![]() |
[Bio] Practicum Xenotransplantatie
Geachte medescholieren,
Voor mijn profielwerkstuk over Xenotransplantatie zou ik graag een practicum willen uitvoeren. Hierbij dacht ik aan een practicum met planten, dit is etisch gezien het meest verantwoord naar mijn idee.Ik heb zelf echter geen idee wat voor'n practicum ik hiermee uit kan voeren, dus zou ik jullie om advies willen vragen. Is er een van jullie die een practicum weet of een vindplaats daarvoor? Of is er geen practicum mogelijk? Als er andere ideeën zijn(bijv. xenotransplantatie) bij dieren houd ik mij ook aanbevolen. mvg |
beste FastJapie,
Het lijkt mee heeeeeeel moeilijk om een practicum uit te voeren voor xenotransplantatie. vooral op dieren natuurlijk. op planten?? Dat kan ik niet voor stellen. Hoe bedoel je eigenlijk met planten ?? |
xenotransplantatie bij planten ? tuurlijk wel .. nooit een magrietenboompje gezien ?
zoiets heet een ent |
Citaat:
|
enten!! ja natuurlijk ik dacht er niet aan.
|
Met een plant zou je inderdaad kunnen enten ja. Alleen denk ik dat dit weinig toevoegt aan je PWS. Een plant is namelijk op dat geboed helemaal niet te vergelijken met mensen en dieren. Een plant heeft bijvoorbeeld geen afweersysteem zoals wij dat kennen, en dat is juist het belangrijkste als het gaat om xenotransplantatie.
|
Citaat:
en als je met beesten wil werken die meer op ons lijken (zoogdieren) dan stuit je al gauw op ethische en praktische bezwaren .. wordt erg lastig dus |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53. |