Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2004, 12:05
El Diablo
El Diablo is offline
Voor mij is mountainbiken op donderdag van 3-5 helemaal top dan kan ik al me overige energie kwijt en tevens ook me gedachten weer even op een rijtje zetten.. en dan vervolgens lkkr vies van de modder terugkomen maar af en toe is het wel vrij pijnlijk bijvoorbeeld heb ik anderhalfjaar terug beide knieschijven vermorzeld omdat ik in een iets dieper dan gedachte sprong afreed en mijn vastkwam waardoor ik met mijn knieen tegen de eindesz van de stuurstang aankwam.. dat deed best wel pijn..

Doen jullie wel es aan mountainbiken? Zojah waar?
Oud 15-10-2004, 16:02
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
mijn fietsje is gestolen, voor voor die verschrikkelijke diefstal ging ik wel eens crossen, geen echt parcours, gewoon rechtdoor, door velden enzo, wel leuk...
Oud 15-10-2004, 18:52
Snuitermans
Snuitermans is offline
Soms, in bossen.
Oud 16-10-2004, 19:45
Verwijderd
Ja en dan lekker schoonmaken, die blubber

Ik doe aan wedstrijden
rij dus overal wel
Oud 24-10-2004, 21:05
El Diablo
El Diablo is offline
hahaha over de blubber maak ik me geen zorgen.. het zij huur fietsen...
Oud 25-10-2004, 06:31
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 16-10-2004 @ 20:45 :
Ja en dan lekker schoonmaken, die blubber

Ik doe aan wedstrijden
rij dus overal wel
Kenje Tibor Gijssen? Dit zit bij mij op school (SanFrancisco) en die beweert dus dat ie bij de top van zijn leeftijdscategorie hoort.
Oud 25-10-2004, 07:59
El Diablo
El Diablo is offline
nee die ken ik niet nou moet ik zeggen dat ik geen proffesional ben ofzo hoor... maar als hij dat zegt dan zegt hij dat maar... :p
Oud 25-10-2004, 13:51
skatergirly
skatergirly is offline
mountainbiken s cowl¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 25-10-2004, 15:48
Verwijderd
mountainbiken is vet, maar dan wel downhillen.. veel concentratie en inzicht bij nodig, klimmen is saai en veel te slopend..
Oud 26-10-2004, 18:08
d e r a n g e r
d e r a n g e r is offline
hm, ik woon midden in amsterdam, maar ik cross hier wel teringknetterhard door het verkeer en over alle mogelijke obstakels, dat heeft ook weer een naam heb ik gehoord
Oud 26-10-2004, 18:11
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
d e r a n g e r schreef op 26-10-2004 @ 19:08 :
hm, ik woon midden in amsterdam, maar ik cross hier wel teringknetterhard door het verkeer en over alle mogelijke obstakels, dat heeft ook weer een naam heb ik gehoord
Zelfmoord?
Oud 26-10-2004, 18:24
Flærynn
Flærynn is offline
Heet dat niet gewoon 'fietsen met obstakels'? Of heeft het een officielere naam zoals 'boulderen' klimmen op gebouwen is?

Goed.. ik mountainbike wel eens: in het bos naast ons dorp, of in Limburg ofzo..
Oud 02-11-2004, 21:42
Verwijderd
Heb eens zitten kijken op google. Die Tibor Gijssen reed vorig jaar Junioren, ik ga dat volgend jaar doen. Reed zo rond p20. Kan niet over oordelen hoe hard dattie gaat. Wel dat junioren hárd gaan
Oud 03-11-2004, 07:51
El Diablo
El Diablo is offline
mjah dat zal alemaal wel.. ik ken die hele tibor gijssen of hoe die ook heet niet en hou me niet zow erg bezig met "proffesioneel" mountainbiken... alles wat ik doe is ik ga et bos in klim eerst omhoog om dan vervolgens met een verbazingwekkende snelheid omlaag te gaan en dan tot de verbazing te komen dat ik alweer vlieg in plaats van fiets..
Oud 03-11-2004, 09:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
perfectme schreef op 26-10-2004 @ 19:11 :
Zelfmoord?

Ehm ik ga ook wel eens in het bos mtben... Maar niet zo vaak, omdat ik mijn tijd liever steek in bmxen
Oud 03-11-2004, 10:14
El Diablo
El Diablo is offline
jah bmxen.. heb ik ook nog een tijdje gedaan.. maar ik had nooit genoeg geld voor een degeleijke fiets dus mijn bmx fietsen baken steeds... en aan me ouders hoefde ik dat niet te vragen want die waren altijd in het buitenland.... dus had ik maar besloten dat ik een mountainbike wou om tevens daarmee naar school te gaan... *wat natuurlijk wel weer ok was want het ging om school*
Oud 03-11-2004, 15:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
"fietsen braken steeds". Geld van die fietsedn opgeteld en je had een goede Daarbij is een goede bmx meestal duur, maar een redelijke, die je niet zo snel breekt al 250 euro. Maarja, moet je wel weten welke (en er dus een beetje kennis van hebben). Maar ik zal je topic niet omsoppen tot bmx-topic

Urban 'm'tb is ook wel cool =)
Oud 03-11-2004, 15:42
El Diablo
El Diablo is offline
jah ok maar probeer in Havana, Cuba maar is zo'n winkel te vinden die uberhaupt al van dat soort fietsen verkoopt *dan praat ik over ruim tien jaar terug* en je gaat als kind van net 8 niet alleen op je kleine goedkope bmx fietsje alleen naar een plaats buiten havana, en al helemaal niet zonder ouders omdat die in het buitenland zitten.....
Oud 08-11-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Flærynn schreef op 26-10-2004 @ 19:24 :
Heet dat niet gewoon 'fietsen met obstakels'? Of heeft het een officielere naam zoals 'boulderen' klimmen op gebouwen is?

Goed.. ik mountainbike wel eens: in het bos naast ons dorp, of in Limburg ofzo..
is boulderen niet het langs een horizontale wand klimmen?

Ontopic, Zo mogelijk 1 keer perweek, liefst vaker, in Holten/Nijverdal/Hellendoorn. ongeveer 1x per maand een wedstrijd..
Oud 08-11-2004, 17:47
Mark
Mark is offline
Ik vanaf Harderwijk de Veluwe op
Oud 08-11-2004, 19:15
Iceracer
Iceracer is offline
Ja, in de omgeving van Venlo.

Zit bij een club en train op woensdagavond op asfalt en op zondagmorgen lekker door het bos op raggen
Oud 09-11-2004, 12:50
El Diablo
El Diablo is offline
jongens jongens (en dames ook natuurlijk anders krijg je daar weer gezeik meeej ;-) ) doet niemand lekker in het bos raggen als hobby?? dat verbaasd me eigenlijk wel...
Oud 09-11-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
El Diablo schreef op 09-11-2004 @ 13:50 :
jongens jongens (en dames ook natuurlijk anders krijg je daar weer gezeik meeej ;-) ) doet niemand lekker in het bos raggen als hobby?? dat verbaasd me eigenlijk wel...
Beste knaap,
de Veluwe is een behoorlijk bosrijk gebied, evenals omgeving Hellendoorn, beiden behoorlijk bekend onder mountainbikers, en ´ in het bos naast ons dorp, of in Limburg ofzo..´
klinkt ook niet bepaald geasfalteerd..
Oud 09-11-2004, 18:18
Silverchoice
Silverchoice is offline
Hellendoorn-Nijverdal; die buurt.
Oud 09-11-2004, 19:15
Iceracer
Iceracer is offline
Citaat:
El Diablo schreef op 09-11-2004 @ 13:50 :
Ik doe het als hobby, maar daarom ga je ook bij een club zodat je met andere fietsfreaks kunt praten
Oud 11-11-2004, 09:54
El Diablo
El Diablo is offline
mjah ok das wel waar maar ik bedoelde eigenlijk meer gewoon als hobby dat je er verder nix mee doet...
Oud 12-11-2004, 17:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
geen bos hier
soms in het buitenland wel eens. Ik heb geen beste fiets, maar hij is nog nooit gebroken
helaas kan ik geen trucjes
Oud 13-11-2004, 12:03
Iceracer
Iceracer is offline
Citaat:
El Diablo schreef op 11-11-2004 @ 10:54 :
mjah ok das wel waar maar ik bedoelde eigenlijk meer gewoon als hobby dat je er verder nix mee doet...
Als hobby dat je er verder niets mee doet????????
Oud 13-11-2004, 19:49
Impry
Impry is offline
Heel af en toe hier op 10 min. fietsen. De Loonsen en Drunense Duinen! Geweldige mountainbike-routes uitgezet hier!
Oud 15-11-2004, 09:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
azaziël schreef op 09-11-2004 @ 18:07 :
Beste knaap,
de Veluwe is een behoorlijk bosrijk gebied, evenals omgeving Hellendoorn, beiden behoorlijk bekend onder mountainbikers, en ´ in het bos naast ons dorp, of in Limburg ofzo..´
Toen ik nog in Nijverdal woonde ging ik regelmatig mountainbiken in Hellendoorn, lekker dicht bij en erg mooie routes. Helaas staat die fiets nu een beetje roest te verzamelen in de garage van m'n ouders.
Oud 15-11-2004, 10:52
luckyleo
luckyleo is offline
in het bos van Schoorl (Noord-Holland) is een heel mooi en populair mountainbike parcours.
Oud 18-11-2004, 22:34
the Phitt
the Phitt is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 15-11-2004 @ 11:52 :
in het bos van Schoorl (Noord-Holland) is een heel mooi en populair mountainbike parcours.
Jah, is zeker goed te doen daar. en t is mooi. Was de Kneet daar niet doodgegaan?
Oud 20-11-2004, 17:35
Counterfeit
Counterfeit is offline
in de drunese duinen, ben weer eens begonnen na een jaar
heb het een aantal jaren daarvoor elke zondag gedaan maar t viel echt zwaar tegen

vette route is het iets van 26 km dacht ik

Laatst gewijzigd op 20-11-2004 om 17:37.
Oud 21-11-2004, 13:53
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 15-10-2004 @ 19:52 :
Soms, in bossen.
Of met mijn mountainbikeje achter mijn vader, op zijn cyclecrossding, aan crossen op de weg...
Oud 29-11-2004, 04:53
Verwijderd
Citaat:
dat is inderdaad heel leuk om te doen, deed ik vroeger ook weleens als ik toevallig in utrecht zat met mijn fietsje

aleen is mijn fietsje gestolen, en ik heb geen geld voor een nieuwe

Offtopic: heet dat niet gewoon 'fietscourier'?
Oud 30-11-2004, 12:00
Iceracer
Iceracer is offline
Citaat:
Dat heet urban freeriding.
Oud 30-11-2004, 14:29
El Diablo
El Diablo is offline
lol fietskoerier lijkt me wel leuk werk als zomerbaantje ofsow...

hebben we dat eigenlijk wel in nederland? fietskoerier...
Oud 30-11-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
El Diablo schreef op 30-11-2004 @ 15:29 :
lol fietskoerier lijkt me wel leuk werk als zomerbaantje ofsow...

hebben we dat eigenlijk wel in nederland? fietskoerier...
jazeker. in de grote steden vooral. daar is het namelijk vaak sneller.

er worden zelfs semi-clandestine wedstrijden gehouden, wie het hardst door de drukke stad een parcours kan fietsen
Oud 30-11-2004, 16:27
El Diablo
El Diablo is offline
oohjah?! vet ervaring?
Oud 30-11-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
El Diablo schreef op 30-11-2004 @ 17:27 :
oohjah?! vet ervaring?
nee, jammer genoeg woon ik al een decenia niet meer in een grote stad
Oud 02-12-2004, 14:09
Verwijderd
Heej!!

Ik doe ook aan mountainbiken (en wielrennen en baanwielrennen en spinning )
Ik kan zo de straat over steken en het bos in fietsen, errug handig!! Verder fiets ik in de rest van Drenthe. En fiets sinds kort ook wedstrijden wat heel leuk is!!
Maar mountainbiken is dus niet alleen voor jongens wat vaak gezegd word!!!!

Kuzz Marije
Oud 02-12-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Marije-anne schreef op 02-12-2004 @ 15:09 :
Maar mountainbiken is dus niet alleen voor jongens wat vaak gezegd word!!!!
als je het logisch bekijkt, zijn meisjes mischien wat anatomisch geschikter voor al die hobbels...
Oud 02-11-2006, 17:46
red_and_black
red_and_black is offline
downhill, freeride, maar toch het meest gewoon crosscountry, 25/26-11 heb ik weer wedstrijd en waarschijnlijk heb ik een try out voor een internationaal team, binnenkort!
Oud 04-11-2006, 18:44
Sandersss
Sandersss is offline
Meestal 3x per week op de Veluwe, 2 tot 3,5 uur per keer.. Volgend jaar als ik terug ben van stage ga ik weer beginnen met wedstrijden. Heb er nu al zin in
Oud 04-11-2006, 19:11
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik doe met name aan UPhill.
Oud 06-11-2006, 15:50
Bottleneck
Bottleneck is offline
Naast het wielrennen in wedstrijdverband doe ik in de winter aan mtb-en. Af en toe een wedstrijd maar vooral toeren, wel op hoog tempo. Pik ook af en toe een wedstrijdje mee maar dat komt niet erg vaak voor.

Downhill vind ik leuk tijdens een tocht in Zuid Limburg, maar mijn hartje ligt toch meer bij Uphill en technische singletracks.

voor de kenners..
Fiets is een hardtail sub 10 kg, XTR + XT afgemonteerd, Ritchey WCS carbon onderdelen (binnenkort ook vaste carbon WCS vork, CrossMax SL wielen, Nokon kabels. Zou binnenkort onder de 8,5 kilo kunnen gaan..

Waar ik meestal ga biken is in de buurt van Weert, waar ik woon. Verschillende toertochten in Limburg, Noord Brabant en Belgie. Daarnaast pak ik verder wel eens de auto naar Zuid Limburg (Brunssum is wel mijn favo route, zeker met die wereldbeker-afdaling!). Tot slot ben ik ook wel te spreken over de bossen in de buurt van Mechelen met hun leuke downhills en steile uphills.

Plannen zijn er nog om deze winter te gaan biken en volgend jaar een weekje naar de Alpen te gaan met de racefiets, maar wellicht dat de mtb ook meegaat voor een dagje te biken.
Oud 06-11-2006, 17:19
Verwijderd
jezus wat een oud topic.
Oud 21-02-2007, 12:46
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Bottleneck schreef op 06-11-2006 @ 16:50 :
Naast het wielrennen in wedstrijdverband doe ik in de winter aan mtb-en. Af en toe een wedstrijd maar vooral toeren, wel op hoog tempo. Pik ook af en toe een wedstrijdje mee maar dat komt niet erg vaak voor.

Downhill vind ik leuk tijdens een tocht in Zuid Limburg, maar mijn hartje ligt toch meer bij Uphill en technische singletracks.

voor de kenners..
Fiets is een hardtail sub 10 kg, XTR + XT afgemonteerd, Ritchey WCS carbon onderdelen (binnenkort ook vaste carbon WCS vork, CrossMax SL wielen, Nokon kabels. Zou binnenkort onder de 8,5 kilo kunnen gaan..

Waar ik meestal ga biken is in de buurt van Weert, waar ik woon. Verschillende toertochten in Limburg, Noord Brabant en Belgie. Daarnaast pak ik verder wel eens de auto naar Zuid Limburg (Brunssum is wel mijn favo route, zeker met die wereldbeker-afdaling!). Tot slot ben ik ook wel te spreken over de bossen in de buurt van Mechelen met hun leuke downhills en steile uphills.

Plannen zijn er nog om deze winter te gaan biken en volgend jaar een weekje naar de Alpen te gaan met de racefiets, maar wellicht dat de mtb ook meegaat voor een dagje te biken.
superfietsje, alleen jammer van je vaste vork, die geeft wel meer snelheids-sensatie maar als je de rondetijden bekijkt in vergelijking met een goed verende voorvork (fox rl 80 ofzow) rijd je met een verende toch beter , ik zelf rijd op een scott-scale 20 met nieuwe crosmax-slr wielen en een reba worldcup voorvork , rijd vaak in Bad-bentheim, supermooi mountainbiken net over de grens, en fiets ook wel is naar holten, maar das 40 km fietse voor mij om er alleen al heen te gaan dus doe ik liever met mn racefiets en dan lekker intervallen op de motieweg ofzo
Oud 22-02-2007, 08:43
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
red5 schreef op 06-11-2006 @ 18:19 :
jezus wat een oud topic.

Regels voor berichten