![]() |
Letsel door treindeur
Wat kan ik nu het beste doen?
Een 2 uur geleden stapte ik in de sprinter naar h'lem toe. Op het moment dat ik in de trein stapte deed de conducteur de deur dicht. Het duurde echter nog 2 minuten voordat de trein mocht vertrekken volgens de dienstregeling. Daardoor kwam ik met m'n voet tussen de deur en ging vol op m'n plaat. Gevolg was dat er nu een snee van 8 cm in m'n been zit. |
Ik heb altijd begrepen dat je niet in mag stappen nadat de conducteur gefloten heeft, er zijn mensen die met handen en voeten tussen deuren komen, maar dat is dan eigen risico. Mensen die op het nippertje nog tussen sluitende deuren door springen, krijgen ook een enorme boete wanneer het gezien wordt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb je kosten gemaakt?
|
Citaat:
|
Gebeurt volgens mij vaker dit. Heb het weleens vaker meegemaakt dat de deur dichtgedaan werd op het moment dat er gefloten werd en dat een maat van me er tussen kwam. En we probeerden toen zeker niet om nog vlug de trein in te springen. Heel vervelend maar ook een conducteur kan natuurlijk een foutje maken. Je zou het wel even na kunnen kijken op de site van de NS, misschien staat er wat van op. Al blijft het moeilijk aan te tonen.
Succes met de wond. |
Citaat:
@nare man: ik heb geen kosten gemaakt |
Als je geen kosten hebt gemaakt, wat wil je dan? Vergoeding voor geleden emotionele schade?
Je kunt natuurlijk een brief naar de klantenservice van de NS schrijven en daarin je verhaal doen. Wellicht krijg je wel een excuusbrief terug, maar op meer hoef je denk ik niet te rekenen. |
Jullie hebben het ammal over fluitjes, is dat weer wat nieuws in de grote steden ofzo?
Bij ons fluiten ze allang niet meer, als de deuren dicht gaan gaan ze dicht, punt. Konden ze beter maar weer aanschaffen ja, die fluitjes, maar even over jou... Ik zou toch maar even een belletje maken, of een brief ofzo sturen, mail krijg je meestal toch niet beantwoorden brieven vaak ook niet dus bellen lijkt mij de beste optie, wordt er neits aan gedaan kun je altijd nog naar de politie gaan, als de wond tenminste erg is.... en dus neit een schrammetje van 8 cm.... (als je begrijpt wat ik bedoel dan eej) |
Ik denk dat je maar gewoon moet wachten, het geneest vanzelf, en voortaan goed opletten. Soms gaan de deuren eerder dicht om te combineren of af te splitsen.
Of je had even naar de conducteur toe moeten lopen om te zeggen dat hij voortaan wat langer moet wachten na het fluiten met de deuren.. |
Citaat:
|
Die deuren gaan echt niet zó snel dicht dat je als je al op het plankje staat daar nog tussen kan komen...
|
Citaat:
(Mijn vriend heeft ooit met z'n hand tussen de deuren gezeten, werd ook betiteld als 'zijn eigen schuld'. ) En op grote stations fluiten ze verder toch altijd? Of deuren fluiten zelf.. Hmm, ik heb nog nooit géén fluit-geluid gehoord in de trein... |
het is en blijft een pannekoeken actie
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De deuren van die nieuwe sprinters (dat zijn die naar haarlem meestal) worden btw niet door de conducteur gesloten met zijn sleutel maar door een automatisch systeem dat een deur sluit nadat die ongever 10-15 seconden open heeft gestaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Energie, ben jij echt 18?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'...een verhaaltje gehoord...'
;) |
Citaat:
|
Ik had laatst precies hetzelfde, trein vertrekte ook 2 minuten te vroeg, ik gleed uit met het naar binnen stappen en ik zat met mn voet tussen de deur en hij was zwaar gekneusd.
Aangezien de machinist me een boete wilde geven omdat ik voor vertraging zorgde en ook flink heb gescholden, en hem daarvoor een beetje ben ontvlucht heb ik het maar zo gelaten en een paar weken met een gekneusde voet rondgelopen waar ik nu nog last van heb. |
Citaat:
Ik neem trouwens aan dat letselschade wel te verhalen is op de NS in dit soort gevallen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De bestuurder reed door omdat dat protocol is: doorrijden naar het volgende station is veiliger als het gaat om brand (en dat zijn noodrem-gevallen meestal). De bestuurder was wel blind, want hij heeft een heel mooi camera'tje waarmee hij de deuren in de gaten hoort te houden. Trouwens: de deuren van de meeste metro's zijn heel makkelijk open te houden of te forceren. O ja, ik was trouwens getuige van dit voorval. |
Citaat:
Verder is het onzin dat een brandende trein door moet rijden! Ben je gek, dat wakkert het vuur alleen maar aan. Dat ding moet stilstaan, en mensen moeten gewoon zo snel mogelijk bij 't vuur weg. Bij een brand gaat 't om minuten, je hebt helemaal geen tijd om door te rijden naar 't volgende station. |
Citaat:
Maar wat raar. Als je op het station brand hebt, dan rij je toch niet door? Dan kun je de mensen er net zo goed meteen uit gooien lijkt mij. En zit er geen brandmelder in ofzo? Dat hij kan zien waar er brand is en of er brand is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Metro's hebben noodremmen die een signaal afgeven aan de bestuurder. Het wil dus niet zeggen dat als je aan de noodrem trekt, dat er dan geremd wordt. Verder moet je mij niet vertellen dat als er brand is, dat doorrijden dan dom is. Vertel dat maar aan de GVB, die heeft dat als regel. |
Citaat:
Zitten - naar mijn weten - geen brandmelders in. Dan praat ik over de oude metro's. De nieuwe bevatten wel elementen als intercoms waarmee je als passagier direct contact kunt leggen met de bestuurder. |
Citaat:
Metro's die bovengronds rijden, mja, daarvan snap ik niet dat ze níet stoppen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|