Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   [Bio] Practicum Xenotransplantatie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=966300)

FastJapie 27-09-2004 16:01

[Bio] Practicum Xenotransplantatie

Geachte medescholieren,

Voor mijn profielwerkstuk over Xenotransplantatie zou ik graag een practicum willen uitvoeren. Hierbij dacht ik aan een practicum met planten, dit is etisch gezien het meest verantwoord naar mijn idee.Ik heb zelf echter geen idee wat voor'n practicum ik hiermee uit kan voeren, dus zou ik jullie om advies willen vragen.
Is er een van jullie die een practicum weet of een vindplaats daarvoor? Of is er geen practicum mogelijk? Als er andere ideeën zijn(bijv. xenotransplantatie) bij dieren houd ik mij ook aanbevolen.

mvg

biologie 02-10-2004 22:07

beste FastJapie,

Het lijkt mee heeeeeeel moeilijk om een practicum uit te voeren voor xenotransplantatie. vooral op dieren natuurlijk. op planten?? Dat kan ik niet voor stellen. Hoe bedoel je eigenlijk met planten ??

Raven 05-10-2004 21:58

xenotransplantatie bij planten ? tuurlijk wel .. nooit een magrietenboompje gezien ?

zoiets heet een ent

onderkoffer 06-10-2004 11:15

Citaat:

Raven schreef op 05-10-2004 @ 22:58 :
xenotransplantatie bij planten ? tuurlijk wel .. nooit een magrietenboompje gezien ?

zoiets heet een ent

en dan heb je gelijk het enige wat mischien voor jou uitvoer baar is enten kun je in principe makkelijk zelfs :)

biologie 06-10-2004 12:19

enten!! ja natuurlijk ik dacht er niet aan.

Saycheese 06-10-2004 20:19

Met een plant zou je inderdaad kunnen enten ja. Alleen denk ik dat dit weinig toevoegt aan je PWS. Een plant is namelijk op dat geboed helemaal niet te vergelijken met mensen en dieren. Een plant heeft bijvoorbeeld geen afweersysteem zoals wij dat kennen, en dat is juist het belangrijkste als het gaat om xenotransplantatie.

Raven 07-10-2004 11:53

Citaat:

Saycheese schreef op 06-10-2004 @ 21:19 :
Met een plant zou je inderdaad kunnen enten ja. Alleen denk ik dat dit weinig toevoegt aan je PWS. Een plant is namelijk op dat geboed helemaal niet te vergelijken met mensen en dieren. Een plant heeft bijvoorbeeld geen afweersysteem zoals wij dat kennen, en dat is juist het belangrijkste als het gaat om xenotransplantatie.
'n zeester heeft ook geen afweer zoals wij dat kennen ;)

en als je met beesten wil werken die meer op ons lijken (zoogdieren) dan stuit je al gauw op ethische en praktische bezwaren ..

wordt erg lastig dus

Markiex 13-10-2004 13:43

Citaat:

Raven schreef op 07-10-2004 @ 06:53 :
'n zeester heeft ook geen afweer zoals wij dat kennen ;)

en als je met beesten wil werken die meer op ons lijken (zoogdieren) dan stuit je al gauw op ethische en praktische bezwaren ..

wordt erg lastig dus

meest praktische bezwaar is misschien wel dat uitvoeren van dierproeven niet toegestaan zijn op de middelbare school ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.