![]() |
Studie Beurs in de Jaarbeurs in Utrecht.
Van 13 tot 16 oktober is er in de jaarbeurs Utrecht weer een studiebeurs. Is daar wel eens iemand geweest en kan die mij daar wat over vertellen, want ik wil er graag heen, maar ik heb niet echt een idee wat ik er moet verwachten.
|
Ben er twee of drie keer geweest.
Het zijn een aantal zalen, met 'kraampjes' van mbo's, hbo's, wo's en nog wat andere opleidingen als de KMA en buitenland enzo. Je kunt gewoon overal langslopen, folders meenemen, uitleg vragen en praten met mensen die zelf de studie doen. Ik zou er zeker heen gaan! |
De studiebeurs is vooral handig als je al weet welke richting je opgaat.
Waarschijnlijk krijg je op school een aantal boekjes (ik namelijk wel) zoals de Tkmst . Ik zou hier eerst in kijken, en beetje uitzoeken wat je allemaal leuk lijkt. Als je echt nog geen flauw idee hebt is de studiebeurs niet speciaal aan te raden. Dan zie je door de bomen het bos niet meer. :p |
Citaat:
|
Citaat:
toen ik in de 4e ging had ik er weinig aan.. Wel een heleboel folders gehaald trouwens :) maar ik had toen verder geen idee wat ik moest vragen oid :bloos: Ik wist ook niet wat ik wilde.. Dus dit jaar , 6e, zet ik eerst mijn vragen op papier en aan de hand daarvan kijk ik of 't nuttig is om te gaan :) (als je niks wilt weten hoef je er ook niet heen.) |
hm de mensen die er staan, staan er om je meer over een specifieke opleiding te vertellen, hun ervaringen en over de school zelf.
ik zou de tkmst eens goed doorkijken. of kijk eens op sum.nl. |
Daar heb je dus echt nix aan , naar mijn mening.
Als je twijfelt tussen een paar opleidingen ga dan gewoon echt naar DIE open dagen. Heb je nog geen flauw idee wat je wilt doen? Doe dan een simpele studiekeuzetest op internet , kijk wat daar uitkomt en bezoek de opendagen van die opleidingen (y) http://search.msn.nl/results.aspx?cp...tudiekeuzetest |
Ik ben er twee keer geweest en kan niet zeggen dat ik er echt iets aan heb gehad. Het is meer foldertjes verzamelen dan dat je echt iets te weten komt over de opleidingen. Ik heb wel dingen gevraagd aan de studenten die daar rondliepen en ik kreeg ook wel goede antwoorden waar ik iets aan had, maar toch kan ik niet zeggen dat ik daardoor verder ben gekomen met mijn studiekeuze.
|
Citaat:
Je kunt, zeker als je nog niks weet wat je wil, echt een hele middag rondlopen daar, en gewoon álles langsgaan. Wat je wat lijkt, foldertje mee, en thuis alles doorlezen. Dan een aantal dingen er uit zoeken, en van die opleidingen de eigen open dagen bezoeken. |
Mja, pennen en folders halen, dat idee heb ik er aan over gehouden, maar de mensen die er lopen weten er natuurlijk veel over, dus als je al een beetje weet van goh, dit lijkt me leuk, zou ik er gewoon meer info over vragen :)
Ik ben toen in Groningen heen geweest, maar echt veel wijzer werd ik daar niet, maar misschien ook omdat ik al bijna zeker wist wat ik wou gaan doen :) |
Ik ben er 1 keer geweest als bezoeker (in de 3e, right, dat heb je nog niet eens het idee dat je ooit kláár bent met de middelbare, laat staan dat je jezelf bezig houdt met het kiezen van een opleiding :rolleyes: ). Vond er niet veel aan, maar dat is logisch.
En vorig jaar ben ik weer als promo-stundent op de stand "Food is fun"samen met allerlei andere voedingsopleiding. Toen vond ik het wel heel erg leuk, de sfeer enzo. Maar goed, toen was ik ook niet op zoek naar een opleiding :D |
Ik ben er vorig jaar geweest. Het enige wat ik eraan over heb gehouden is een vermoeiende en gezellige dag, veeeel informatie op papier en hebbedingetjes. Niks voor LOB.
Ik dacht dat het handig was voor als je nog totaal niet wist wat je wilde doen, maar dat is dus niet zo. Het is vooral als je een aantal dingen interessant vind en daar graag wat meer info over wilt. Als je absoluut niet weet wat je wilt, heeft zo'n beurs geen zin. |
En het is handig als je pennen nodig hebt!
|
Verzin van te voren vast wat vragen werd ons aangeraden in een massa toespraak.
|
Citaat:
Ik ga d'r heen :) |
t staat wel in de planning :D
|
Ik ga ook. Vorig jaar ben ik ook geweest, maar toen wist ik nog totaal niet wat ik wilde. Dat betekende vooral overal folders verzamelen en die thuis allemaal een beetje doorbladeren. Daardoor weet ik nu wél wat ik wil en kan ik dit jaar meer gerichter informatie vragen...
Ik denk dat het allebei nuttig is. |
ik ben 2 jaar geleden voor het eerst geweest, ik wist ongeveer wel wat ik wilde doen het het was toen ook nog nuttig
alleen kilo's folders mee naar huis gekregen en ook van opleidingen waar ik mee ging doen maar ja je krijgt t allemaal maar inje handen gedrukt. vorig jaar ook gegaan met een paar specifieke vragen maar ik werd er niet veel wijzer van, toen maar snel utrecht ingegaan studiebeurs is handig als je je wil orienteren |
Ik ga ook naar de studiebeurs, maar ik heb een vraagje:
Ik heb al op www.schoolweb.nl gekeken. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe die stands nou zijn. Per studie of per universiteit/school? Dat kan ik niet zo goed vinden. Ik bedoel; Hebben ze aparte voor bijv. psychologie, rechten, geneeskunde, enz.? Mijn vraagje.:) |
Citaat:
|
Ik wil eigenlijk wel gaan, maar ik heb alleen donderdag tijd. Dat is nou net de dag dat het openbaar vervoer staakt, en ik wilde dus eigenlijk met de bus naar Utrecht gaan:(.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga donderdag heen met een groep mensjes van school :) daarna nog ff de stad in denk ik :)
|
Wel informatief; verder vond ik persoonlijk al die gratis pennen erg interessant. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
haha hier nog zo eentje ;-) |
Citaat:
|
jah iedereen op 14 oktober naar studiebeurs....met de fiets :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou er zeker heen gaan als ik jou was.
Ik ben er vorig jaar heen gegaan met nog geen idee wat ik wou doen. Ik ben gewoon wat kraampjes langs gegaan en heb na een tijdje praten bij een van de kraampjes, me opgegeven voor een open dag. Die is me heel goed bevallen en eigenlijk weet ik al dat ik daar naartoe wil. Maar ik ben toevallig nog een andere studie tegengekomen, die me ook heel leuk leek en die ik eigenlijk ook wel wil doen. Vorig jaar ben ik er zonder enig idee naar toe gekomen en kwam terug met 2 serieuze opties. Ondertussen is er nog een derde en vierde optie bijgekomen, dus ga ik dit jaar weer, om wat concretere info te vragen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt me iets om door te geven aan de organisatie ;) |
Ik vond 't best tof vandaag.:) Ik heb de info gevonden die ik wilde en ik krijg van een hele hoop universiteiten brochures opgestuurd over 3 studies waar ik nog tussen twijfel. De komende jaren dus even een keuze maken tussen die 3.:p (Vind ze gewoon alle 3 even leuk:D.)
En even bij InHolland iets ingevuld en toen had ik zo'n blije oranje tas.:s |
Citaat:
|
ben ik de enige die het belachelijk vind dat je 8 euro moet betalen? om je te laten overhalen om op een bepaalde universiteit of hogeschool te komen?
open dagen zijn gratis |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49. |