Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 22:38
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Hallo,

Ik heb hier een FTP-server draaien (te weten BulletProof FTP), waarmee ik met mezelf en met anderen bestanden share. Als mensen bij mij inloggen met een FTP-client, dan lukt dat ze meestal niet, omdat die client meestal in passive-mode inlogt (geen id wat het precies betekend). Mensen die met IE proberen lukt het wel altijd.

Ten minste, voorheen nooit last mee gehad. Maar nu is er dus een vriend die niet kan inloggen. Hij heeft vermoedelijk SP2. Weet iemand of die @#(*&@*#^ update misschien ook de browser in passive-mode laat inloggen?

Bvd
Oud 01-10-2004, 19:18
dragonrider
dragonrider is offline
bij mij is het andersom, met ftp programma werkt het wel altijd, maar met ie werkt het bij veel mensen niet om in me ftp server te komen. Iemand ook antw op mijn probleem?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 13:52
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 01-10-2004 @ 20:18 :
bij mij is het andersom, met ftp programma werkt het wel altijd, maar met ie werkt het bij veel mensen niet om in me ftp server te komen. Iemand ook antw op mijn probleem?
Hm ja misschien komt dat in jou geval door de passive mode. Heb je daar wel is van gehoord? Ik wist eerst wel wat het was, maar nu niet meer. Zal je is op moeten zoeken en kijken of je ergens iets kan aanvinken waardoor het allebij de modes aankan.
Oud 02-10-2004, 14:11
phoxetis
phoxetis is offline
active maakt de server verbdinging met een client op een andere poort, wat niet werkt met een firewall die alles wegflikkert. passive blijft het op 21. ik dacht dat IE altijd standaard op passive werkt.
Oud 03-10-2004, 09:49
dragonrider
dragonrider is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 02-10-2004 @ 15:11 :
active maakt de server verbdinging met een client op een andere poort, wat niet werkt met een firewall die alles wegflikkert. passive blijft het op 21. ik dacht dat IE altijd standaard op passive werkt.
blijkbaar verschilt dat dan van pc tot pc, maar zou niet weten waar je dat met ie in kan stellen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 12:03
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 02-10-2004 @ 15:11 :
er wordt zowieso een tweede verbinding gemaakt, alleen bij passive mode zet de server een port open en wacht tot de client de dataverbinding opent
Oud 03-10-2004, 12:06
McMotion
McMotion is offline
je kan het trouwens gewoon instellen bij geavanceerde opties in IE
Oud 03-10-2004, 20:03
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
McMotion schreef op 03-10-2004 @ 13:03 :
er wordt zowieso een tweede verbinding gemaakt, alleen bij passive mode zet de server een port open en wacht tot de client de dataverbinding opent
Maar weet jij dan ook waarom mensen met een FTP-client niet op mijn server kunnen komen meestal, maar mensen met IE wel? Staan de meeste clients standaard op passive?

(Als mijn ftp-server de melding geeft ENTERING PASSIVE MODE, dan gaat het meestal mis.)
Oud 03-10-2004, 21:30
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 03-10-2004 @ 21:03 :
Maar weet jij dan ook waarom mensen met een FTP-client niet op mijn server kunnen komen meestal, maar mensen met IE wel? Staan de meeste clients standaard op passive?

(Als mijn ftp-server de melding geeft ENTERING PASSIVE MODE, dan gaat het meestal mis.)
geen idee wat ftp clients meestal doen, maar als ik een ftp client zou maken zou ik em standaard op passive mode zetten omdat de kans groter is dat een client geen inkomende verbindingen kan openen dan wanneer een server dat niet kan...

draai je iets van een firewall/NAT router ofzo? in dat geval moet je alles openzetten/doorsturen (of je server configureren om een bepaalde port range te gebruiken voor PASV mode en die range dan doorlaten/forwarden)

ik neem aan dat die mensen die dan proberen te connecten wel met andere FTP's met PASV mode files kunnen versturen?

en is het IP dat achter PASV staat gelijk aan jouw IP vanaf buiten? dus niet 192.168.1.1 ofzo? (de eerste vier getallen)
Reageren

Regels voor berichten