Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2004, 14:25
Verwijderd
Van 13 tot 16 oktober is er in de jaarbeurs Utrecht weer een studiebeurs. Is daar wel eens iemand geweest en kan die mij daar wat over vertellen, want ik wil er graag heen, maar ik heb niet echt een idee wat ik er moet verwachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2004, 14:42
Konijn
Konijn is offline
Ben er twee of drie keer geweest.
Het zijn een aantal zalen, met 'kraampjes' van mbo's, hbo's, wo's en nog wat andere opleidingen als de KMA en buitenland enzo.
Je kunt gewoon overal langslopen, folders meenemen, uitleg vragen en praten met mensen die zelf de studie doen.
Ik zou er zeker heen gaan!
Oud 05-10-2004, 15:21
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
De studiebeurs is vooral handig als je al weet welke richting je opgaat.

Waarschijnlijk krijg je op school een aantal boekjes (ik namelijk wel) zoals de Tkmst . Ik zou hier eerst in kijken, en beetje uitzoeken wat je allemaal leuk lijkt.

Als je echt nog geen flauw idee hebt is de studiebeurs niet speciaal aan te raden. Dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Hells Ezel schreef op 05-10-2004 @ 16:21 :

Als je echt nog geen flauw idee hebt is de studiebeurs niet speciaal aan te raden. Dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Ik weet nog niet echt wat ik wil, maar misschien is het dan juist handig om daar heen te gaan, om de mogelijkheden te bekijken, toch?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Hells Ezel schreef op 05-10-2004 @ 16:21 :

idd..
toen ik in de 4e ging had ik er weinig aan.. Wel een heleboel folders gehaald trouwens maar ik had toen verder geen idee wat ik moest vragen oid Ik wist ook niet wat ik wilde..

Dus dit jaar , 6e, zet ik eerst mijn vragen op papier en aan de hand daarvan kijk ik of 't nuttig is om te gaan (als je niks wilt weten hoef je er ook niet heen.)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:26
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
hm de mensen die er staan, staan er om je meer over een specifieke opleiding te vertellen, hun ervaringen en over de school zelf.

ik zou de tkmst eens goed doorkijken. of kijk eens op sum.nl.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 16:06
Otis
Otis is offline
Daar heb je dus echt nix aan , naar mijn mening.
Als je twijfelt tussen een paar opleidingen ga dan gewoon echt naar DIE open dagen.
Heb je nog geen flauw idee wat je wilt doen?
Doe dan een simpele studiekeuzetest op internet , kijk wat daar uitkomt en bezoek de opendagen van die opleidingen

http://search.msn.nl/results.aspx?cp...tudiekeuzetest
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 16:14
Dolores
Dolores is offline
Ik ben er twee keer geweest en kan niet zeggen dat ik er echt iets aan heb gehad. Het is meer foldertjes verzamelen dan dat je echt iets te weten komt over de opleidingen. Ik heb wel dingen gevraagd aan de studenten die daar rondliepen en ik kreeg ook wel goede antwoorden waar ik iets aan had, maar toch kan ik niet zeggen dat ik daardoor verder ben gekomen met mijn studiekeuze.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 16:31
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Mushu schreef op 05-10-2004 @ 16:23 :
Ik weet nog niet echt wat ik wil, maar misschien is het dan juist handig om daar heen te gaan, om de mogelijkheden te bekijken, toch?
Ja, dat vind ik ook. Juist omdat het vooral foldertjes verzamelen is etc, en niet echt diep er op in gaat, als je geen echte vragen stelt.
Je kunt, zeker als je nog niks weet wat je wil, echt een hele middag rondlopen daar, en gewoon álles langsgaan.
Wat je wat lijkt, foldertje mee, en thuis alles doorlezen.
Dan een aantal dingen er uit zoeken, en van die opleidingen de eigen open dagen bezoeken.
Oud 05-10-2004, 17:50
I-alone
I-alone is offline
Mja, pennen en folders halen, dat idee heb ik er aan over gehouden, maar de mensen die er lopen weten er natuurlijk veel over, dus als je al een beetje weet van goh, dit lijkt me leuk, zou ik er gewoon meer info over vragen

Ik ben toen in Groningen heen geweest, maar echt veel wijzer werd ik daar niet, maar misschien ook omdat ik al bijna zeker wist wat ik wou gaan doen
Oud 05-10-2004, 17:57
Qamra
Qamra is offline
Ik ben er 1 keer geweest als bezoeker (in de 3e, right, dat heb je nog niet eens het idee dat je ooit kláár bent met de middelbare, laat staan dat je jezelf bezig houdt met het kiezen van een opleiding ). Vond er niet veel aan, maar dat is logisch.

En vorig jaar ben ik weer als promo-stundent op de stand "Food is fun"samen met allerlei andere voedingsopleiding. Toen vond ik het wel heel erg leuk, de sfeer enzo. Maar goed, toen was ik ook niet op zoek naar een opleiding
Oud 05-10-2004, 18:04
Miracle
Miracle is offline
Ik ben er vorig jaar geweest. Het enige wat ik eraan over heb gehouden is een vermoeiende en gezellige dag, veeeel informatie op papier en hebbedingetjes. Niks voor LOB.

Ik dacht dat het handig was voor als je nog totaal niet wist wat je wilde doen, maar dat is dus niet zo. Het is vooral als je een aantal dingen interessant vind en daar graag wat meer info over wilt. Als je absoluut niet weet wat je wilt, heeft zo'n beurs geen zin.
Oud 05-10-2004, 19:21
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
En het is handig als je pennen nodig hebt!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 20:19
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Verzin van te voren vast wat vragen werd ons aangeraden in een massa toespraak.
Oud 06-10-2004, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Hells Ezel schreef op 05-10-2004 @ 20:21 :
En het is handig als je pennen nodig hebt!
Inderdaad

Ik ga d'r heen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 15:08
rare kwast
rare kwast is offline
t staat wel in de planning
Oud 07-10-2004, 15:20
Esther
Esther is offline
Ik ga ook. Vorig jaar ben ik ook geweest, maar toen wist ik nog totaal niet wat ik wilde. Dat betekende vooral overal folders verzamelen en die thuis allemaal een beetje doorbladeren. Daardoor weet ik nu wél wat ik wil en kan ik dit jaar meer gerichter informatie vragen...
Ik denk dat het allebei nuttig is.
Oud 07-10-2004, 17:24
Gadje
Gadje is offline
ik ben 2 jaar geleden voor het eerst geweest, ik wist ongeveer wel wat ik wilde doen het het was toen ook nog nuttig
alleen kilo's folders mee naar huis gekregen en ook van opleidingen waar ik mee ging doen maar ja je krijgt t allemaal maar inje handen gedrukt.
vorig jaar ook gegaan met een paar specifieke vragen maar ik werd er niet veel wijzer van, toen maar snel utrecht ingegaan

studiebeurs is handig als je je wil orienteren
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ga ook naar de studiebeurs, maar ik heb een vraagje:

Ik heb al op www.schoolweb.nl gekeken. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe die stands nou zijn. Per studie of per universiteit/school? Dat kan ik niet zo goed vinden.
Ik bedoel; Hebben ze aparte voor bijv. psychologie, rechten, geneeskunde, enz.?

Mijn vraagje.

Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:37
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-10-2004 @ 19:13 :

Ik heb al op www.schoolwen.nl gekeken. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe die stands nou zijn. Per studie of per universiteit/school? Dat kan ik niet zo goed vinden.

Mijn vraagje.
Per (hoge)school/universiteit.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:50
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik wil eigenlijk wel gaan, maar ik heb alleen donderdag tijd. Dat is nou net de dag dat het openbaar vervoer staakt, en ik wilde dus eigenlijk met de bus naar Utrecht gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 08-10-2004 @ 19:37 :
Per (hoge)school/universiteit.
Maar... is er dan per universiteit/(hoge)school dan wel een 'duidelijk' verschil tussen de studies of niet?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:55
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-10-2004 @ 19:13 :

Ik heb al op www.schoolweb.nl gekeken. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe die stands nou zijn. Per studie of per universiteit/school? Dat kan ik niet zo goed vinden.

Mijn vraagje.
Nou, vorig jaar was er een aparte stand voor alle voedingsopleidingen (Food&Business, Voedingsmiddelentechnologie (HBO en Uni), Voeding&Diëtetiek).. Dus ik denk allebei...
Oud 09-10-2004, 11:44
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 08-10-2004 @ 19:50 :
Ik wil eigenlijk wel gaan, maar ik heb alleen donderdag tijd. Dat is nou net de dag dat het openbaar vervoer staakt, en ik wilde dus eigenlijk met de bus naar Utrecht gaan.
zeker irritant. op veel scholen kun je ook met een bus. en ik ga met de auto
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 13:28
synclinorium
synclinorium is offline
Ik ga donderdag heen met een groep mensjes van school daarna nog ff de stad in denk ik
Oud 09-10-2004, 14:10
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Wel informatief; verder vond ik persoonlijk al die gratis pennen erg interessant.
Oud 09-10-2004, 14:11
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 09-10-2004 @ 15:10 :
gratis pennen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:18
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 15:11 :
gratis pennen
Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Oud 09-10-2004, 16:10
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-10-2004 @ 19:55 :
Maar... is er dan per universiteit/(hoge)school dan wel een 'duidelijk' verschil tussen de studies of niet?
Meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:48
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 09-10-2004 @ 15:18 :
Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.

haha hier nog zo eentje ;-)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:44
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 15:11 :
Is dat niet te links voor jou, gratis?
Oud 10-10-2004, 00:09
bamiPoep
bamiPoep is offline
jah iedereen op 14 oktober naar studiebeurs....met de fiets
Oud 10-10-2004, 12:18
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 10-10-2004 @ 01:09 :
jah iedereen op 14 oktober naar studiebeurs....met de fiets
Iedereen op woensdag 13 okt naar de HvA stand!!
Oud 10-10-2004, 14:49
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 09-10-2004 @ 19:44 :
Is dat niet te links voor jou, gratis?
Gratis is gratis.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 15:33
Roonstip
Roonstip is offline
Citaat:
madwoman schreef op 10-10-2004 @ 13:18 :
Iedereen op woensdag 13 okt naar de HvA stand!!
En op 14 oktober naar de UvT stand
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 17:34
Verwijderd
Ik zou er zeker heen gaan als ik jou was.

Ik ben er vorig jaar heen gegaan met nog geen idee wat ik wou doen.
Ik ben gewoon wat kraampjes langs gegaan en heb na een tijdje praten bij een van de kraampjes, me opgegeven voor een open dag. Die is me heel goed bevallen en eigenlijk weet ik al dat ik daar naartoe wil.
Maar ik ben toevallig nog een andere studie tegengekomen, die me ook heel leuk leek en die ik eigenlijk ook wel wil doen.

Vorig jaar ben ik er zonder enig idee naar toe gekomen en kwam terug met 2 serieuze opties.
Ondertussen is er nog een derde en vierde optie bijgekomen, dus ga ik dit jaar weer, om wat concretere info te vragen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:24
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Hells Ezel schreef op 05-10-2004 @ 16:26 :
hm de mensen die er staan, staan er om je meer over een specifieke opleiding te vertellen, hun ervaringen en over de school zelf.

ik zou de tkmst eens goed doorkijken. of kijk eens op sum.nl.
Dat is niet helemaal waar.... de HvA vertelt bijvoorbeeld veel meer over het studeren in een stad als Amsterdam en over het eerste jaar. We promoten de school als geheel en kunnen desgewenst vragen beantwoorden over specefieke studieclusters als Creatie & Media, Gezondheid, Sport, Bewegen etc.
Oud 14-10-2004, 19:26
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Konijn schreef op 05-10-2004 @ 17:31 :
Ja, dat vind ik ook. Juist omdat het vooral foldertjes verzamelen is etc, en niet echt diep er op in gaat, als je geen echte vragen stelt.
Je kunt, zeker als je nog niks weet wat je wil, echt een hele middag rondlopen daar, en gewoon álles langsgaan.
Wat je wat lijkt, foldertje mee, en thuis alles doorlezen.
Dan een aantal dingen er uit zoeken, en van die opleidingen de eigen open dagen bezoeken.
Thats the way to do it, en ondertussen doe je een hoop inspiratie, ervaring of give it a name op.
Oud 14-10-2004, 19:26
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2004 @ 15:49 :
Gratis is gratis.
Leuke gooedies zijn altijd meegenomen. Dit jaar: tandentenborstels. En bij de HvA: ijsblokjes. Cool!
Oud 14-10-2004, 19:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mabo schreef op 14-10-2004 @ 20:26 :
En bij de HvA: ijsblokjes. Cool!
Die totaal niet werken
Oud 15-10-2004, 14:39
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-10-2004 @ 20:40 :
Die totaal niet werken
Dank voor de tip whaha had het nog niet getest...
Lijkt me iets om door te geven aan de organisatie
Oud 15-10-2004, 17:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vond 't best tof vandaag. Ik heb de info gevonden die ik wilde en ik krijg van een hele hoop universiteiten brochures opgestuurd over 3 studies waar ik nog tussen twijfel. De komende jaren dus even een keuze maken tussen die 3. (Vind ze gewoon alle 3 even leuk.)

En even bij InHolland iets ingevuld en toen had ik zo'n blije oranje tas.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 18:21
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 15-10-2004 @ 18:37 :

Whaha doe heb ik nog net niet geskoord...ik d8 nog: zal ik teruggaan vandaag maar wilde ff bijkomen ..uitslapen is heerluk
Oud 15-10-2004, 18:36
jet
jet is offline
ben ik de enige die het belachelijk vind dat je 8 euro moet betalen? om je te laten overhalen om op een bepaalde universiteit of hogeschool te komen?

open dagen zijn gratis
Oud 15-10-2004, 18:51
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 15-10-2004 @ 18:37 :
Is het dit jaar ook weer één groot voetbalveld vol met oranje en roze?!
Oud 15-10-2004, 19:24
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op [pl=13652730]15-10-2004 @ 17:37
Ik vond die tas juist leuk, en handig, Nu liep ik met allemaal vervelende plastic tasjes rond want ze waren op
Oud 16-10-2004, 12:45
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Mabo schreef op 15-10-2004 @ 15:39 :
Dank voor de tip whaha had het nog niet getest...
Lijkt me iets om door te geven aan de organisatie
Heb woensdag een zootje van die dingen meegenomen, werken prima Stond jij woensdag ook in de stand of niet? Techniek?
Reageren

Regels voor berichten