive of wellicht moet informatie op internet dan wel de boekhandel gehaald worden betreffende de creatiespiraal.
Oud 20-09-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Denyse schreef op 19-09-2004 @ 23:43 :
hij zit te zeggen dathij dood wil, man daar moet hij bij mij niet mee aankomen!!!!!!!
(zie sig.)
"i miss you body and soul so strong, that it taks my breath away" *?*

En hij vraagt zich af hoe hij liefde kan krijgen? :/

Het lijkt er anders op dat hij al liefde heeft
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 18:01
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
******** schreef op 20-09-2004 @ 18:50 :
"i miss you body and soul so strong, that it taks my breath away" *?*

En hij vraagt zich af hoe hij liefde kan krijgen? :/

Het lijkt er anders op dat hij al liefde heeft
Ze heeft het over haar moeder in de sig
Oud 20-09-2004, 18:03
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Samaris schreef op 19-09-2004 @ 22:41 :

"Ja, je bent een grote lelijke dikke loser, en dat heb je aan jezelf te danken, want je doet er niks aan, als je er iets aan zou doen dan zou het misschien beter gaan maar dat doe je dus niet, das dan jammer, en jou probleem, maar dan moet je niet gaan zeuren tegen mij hoe kut je leven is, want daar maak je het zelf naar."

Zo zou ik het doen.
hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Je kan hem wel heel erg zielig vinden en het rot vinden voor hem enzovoorts, maar dan voelt hij zich nóg zieliger. Misschien als je hem es goed met zijn neus op de feiten drukt dat hij er zelf maar es wat aan moet gaan doen, want als je jezelf zielig vind dan straal je dat ook uit en dan gaan mensen je wel uit de weg. Want wie heeft er nou zin om met zo'n depri figuur om te gaan?
Oud 20-09-2004, 18:17
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Btje ondoordachte antwoorden hier. Als ik jou was zou ik dit topic openen in het Psychologie forum. Het is wel zo (zoals hierboven beschreven) dat mensen die dreigen met zelfmoord, er meestal niet toe in staat zijn. Verder weet ik er weinig vanaf, maar ik zou wel uitkijken met wat je zegt. Voor hetzelfde geld ben jij de enige hoop die hij nog heeft.

Hoe oud is die jongen?

NB. Mocht je echt zelf ook helemaal niet meer weten hoe en wat, moet je maar ff PM sturen, dan vraag ik het aan mn zus (afgestudeerd pedagoog), die moet er toch wat vanaf weten lijkt mij.
Oud 20-09-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Pletterprater schreef op 20-09-2004 @ 19:01 :
Ze heeft het over haar moeder in de sig
Oeh, dan heb ik het verkeerd begrepen

Voor de rest: met woorden alleen zul je denk ik niets tot weinig kunnen bereiken wanneer iemand zo vast zit in die negatieve spiraal. Al helemaal niet over MSN. Dus vraag jezelf af hoe graag je hem wil helpen. Als je het de moeite waard vindt, kun jij (of iemand anders) met hem afspreken en vriendschappelijk leuke dingen gaan doen, dan wordt hij denk ik vanzelf minder negatief. Hij moet ervaren dat het allemaal niet zo erg is; hij heeft een zet in de goede richting nodig.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 19:14
Verwijderd
Gewoon helemaal afzeiken die gozer. Bah aandachtstrekkers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2004, 19:16
bracelance
bracelance is offline
hij stelt zich negatief op zodat hij zichzelf indekt tegen negatieve opmerkingen. Dat heeft ie zolang gedaan dat ie het zelf is gaan geloven. Je moet eerlijk zijn, zeggen dat ie er niet geweldig uitziet maar zeker niet lelijk etc. naja...ik heb eigenlijk geen advies
Oud 20-09-2004, 20:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

¿¿ ben je een grote lelijke dikke loser?? oh dan block ik je want met zulke mensen omgaan is slecht voor mn imago

verder moet ie niet zo zeiken, als ie wil kan hij t best veranderen.
Oud 20-09-2004, 20:56
Verwijderd
wat een kinderachtige manier op aandacht te vragen... verbreek het contact dit soort mensen zijn vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 21:29
De Dood
De Dood is offline
ja precies, en als je hem toch alleen van msn kent --> blokkeren, verwijderen. Hossa!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Dat hij naar een psychiater moet. Als het al 3 jaar zo gaat, zit hij in een diepe depressie waar geen enkele positieve opmerking hem uit kan halen.
Ik had hem 3 jaar geleden al uit mijn lijst gegooid, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 21:46
abandon17
abandon17 is offline
Citaat:
Samaris schreef op 19-09-2004 @ 23:41 :

Zo zou ik het doen.
Ik ook, is wel hard alleen hij maakt het er ZELF maar, zo'n iemand wil niet uit zo'n depressie weg die maakt het ZELF alleen maar erger. Klinkt hard, maar ik heb al eerder iemand er zo uit weten te krijgen.
Oud 20-09-2004, 22:06
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ik snap het echt niet hoor. Waarom reageren zoveel mensen dat je m af moeten zeiken?? Iemand die zo met zn zelfbeeld overhoop ligt, kan het echt niet gebruiken afgezeken te worden door iemand die het nog vertrouwd. Ik geloof echt niet dat een mens daar beter mee kan worden.

Nogmaals ik heb er zelf weinig verstand van, maar waarschijnlijk evenveel als de rest hier.

Misschien verstandig met zijn ouders erover te praten als je die kent / kan bereiken.
Oud 20-09-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 20-09-2004 @ 23:06 :
Ik snap het echt niet hoor. Waarom reageren zoveel mensen dat je m af moeten zeiken?? Iemand die zo met zn zelfbeeld overhoop ligt, kan het echt niet gebruiken afgezeken te worden door iemand die het nog vertrouwd. Ik geloof echt niet dat een mens daar beter mee kan worden.

Nogmaals ik heb er zelf weinig verstand van, maar waarschijnlijk evenveel als de rest hier.

Misschien verstandig met zijn ouders erover te praten als je die kent / kan bereiken.
Mensen die zoiets in hun msn-naam zetten willen vooral veel aandacht. Als die dik is dan kan hij gaan sporten, is hij lelijk dan kan hij meer aan zijn uiterlijk werken en is het een loser dan heeft dat een goede reden.

Het enige wat die jongen wil horen zijn complimentjes.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 22:34
Kleintjeyakult
Citaat:
aansteker schreef op 20-09-2004 @ 17:23 :

Eerlijk gezegt denk ik wel dat het waar is wat hij over zichzelf zegt als ik zo je verhaal lees. Waarschijnlijk iemand die nog nooit een fuck heeft meegemaakt in het leven en altijd maar negatief is zonder daar echt een goeie reden voor te hebben
Dt is nou precies wat ik ook vind, ik heb een aantal dingen meegemaakt waarvoor je heel sterk in je schoenen moet staan, en dan komt hij met zijn verhaal weet je.. DAt voor hem wel heel erg voelen, maar als hij WIL kan hij het oplossen.

En het is niet zo dat ik hem af wil zeiken, ik zeg hem de harde waarheid, hij weet dat ik zo ben, hij weet hoe ik denk, en hij blijft om advies vragen, ik krijg zo soms het idee dat hij die aandacht wel leuk vind, maar ik heb ook wel het idee dat hij er wel heel erg mee zit hoe hij zich voelt
Oud 20-09-2004, 22:40
Kleintjeyakult
Citaat:
Jadie schreef op 20-09-2004 @ 22:31 :
Dat hij naar een psychiater moet. Als het al 3 jaar zo gaat, zit hij in een diepe depressie waar geen enkele positieve opmerking hem uit kan halen.
Ik had hem 3 jaar geleden al uit mijn lijst gegooid, maar goed.
Hij heeft 20 sessies gehad zegt hij, maar hij merkte geen verschil
DAt vind ik dus nergens op slaan, hij voelt zich al jaren zo, en dan moet hij in een half jaar tijd al verschil merken? dat gaat niet zo makkelijk,d at zei ik tegen hem,maar hij zegt dat hij niet meer daarin gelooft.

VOlgens mij wil hij gewoon echt niet! btw iemand vroeg het,d eze jongen is 21,
Oud 21-09-2004, 08:54
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 20-09-2004 @ 22:06 :

je moet hem niet afzeiken, je moet hem even met zijn neus op de feiten drukken, das alles. Hij moet doorkrijgen dat alleen HIJ die negative spiraal kan doorbreken dat kan niemand voor hem doen.
Oud 21-09-2004, 09:19
Machiavelli
Machiavelli is offline
Geen aandacht aan besteden, het gaat vanzelf wel over en zo niet zal hij daar gewoon mee moeten leren leven.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 09:43
Grim Heerschap
Grim Heerschap is offline
Als ie dat zichzelf wijsmaakt en zich daarna gedraagt gaan andere mensen ook zo over m denken. Dus, hij moet niet zo in die sleur blijven hangen, en proberen het beste ervan te maken, in plaats van de hele tijd te jammeren
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 09:47
Kleintjeyakult
Citaat:
Grim Heerschap schreef op 21-09-2004 @ 10:43 :
Als ie dat zichzelf wijsmaakt en zich daarna gedraagt gaan andere mensen ook zo over m denken. Dus, hij moet niet zo in die sleur blijven hangen, en proberen het beste ervan te maken, in plaats van de hele tijd te jammeren
Waarop hij zegt, waar moet ik het beste uithalen? mijn leven heeft geen goede kanten
Oud 21-09-2004, 10:18
nepstier
nepstier is offline
Citaat:
Denyse schreef op 21-09-2004 @ 10:47 :
Waarop hij zegt, waar moet ik het beste uithalen? mijn leven heeft geen goede kanten
"Hier heb je m'n riem. Ik hoor wel of je nog van gedachten veranderd."
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:19
Grim Heerschap
Grim Heerschap is offline
Citaat:
Denyse schreef op 21-09-2004 @ 10:47 :
Ook dat beeld ie zich waarschijnlijk in :\. elk leven heeft z'n goede kanten, alleen mensen in een dip zien dat niet zo. Mischien is professionele hulp wel een idee
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
nepstier schreef op 21-09-2004 @ 11:18 :
"Hier heb je m'n riem. Ik hoor wel of je nog van gedachten veranderd."

ontopic: help hem wel, laat hem niet stikken ( letterlijk en figuurlijk) maar probeer hem in te laten zien dat je zelf de mogelijkheid hebt om je leven leuk te maken....tsjaa...maar dat besef komt toch van binnen. probeer gewoon alle ellende in zijn leven naar boven te krijgen bij hem, dat helpt meestal wel
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Denyse schreef op 20-09-2004 @ 23:40 :
Hij heeft 20 sessies gehad zegt hij, maar hij merkte geen verschil
DAt vind ik dus nergens op slaan, hij voelt zich al jaren zo, en dan moet hij in een half jaar tijd al verschil merken? dat gaat niet zo makkelijk,d at zei ik tegen hem,maar hij zegt dat hij niet meer daarin gelooft.

VOlgens mij wil hij gewoon echt niet! btw iemand vroeg het,d eze jongen is 21,
Een psychiater kan medicijnen voorschrijven. Als hij dat ook bij voorbaat weigert, wil hij gewoon zo blijven. Een depressie hebben is een ding, maar er vervolgens niets aan doen.. Hij is niet leuk om mee te praten en heeft het alleen maar over hoe zwaar zijn leven is. Christus, zijn leven was een stuk minder zwaar als hij niet zo zwartgallig was.

(oeh, wat klinkt dit allemaal beterweterig.)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:19
Kleintjeyakult
Citaat:
Jadie schreef op 21-09-2004 @ 12:40 :
Een psychiater kan medicijnen voorschrijven. Als hij dat ook bij voorbaat weigert, wil hij gewoon zo blijven. Een depressie hebben is een ding, maar er vervolgens niets aan doen.. Hij is niet leuk om mee te praten en heeft het alleen maar over hoe zwaar zijn leven is. Christus, zijn leven was een stuk minder zwaar als hij niet zo zwartgallig was.

(oeh, wat klinkt dit allemaal beterweterig.)
Hoe kan ik hem dan helpen, hij zegt dat ie geholpen wil worden, dat hij ervan af wil, maar als je goed nadenkt over wat hij zegt, dan wil hij dat niet
Oud 21-09-2004, 13:09
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Ik heb ook een negatief zelfbeeld, alleen ik presenteer mijzelf niet zo...

Ik heb afgelopen zaterdag een leuke meid ontmoet, mee geezoend, leuke avond mee gehad, maar dat helpt niet aan mijn zelfbeeld..Ze zegt de hele tijd 'lekker ding' , maar ik wil het niet geloven. Net zo min dat ik altijd naar bevestiging zoek...

Ik blijf in een spiraal zitten en ik denk er echt aan om naar de physoloog te gaan. Ik zit er al zes maanden over na te denken, maar al staat het mooiste meisje voor de deur, zij zou mij niet beter kunnen maken, maar alleen mij kunnen laten wegvluchten in haar liefde...Net zo min dat ik mij heel goed voel op trancefeesten. Maar dat is ook een manier van wegvluchten.

Ik kijk te objectief na het leven, waardoor ik niet durf te leven. Als ik ga nadenken hoe deze wereld in elkaar zit, dan is het echt verschrikkelijk soms.

In ieder geval...Sterkte daarmee...Die jongen heeft het echt lastig, want hij probeert de leuke dingen te zien, maar soms wil dat niet.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:17
RanC
RanC is offline
Citaat:
Alex schreef op 20-09-2004 @ 23:19 :
Mensen die zoiets in hun msn-naam zetten willen vooral veel aandacht. Als die dik is dan kan hij gaan sporten, is hij lelijk dan kan hij meer aan zijn uiterlijk werken en is het een loser dan heeft dat een goede reden.

Dat dacht men van die Columbine High gasten ook...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:26
Luna
Luna is offline
Citaat:
bertbart schreef op 20-09-2004 @ 21:56 :
wat een kinderachtige manier op aandacht te vragen... dit soort mensen zijn vermoeiend
omg, ja, dat wilde ik net zeggen. Ik kan ook echt niet tegen mensen die op die manier aandacht vragen.
Contact verbreken hoeft niet meteen maar ik denk iig dat het totaal geen zin heeft om mee te gaan in zijn zelfmedelijden. Daar schiet niemand iets mee op.
Oud 21-09-2004, 16:38
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Jadie schreef op 21-09-2004 @ 12:40 :
Een psychiater kan medicijnen voorschrijven. Als hij dat ook bij voorbaat weigert, wil hij gewoon zo blijven. Een depressie hebben is een ding, maar er vervolgens niets aan doen..
Enig idee wat voor medicijnen dat zijn? Ik zou ook niet zomaar zulke medicijnen willen slikken hoor. Mocht hij echt depressief zijn, dan wil jij niet weten wat voor hel hij doormaakt.

Veel mensen hebben een heel verkeed beeld van wat een depressie is, en gebruiken het woord te makkelijk. Als je eenmaal echt een depressie hebt, kom je daar niet zo 1,2,3 uit.

Citaat:
Alex schreef op 20-09-2004 @ 23:19 :

En als we veel geld hadden waren we gelukkig.

Helaas zit het allemaal niet zo makkelijk in elkaar. Allicht heb je gelijk hoor, maar aangezien die jongen al bij een psycho heeft gelopen en al 21 is, lijkt mij dat er wat meer aan de hand is dan alleen aandacht vragen. Maarja ik weet vrijwel niks van de situatie, dus wie ben ik om dat te bepalen?
Oud 21-09-2004, 16:42
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 21-09-2004 @ 14:09 :
[...]
Ik blijf in een spiraal zitten en ik denk er echt aan om naar de physoloog te gaan. Ik zit er al zes maanden over na te denken, maar al staat het mooiste meisje voor de deur, zij zou mij niet beter kunnen maken, maar alleen mij kunnen laten wegvluchten in haar liefde...Net zo min dat ik mij heel goed voel op trancefeesten. Maar dat is ook een manier van wegvluchten.
[...]
Als je verzekering het dekt, zal ik het zeker proberen als ik jou was. Hoewel een psycholoog geen soort 'God' is die je gedachten kan lezen en je van alle kwaaltjes kan genezen, is er denk ik best een grote kans dat jou klacht succesvol te behandelen is.

Overigens is de ene psycholoog de andere niet. Er worden in het vak (te) vaak verkeerde diagnoses gesteld waardoor men verkeerd wordt behandeld. Een second opinion kan dus ook geen kwaad (@topicstarter).
Oud 21-09-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 21-09-2004 @ 17:38 :
Enig idee wat voor medicijnen dat zijn? Ik zou ook niet zomaar zulke medicijnen willen slikken hoor. Mocht hij echt depressief zijn, dan wil jij niet weten wat voor hel hij doormaakt.

Veel mensen hebben een heel verkeed beeld van wat een depressie is, en gebruiken het woord te makkelijk. Als je eenmaal echt een depressie hebt, kom je daar niet zo 1,2,3 uit.
Ik weet wat antidepressiva zijn, een aantal mensen uit mijn nabije omgeving mensen hebben ze geslikt. En toch zou ik liever antidepressiva slikken dan de rest van mijn leven alleen maar willen slapen en dood zijn. Een echte depressie ís zwaar, maar zou je dan niet alles willen doen om van dat gevoel en die gedachten af te komen?(Ik geloof dat menige zelfmoordpoging daar een bewijs van is.)Ik bedoel, als gesprekken en medicijnen niet werken ga je op zoek naar andere oplossingen. Maar dat is dan weer een kenmerk van depressiviteit. Als een ding niet werkt, betekent dat het einde van de wereld en blijf je het liefst de rest van je leven in bed liggen omdat toch niets helpt.

@ ts: heeft je grote vriend zich al laten onderzoeken op stoffentekorten in zijn lichaam? In sommige gevallen kan een serotonine tekort de boosdoener zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten