![]() |
Mountainbiken in het bos
Voor mij is mountainbiken op donderdag van 3-5 helemaal top dan kan ik al me overige energie kwijt en tevens ook me gedachten weer even op een rijtje zetten.. en dan vervolgens lkkr vies van de modder terugkomen maar af en toe is het wel vrij pijnlijk bijvoorbeeld heb ik anderhalfjaar terug beide knieschijven vermorzeld omdat ik in een iets dieper dan gedachte sprong afreed en mijn vastkwam waardoor ik met mijn knieen tegen de eindesz van de stuurstang aankwam..:s dat deed best wel pijn..:(
Doen jullie wel es aan mountainbiken? Zojah waar? :D |
mijn fietsje is gestolen, voor voor die verschrikkelijke diefstal ging ik wel eens crossen, geen echt parcours, gewoon rechtdoor, door velden enzo, wel leuk...
|
Soms, in bossen.
|
Ja en dan lekker schoonmaken, die blubber
Ik doe aan wedstrijden :o rij dus overal wel |
hahaha over de blubber maak ik me geen zorgen.. het zij huur fietsen...
|
Citaat:
|
nee die ken ik niet nou moet ik zeggen dat ik geen proffesional ben ofzo hoor... maar als hij dat zegt dan zegt hij dat maar... :p
|
mountainbiken s cowl¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) :)
|
mountainbiken is vet, maar dan wel downhillen.. veel concentratie en inzicht bij nodig, klimmen is saai en veel te slopend..
|
hm, ik woon midden in amsterdam, maar ik cross hier wel teringknetterhard door het verkeer en over alle mogelijke obstakels, dat heeft ook weer een naam heb ik gehoord :D
|
Citaat:
|
Heet dat niet gewoon 'fietsen met obstakels'? :p Of heeft het een officielere naam zoals 'boulderen' klimmen op gebouwen is?
Goed.. ik mountainbike wel eens: in het bos naast ons dorp, of in Limburg ofzo.. |
Heb eens zitten kijken op google. Die Tibor Gijssen reed vorig jaar Junioren, ik ga dat volgend jaar doen. Reed zo rond p20. Kan niet over oordelen hoe hard dattie gaat. Wel dat junioren hárd gaan :o
|
mjah dat zal alemaal wel.. ik ken die hele tibor gijssen of hoe die ook heet niet en hou me niet zow erg bezig met "proffesioneel" mountainbiken... alles wat ik doe is ik ga et bos in klim eerst omhoog om dan vervolgens met een verbazingwekkende snelheid omlaag te gaan en dan tot de verbazing te komen dat ik alweer vlieg in plaats van fiets.. :cool:
|
Citaat:
Ehm ik ga ook wel eens in het bos mtben... Maar niet zo vaak, omdat ik mijn tijd liever steek in bmxen :) |
jah bmxen.. heb ik ook nog een tijdje gedaan.. maar ik had nooit genoeg geld voor een degeleijke fiets dus mijn bmx fietsen baken steeds... (n) en aan me ouders hoefde ik dat niet te vragen want die waren altijd in het buitenland.... :rolleyes: dus had ik maar besloten dat ik een mountainbike wou om tevens daarmee naar school te gaan... :D *wat natuurlijk wel weer ok was want het ging om school*
|
"fietsen braken steeds". Geld van die fietsedn opgeteld en je had een goede :p Daarbij is een goede bmx meestal duur, maar een redelijke, die je niet zo snel breekt al 250 euro. Maarja, moet je wel weten welke (en er dus een beetje kennis van hebben). Maar ik zal je topic niet omsoppen tot bmx-topic ;)
Urban 'm'tb is ook wel cool =) |
jah ok maar probeer in Havana, Cuba maar is zo'n winkel te vinden die uberhaupt al van dat soort fietsen verkoopt *dan praat ik over ruim tien jaar terug* en je gaat als kind van net 8 niet alleen op je kleine goedkope bmx fietsje alleen naar een plaats buiten havana, en al helemaal niet zonder ouders omdat die in het buitenland zitten..... :P
|
Citaat:
Ontopic, Zo mogelijk 1 keer perweek, liefst vaker, in Holten/Nijverdal/Hellendoorn. ongeveer 1x per maand een wedstrijd.. |
Ik vanaf Harderwijk de Veluwe op (y)
|
Ja, in de omgeving van Venlo.
Zit bij een club en train op woensdagavond op asfalt en op zondagmorgen lekker door het bos op raggen |
jongens jongens (en dames ook natuurlijk anders krijg je daar weer gezeik meeej ;-) ) doet niemand lekker in het bos raggen als hobby?? dat verbaasd me eigenlijk wel...
|
Citaat:
de Veluwe is een behoorlijk bosrijk gebied, evenals omgeving Hellendoorn, beiden behoorlijk bekend onder mountainbikers, en ´ in het bos naast ons dorp, of in Limburg ofzo..´ klinkt ook niet bepaald geasfalteerd.. |
Hellendoorn-Nijverdal; die buurt. :cool:
|
Citaat:
|
mjah ok das wel waar maar ik bedoelde eigenlijk meer gewoon als hobby dat je er verder nix mee doet...
|
geen bos hier :(
soms in het buitenland wel eens. Ik heb geen beste fiets, maar hij is nog nooit gebroken :D helaas kan ik geen trucjes |
Citaat:
|
Heel af en toe hier op 10 min. fietsen. De Loonsen en Drunense Duinen! Geweldige mountainbike-routes uitgezet hier! :D
|
Citaat:
|
in het bos van Schoorl (Noord-Holland) is een heel mooi en populair mountainbike parcours.
|
Citaat:
|
in de drunese duinen, ben weer eens begonnen na een jaar
heb het een aantal jaren daarvoor elke zondag gedaan maar t viel echt zwaar tegen :P vette route is het iets van 26 km dacht ik |
Citaat:
|
Citaat:
aleen is mijn fietsje gestolen, en ik heb geen geld voor een nieuwe :( Offtopic: heet dat niet gewoon 'fietscourier'? :p |
Citaat:
|
lol fietskoerier lijkt me wel leuk werk als zomerbaantje ofsow...
hebben we dat eigenlijk wel in nederland? :confused: fietskoerier... |
Citaat:
er worden zelfs semi-clandestine wedstrijden gehouden, wie het hardst door de drukke stad een parcours kan fietsen :D |
oohjah?! vet:P ervaring?:P
|
Citaat:
|
Heej!!
Ik doe ook aan mountainbiken (en wielrennen en baanwielrennen en spinning :P) Ik kan zo de straat over steken en het bos in fietsen, errug handig!! Verder fiets ik in de rest van Drenthe. En fiets sinds kort ook wedstrijden wat heel leuk is!! Maar mountainbiken is dus niet alleen voor jongens wat vaak gezegd word!!!! Kuzz Marije |
Citaat:
|
downhill, freeride, maar toch het meest gewoon crosscountry, 25/26-11 heb ik weer wedstrijd en waarschijnlijk heb ik een try out voor een internationaal team, binnenkort!
|
Meestal 3x per week op de Veluwe, 2 tot 3,5 uur per keer.. Volgend jaar als ik terug ben van stage ga ik weer beginnen met wedstrijden. Heb er nu al zin in :)
|
Ik doe met name aan UPhill.
|
Naast het wielrennen in wedstrijdverband doe ik in de winter aan mtb-en. Af en toe een wedstrijd maar vooral toeren, wel op hoog tempo. Pik ook af en toe een wedstrijdje mee maar dat komt niet erg vaak voor.
Downhill vind ik leuk tijdens een tocht in Zuid Limburg, maar mijn hartje ligt toch meer bij Uphill en technische singletracks. voor de kenners.. Fiets is een hardtail sub 10 kg, XTR + XT afgemonteerd, Ritchey WCS carbon onderdelen (binnenkort ook vaste carbon WCS vork, CrossMax SL wielen, Nokon kabels. Zou binnenkort onder de 8,5 kilo kunnen gaan.. Waar ik meestal ga biken is in de buurt van Weert, waar ik woon. Verschillende toertochten in Limburg, Noord Brabant en Belgie. Daarnaast pak ik verder wel eens de auto naar Zuid Limburg (Brunssum is wel mijn favo route, zeker met die wereldbeker-afdaling!). Tot slot ben ik ook wel te spreken over de bossen in de buurt van Mechelen met hun leuke downhills en steile uphills. Plannen zijn er nog om deze winter te gaan biken en volgend jaar een weekje naar de Alpen te gaan met de racefiets, maar wellicht dat de mtb ook meegaat voor een dagje te biken. |
jezus wat een oud topic. :D (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |