Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2004, 16:01
FastJapie
FastJapie is offline
Geachte medescholieren,

Voor mijn profielwerkstuk over Xenotransplantatie zou ik graag een practicum willen uitvoeren. Hierbij dacht ik aan een practicum met planten, dit is etisch gezien het meest verantwoord naar mijn idee.Ik heb zelf echter geen idee wat voor'n practicum ik hiermee uit kan voeren, dus zou ik jullie om advies willen vragen.
Is er een van jullie die een practicum weet of een vindplaats daarvoor? Of is er geen practicum mogelijk? Als er andere ideeën zijn(bijv. xenotransplantatie) bij dieren houd ik mij ook aanbevolen.

mvg
Oud 02-10-2004, 22:07
biologie
biologie is offline
beste FastJapie,

Het lijkt mee heeeeeeel moeilijk om een practicum uit te voeren voor xenotransplantatie. vooral op dieren natuurlijk. op planten?? Dat kan ik niet voor stellen. Hoe bedoel je eigenlijk met planten ??
Oud 05-10-2004, 21:58
Raven
Raven is offline
xenotransplantatie bij planten ? tuurlijk wel .. nooit een magrietenboompje gezien ?

zoiets heet een ent
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 11:15
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Raven schreef op 05-10-2004 @ 22:58 :
xenotransplantatie bij planten ? tuurlijk wel .. nooit een magrietenboompje gezien ?

zoiets heet een ent
en dan heb je gelijk het enige wat mischien voor jou uitvoer baar is enten kun je in principe makkelijk zelfs
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 12:19
biologie
biologie is offline
enten!! ja natuurlijk ik dacht er niet aan.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 20:19
Saycheese
Saycheese is offline
Met een plant zou je inderdaad kunnen enten ja. Alleen denk ik dat dit weinig toevoegt aan je PWS. Een plant is namelijk op dat geboed helemaal niet te vergelijken met mensen en dieren. Een plant heeft bijvoorbeeld geen afweersysteem zoals wij dat kennen, en dat is juist het belangrijkste als het gaat om xenotransplantatie.
Oud 07-10-2004, 11:53
Raven
Raven is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 06-10-2004 @ 21:19 :
Met een plant zou je inderdaad kunnen enten ja. Alleen denk ik dat dit weinig toevoegt aan je PWS. Een plant is namelijk op dat geboed helemaal niet te vergelijken met mensen en dieren. Een plant heeft bijvoorbeeld geen afweersysteem zoals wij dat kennen, en dat is juist het belangrijkste als het gaat om xenotransplantatie.
'n zeester heeft ook geen afweer zoals wij dat kennen

en als je met beesten wil werken die meer op ons lijken (zoogdieren) dan stuit je al gauw op ethische en praktische bezwaren ..

wordt erg lastig dus
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 13:43
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Raven schreef op 07-10-2004 @ 06:53 :
'n zeester heeft ook geen afweer zoals wij dat kennen

en als je met beesten wil werken die meer op ons lijken (zoogdieren) dan stuit je al gauw op ethische en praktische bezwaren ..

wordt erg lastig dus
meest praktische bezwaar is misschien wel dat uitvoeren van dierproeven niet toegestaan zijn op de middelbare school
Reageren

Regels voor berichten