![]() |
[SP2] IE in passive mode?
Hallo,
Ik heb hier een FTP-server draaien (te weten BulletProof FTP), waarmee ik met mezelf en met anderen bestanden share. Als mensen bij mij inloggen met een FTP-client, dan lukt dat ze meestal niet, omdat die client meestal in passive-mode inlogt (geen id wat het precies betekend). Mensen die met IE proberen lukt het wel altijd. Ten minste, voorheen nooit last mee gehad. Maar nu is er dus een vriend die niet kan inloggen. Hij heeft vermoedelijk SP2. Weet iemand of die @#(*&@*#^ update misschien ook de browser in passive-mode laat inloggen? Bvd |
bij mij is het andersom, met ftp programma werkt het wel altijd, maar met ie werkt het bij veel mensen niet om in me ftp server te komen. Iemand ook antw op mijn probleem?
|
Citaat:
|
active maakt de server verbdinging met een client op een andere poort, wat niet werkt met een firewall die alles wegflikkert. passive blijft het op 21. ik dacht dat IE altijd standaard op passive werkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je kan het trouwens gewoon instellen bij geavanceerde opties in IE
|
Citaat:
(Als mijn ftp-server de melding geeft ENTERING PASSIVE MODE, dan gaat het meestal mis.) |
Citaat:
draai je iets van een firewall/NAT router ofzo? in dat geval moet je alles openzetten/doorsturen (of je server configureren om een bepaalde port range te gebruiken voor PASV mode en die range dan doorlaten/forwarden) ik neem aan dat die mensen die dan proberen te connecten wel met andere FTP's met PASV mode files kunnen versturen? en is het IP dat achter PASV staat gelijk aan jouw IP vanaf buiten? dus niet 192.168.1.1 ofzo? (de eerste vier getallen) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34. |