Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [provider] tele2 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=977239)

LamMuH_EiKoL 09-10-2004 10:43

[provider] tele2
 
Goede morgen,

Ik was laatst bij de zeeman en daar hadden ze een aanbieding voor een prepaid telefoon. Het gaat om de motorola c115 (is dat een goede telefoon?) en als provider zit er tele2 bij, maar is tele2 een goede en goedkope provider? En weet iemand hoe het precies gaat met het opwaarderen van beltegoed?

M.v.g.

Lammuh_Eikol

Alonso 09-10-2004 11:40

deze telefoon maakt gebruik van het telfort-netwerk. tele2 werkt anders dan andere aanbieders van GSM. Bij hun moet je een thuis-aansluiting hebben en ingeschreven zijn bij tele2. als je opwaardeerd komt dat op je tele2 rekening en dat betaal je dus achteraf.

Citaat:

Na uw aanmelding ontvangt u een welkomst pakket voor €10, de kosten worden achteraf in rekening gebracht. In het Welkomst Pakket vindt u alle benodigde informatie, een SIM-kaart van Tele2 en een beltegoed kaart t.w.v. 10 Euro. Het is bij Tele2 Mobiel noodzakelijk dat u beschikt over een vaste telefoonaansluiting. De SIM-kaart plaatst u na ontvangst in uw telefoon. Het beltegoed op de SIM-kaart kan met verschillende bedragen opgewaardeerd worden via nummer 12444, waardoor u eenvoudig uw belgedrag kunt controleren (vanaf een vaste telefoon kunt u bellen met nummer 06-40192021). Het verschil met andere aanbieders is, dat dit bedrag achteraf op de nota van uw vaste Tele2 aansluiting wordt afgerekend. Uw beltegoed is een jaar lang geldig. Als u daarna niet binnen een maand opnieuw opwaardeert, vervalt ook het mobiele telefoonnummer. Indien u in het buitenland belt of gebeld wordt, worden de gesprekskosten niet van uw beltegoed afgehaald. Deze worden rechtstreeks verwerkt op uw rekening voor vaste telefonie van Tele2. Extra kosten voor bellen naar buitenlandse mobiele nummers: € 0,25 per minuut. U dient een SIM-lock vrij toestel te hebben. Indien u een SIM-Lock heeft kunt u niet bellen met Tele2 alvorens u deze heeft laten verwijderen. Neem in dit geval contact op met uw huidige provider. Het is nog niet mogelijk sms`jes te sturen naar sommige commerciële nummers voor bijvoorbeeld tv-spelletjes. Hier wordt aan gewerkt.
bron: www.bellen.com

de c115 is een goedkoop toestel met bijna alleen basisfuncties, op www.nieuwemobiel.nl zie je wat anderen ervan vinden en wat info. Als je je telefoon alleen voor nood hebt is het voldoende, wil je er meer plezier aan beleven kan je voor een paar tientje extra een leukere telefoon kopen.

ik zag hem een week geleden ook op ee bord staan, niet duur geloof ik. Hoeveel vragen ze ervoor? En hoeveel tegoed zit erbij?

LamMuH_EiKoL 09-10-2004 12:13

Uit jou verhaal maak ik op dat ik er niks aan heb als ik die gsm koop, want wij hebben geen vaste tele2 aansluiting. Dus m.a.w. ik kan die telefoon eigenlijk niet kopen, of we moeten thuis ook een tele2 aansluiting hebben?

Alonso 09-10-2004 13:51

Citaat:

LamMuH_EiKoL schreef op 09-10-2004 @ 13:13 :
Uit jou verhaal maak ik op dat ik er niks aan heb als ik die gsm koop, want wij hebben geen vaste tele2 aansluiting. Dus m.a.w. ik kan die telefoon eigenlijk niet kopen, of we moeten thuis ook een tele2 aansluiting hebben?
als je een tele2 aansluiting hebt bel je gewoon nog over hetzelfde lijntje.

volgens mij kan je gewoon aanmelden bij tele2 en dan er alleen met je mobieltje gebruik van maken. Je hoeft dan niet met je huistelefoon via tele2 te bellen, dat zou je dan kunnen doen door er iets voor t nummer te draaien. let op dat je dan geen carrier pre-select doet, want dan belt ie automatisch via kpn


dit weet ik niet zeker, dus corrigeer me als ik fout zit.

Alex 09-10-2004 17:51

tele2 zuigt, heeft geen eigen netwerk en zit op het telfort netwerk...

PIE 09-10-2004 18:45

Citaat:

Alex schreef op 09-10-2004 @ 18:51 :
tele2 zuigt, heeft geen eigen netwerk en zit op het telfort netwerk...
Waarom zuigt Tele2?

twain4me 10-10-2004 14:24

Omdat ze gratis bellen hebben.
En uiteraard moet je daar voor betalen.....

]{ing 10-10-2004 14:53

Citaat:

PIE schreef op 09-10-2004 @ 19:45 :
Waarom zuigt Tele2?
ze sturen je rekeningen die niet van jou zijn

Alex 10-10-2004 18:06

Citaat:

PIE schreef op 09-10-2004 @ 19:45 :
Waarom zuigt Tele2?
Het slaat gewoon nergens op, een mobiele telefoonaanbieder zonder eigen netwerk.

Het is een netwerk wat zich alleen maar richt op goedkoop... en daar kan ik niet tegen, kwaliteit kost nou eenmaal geld.

Bij tele2 merk je dit in alles, in de keuze van de toestellen, tot de klantenservice, tot de irritante reclames.

LamMuH_EiKoL 10-10-2004 20:48

Citaat:

Alex schreef op 10-10-2004 @ 19:06 :
Het slaat gewoon nergens op, een mobiele telefoonaanbieder zonder eigen netwerk.

Het is een netwerk wat zich alleen maar richt op goedkoop... en daar kan ik niet tegen, kwaliteit kost nou eenmaal geld.

Bij tele2 merk je dit in alles, in de keuze van de toestellen, tot de klantenservice, tot de irritante reclames.

mij interesseert het me niet echt hoe ze aan het netwerk komen, zolang het maar niet al te duur is. En een toestel vind ik ook niet al te boeiend, als ik ermee kan bellen is het al goed, al die onzin van tegenwoordig heb ik niet nodig. Maar is het tele2 netwerk wel goed?

Alex 10-10-2004 21:10

Citaat:

LamMuH_EiKoL schreef op 10-10-2004 @ 21:48 :
mij interesseert het me niet echt hoe ze aan het netwerk komen, zolang het maar niet al te duur is. En een toestel vind ik ook niet al te boeiend, als ik ermee kan bellen is het al goed, al die onzin van tegenwoordig heb ik niet nodig. Maar is het tele2 netwerk wel goed?
Dat is het probleem dus met baggertoestellen, die zijn vaak kapot.... en dan kan je er niet mee bellen.

Wat ik ook in de vorige post zei: tele2 heeft geen eigen netwerk.... ze gebruiken het telfort netwerk en dat stinkt...

PIE 10-10-2004 22:09

Citaat:

Alex schreef op 10-10-2004 @ 22:10 :
Dat is het probleem dus met baggertoestellen, die zijn vaak kapot.... en dan kan je er niet mee bellen.

Wat ik ook in de vorige post zei: tele2 heeft geen eigen netwerk.... ze gebruiken het telfort netwerk en dat stinkt...

Dat is echt een waardeloos argument... Met het netwerk van Telfort is weinig mis hoor.

Alex 11-10-2004 23:34

Citaat:

PIE schreef op 10-10-2004 @ 23:09 :
Dat is echt een waardeloos argument... Met het netwerk van Telfort is weinig mis hoor.
Nee hoor het is geen waardeloos argument. Het heeft alleen maar nadelen:
-Er moeten 2 bedrijven aan je verdienen (tele2 en telfort)
-Bij netwerkproblemen sturen ze je van het kastje naar de muur.
-Bij de helpdesk werken weinig mensen uit de praktijk, bij vodafone of kpn begrijpen ze een probleem veel sneller en kunnen ze het sneller oplossen)

Bij tele2 weet ik dat ze bij normale telefoons al gaan rekenen als de telefoon alleen al overgaat, of dat bij mobiele telefoons ook zo durf ik niet met zekerheid te zeggen (maar ik denk het wel).

Over het netwerk van telfort komen er relatief veel klachten binnen op mijn werk, dit terwijl telfort heel weinig klanten via winkels binnenkrijgt (bijna alles online, en via projecten als qick, postbank, id&t, tele2 enzovoort)

Blackwater_park 28-10-2004 01:47

Ik heb nu meer dan een jaar tele2 en nog nooit problemen gehad. Ook qua verbinding is het gewoon goed. Nou bel ik alleen maar in de Randstad, het zou kunnen dat het in kleine gehuchtjes in Friesland een mindere verbinding is natuurlijk. Maar ik ben er prima tevreden over en tja, tis lekker goedkoop, daar gaat het me om. :P


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.