![]() |
Duiken
Hallo mensjes,
Samen met mn beste vriendin heb ik zitten brainstormen wat we volgend jaar zomervakantie willen gaan doen. Nou zijn we eruit gekomen dat we alletwee heel graag willen gaan duiken en dan ons (eerste) duikbrevet willen halen. Maar... nu hebben we dus echt geen idee hoe we dat nou eigenlijk aan moeten pakken. We willen graag met zn 2en gaan, misschien met een organisatie mee ofzo? Heeft een van jullie misschien tips waarmee/waarheen we kunnen gaan en wat de prijzen ongeveer zullen worden (kunnen we alvast gaan sparen) ?? Heel erg bedankt alvast Persoontje |
Bij Vinea (jongeren reisorganisatie) kan je in de zomer je duikbrevet halen in o.a. Frankrijk en Egypte. Kost volgens mij zo'n 800-1000 euro. link
|
ik heb me duikbrevet gehaald toen ik 12 was, het kost wel wat maar het is heel leuk, maar het is een hele boel werk dat is zeker.
ook als je je duikbrevet haalt na veel geld te hebben betaald, is het huren van spullen en alles op de juiste locatie krijgen altijd nog wel een probleem. je kunt het best wel een padi opleiding nemen bij een geregistreerde duikwinkel. met padi kun je over heel de wereld terecht en is een goede organisatie. als je in nederland je cursus volgt, zul je eerst theorie lessen krijgen en leren duiken in een zwembad, je examen vindt dan wel plaats in het buitenwater het is wel heeel leuk! (y) |
Citaat:
Nouja, succes met een keuze maken! Mar |
Offtopic:
Citaat:
|
Ik heb in Israël m'n padi open water gehaald. Was erg gaaf, en eigenlijk helemaal niet zwaar (5 of 6 daagse cursus). Eerder heel relaxed, ja je moest natuurlijk wel wat leren, maar was nooit echt zwaar, vervelend of moeilijk.
Ik zou gewoon ergens naartoe op vakantie gaan waar je weet dat er een duikschool zit. Is toch een stuk leuker dan in Nederland. Was toen trouwens geloof ik ongeveer 200-300 dollar voor de hele cursus + examen + materiaalhuur. |
Citaat:
|
curacao: padi open water, 3 dagen, 350 euro(voor de cursus) verder is het daar ook mooi duiken. mijn advies: boek chogogo resort, op +/- 100 meter lopen ligt jan thiel baai (zanzibar) met daarbij de duikschool scuba-do.
heb zelf niet gedoken daar maar m'n broertje heeft wel z'n padi gehaald daar. zelf heb 'k wel in 't resort gezeten en dat is dik in orde, 'k zou wel met je ouders gaan en die de hele vakantie 'n auto laten huren, want anders eet je steeds op dezelfde (te dure) plek en zie je niets van 't eiland. |
Citaat:
Ik heb m'n padi gehaald bij Baya beach, niet ver van jan thiel dus. Daar zat je direct tussen de mooie vissen enzo. Ook 3 daagse cursus, 700 gulden (Naf). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb namelijk ook gesnorkeld bij jan thiel en daar was echt weinig te zien (vergeleken met wat ik bij mijn duiklessen heb gezien uiteraard ;). Maar ook vergeleken met wat ik zag op baya). Maar wat jij beschrijft lijkt op het tukkersbootje en dat ís dus baya beach. Dat is idd met het snorkelen te bereiken en daar zat idd heel veel leuks wat je ook met het snorkelen al kon zien. |
Citaat:
|
Ik heb slechts 169 australische dollar betaald :) Dus iets meer dan 100 euro voor me 4 daagse Padi open water course... en Australie is ook mooi om te duiken... Ik zou zeggen verpest je geld niet waar het het niet waard is..
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21. |