![]() |
koningshuis...
Wat vind jij van het koningshuis??? Houd je van de tradities??? Heeft het koningshuis nut???
Persoonlijk ben ik erg koningsgezind...Vind het ook heel belangrijk dat Nederland een koningshuis heeft...Tradities vind ik schitterend, zo ook bij het koningshuis... Weet al bijna zeker dat er weinig forummers zijn die het met me eens zijn...:) Maar toch graag uw onbescheiden mening.... |
afschaffen :)
|
ik vind het wel hip maar ze mogen wel wat minder geld krijgen
rijke stinkerds |
Ik vind het wel grappig dat we een koningshuis hebben. Ze zouden wel wat minder geld mogen krijgen, vooral de leden die ook gewoon een goede baan hebben.
Ik zou er niet van wakker liggen als het koningshuis langzaamaan zou verdwijnen ofzo. Ik zou wel even schrikken als het opeens zou worden opgeheven. Maar daar zou ik gauw genoeg overheen komen. |
Het kan me niet zoveel schelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb medelijden met die steuntrekkers :(
|
Boeiend.
|
Of we nou een stelletje hopeloze alcoholisten aan het hoofd van onze natie hebben staan of een narcistische egotripper die populistisch is doet er helemaal niet toe.
|
Citaat:
|
Ik ben er aan de ene kant tegen, ze hebben waarschijnlijk toch een bepaald van invloed terwijl ze die niet door een democratie hebben verworven. Ze hebben gewoon 'geluk' dat ze daar geboren zijn. Ze kosten ook ontzettend veel geld.
Maar aan de andere kant geeft het Nederland wel een bepaald gezicht, en heb je iemand die het land kan 'vertegenwoordigen'. En anders zou je een president moeten hebben, die kosten ook ontzettend veel geld en we hebben geen koninginnendag meer. Hou ze dus maar! |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind dat mensen zich niet zo heel druk hoeven te maken over die paar euro per jaar die het koningshuis ze kost, eigenlijk.
|
Afschaffen.
|
Ik heb ooit eens een beschouwing over het koningshuis geschreven. het enige argument wat ik kon verzinnen vóór het koningshuis was dat het traditie is en dus vertrouwd is.
tegen is veel makkelijker te bedenken. het scheelt weer aan belasting en we hoeven geen aandacht meer te besteden aan nutteloze tradities als prinsjesdag, die alleen maar voor de vorm zijn. Ik denk niet dat Amalia koningin gaat worden. |
Citaat:
|
ik heb een vreselijk hekel aan die geldverbrassende idioten daar, maar nog een grotere hekel aan mensen die het koningshuis helemaal geweldig vinden en het dan ook willen behouden voor de tradities enzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
alleen flappen verdienen door je achternaam lijkt me wel wat. :) |
Citaat:
|
Citaat:
@TRA: Ja... maar ik ben zo'n braaf meisje dat ik geen lelijke woorden gebruik om mensen te omschrijven ;) |
Citaat:
Tuurlijk, jij wel :p |
Citaat:
Mijn braafheid overstijgt alles :p |
Kost duur.
Onder het schavot, dus. |
Afschaffen, ze krijgen teveel geld.
Nouja, ze mogen wel blijven. Maar dan zoeken ze maar serieus werk. |
Citaat:
tuurlijk, dat durf ik niet in twijfel te trekken :rolleyes: |
Citaat:
Citaat:
(soms heb ik een beetje last van grootheidswaanzin) |
Citaat:
en kinderen lijken niet altijd op hun ouders, dusja. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
je kan alles zeggen, maar als kroonprins is hij wel een voorbeeld van een stereotype nederlandse man. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
edit :bloos: |
Citaat:
|
Ik mag het koningshuis niet. Leuk dat we er een hebben daar niet van, maar ze hebben van die rechten waar je van denkt waar slaat dit nou op. Ik vind echt niet dat de koningin snelle hulp nodig heeft, voorgaat op een normale burger.
Verder zit er veel te veel geld in die poppenkast. Ze stonden laatst weer met een dure pakjes op het balkon te zwaaien, maar waarnaar? Ze zijn echt bijna niet populair meer en houden zich zeldmet dat domme verheven gedrag ook alleen maar voor de gek. Van mij hoef je het niet af te schaffen opzich, qua het is wel bijzonder, maar het heeft in ons land toch geen functie het is alleen maar pracht en praal. Dat noemt men een constitutionele monarchie :o |
Citaat:
&, Afschaffen idd. Of nou ja, ze mogen imo best blijven, maar voor de sjeu. |
theeft alleen nut als ik voor prinsesje mag spelen :o
|
afschie euh afschaffen die opgeblazen shit... kost klauwen met geld en maar zeiken dat ze te weinig hebben
|
Citaat:
|
ze hoeven het niet afteschaffen
als ze maar geen geld meer krijgen van de overheid |
Citaat:
Zoiets als: We hebben een nieuwe kindje in de klas: Prins Jorn Hans Gregorius Joep van oranje Nassau bla bla bla. Ben jij een prinsje? Ehm, ik denk het wel. O, ok. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05. |