Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2004, 15:39
Persoontje
Persoontje is offline
Hallo mensjes,

Samen met mn beste vriendin heb ik zitten brainstormen wat we volgend jaar zomervakantie willen gaan doen. Nou zijn we eruit gekomen dat we alletwee heel graag willen gaan duiken en dan ons (eerste) duikbrevet willen halen.

Maar... nu hebben we dus echt geen idee hoe we dat nou eigenlijk aan moeten pakken. We willen graag met zn 2en gaan, misschien met een organisatie mee ofzo? Heeft een van jullie misschien tips waarmee/waarheen we kunnen gaan en wat de prijzen ongeveer zullen worden (kunnen we alvast gaan sparen) ??

Heel erg bedankt alvast

Persoontje
Advertentie
Oud 15-10-2004, 19:04
Breg
Breg is offline
Bij Vinea (jongeren reisorganisatie) kan je in de zomer je duikbrevet halen in o.a. Frankrijk en Egypte. Kost volgens mij zo'n 800-1000 euro. link
Oud 16-10-2004, 17:52
Iveauh
Iveauh is offline
ik heb me duikbrevet gehaald toen ik 12 was, het kost wel wat maar het is heel leuk, maar het is een hele boel werk dat is zeker.
ook als je je duikbrevet haalt na veel geld te hebben betaald, is het huren van spullen en alles op de juiste locatie krijgen altijd nog wel een probleem.
je kunt het best wel een padi opleiding nemen bij een geregistreerde duikwinkel.
met padi kun je over heel de wereld terecht en is een goede organisatie.
als je in nederland je cursus volgt, zul je eerst theorie lessen krijgen en leren duiken in een zwembad, je examen vindt dan wel plaats in het buitenwater
het is wel heeel leuk!
Oud 28-10-2004, 21:29
_mar
_mar is offline
Citaat:
Breg schreef op 15-10-2004 @ 20:04 :
Bij Vinea (jongeren reisorganisatie) kan je in de zomer je duikbrevet halen in o.a. Frankrijk en Egypte. Kost volgens mij zo'n 800-1000 euro. link
Ik heb hem ook bij Vinea gehaald, gewoon in Nederland. Is een stuk goedkoper. Tsja, je hebt niet het mooiste water om in te duiken (eerst zwembad, daarna Veerse dam), maarja, daar gaat t niet om... Het was wel zwaar. We moesten om 7 uur opstaan omdat we nog 1,5 moesten fietsen en om 9 uur in het water moesten liggen. Als je dus niet van vroeg opstaan en fietsen houdt is het niet echt een optie...
Nouja, succes met een keuze maken!

Mar
Oud 02-11-2004, 18:14
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
*...Marjo...* schreef op 28-10-2004 @ 22:29 :
Ik heb hem ook bij Vinea gehaald, gewoon in Nederland. Is een stuk goedkoper. Tsja, je hebt niet het mooiste water om in te duiken (eerst zwembad, daarna Veerse dam), maarja, daar gaat t niet om... Het was wel zwaar. We moesten om 7 uur opstaan omdat we nog 1,5 moesten fietsen en om 9 uur in het water moesten liggen. Als je dus niet van vroeg opstaan en fietsen houdt is het niet echt een optie...
Nouja, succes met een keuze maken!

Mar
Shit, de Veerse dam is echt een kutplek om te duiken.
Oud 02-11-2004, 18:42
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik heb in Israël m'n padi open water gehaald. Was erg gaaf, en eigenlijk helemaal niet zwaar (5 of 6 daagse cursus). Eerder heel relaxed, ja je moest natuurlijk wel wat leren, maar was nooit echt zwaar, vervelend of moeilijk.

Ik zou gewoon ergens naartoe op vakantie gaan waar je weet dat er een duikschool zit. Is toch een stuk leuker dan in Nederland. Was toen trouwens geloof ik ongeveer 200-300 dollar voor de hele cursus + examen + materiaalhuur.
Oud 06-11-2004, 17:03
_mar
_mar is offline
Citaat:
Olafant schreef op 02-11-2004 @ 19:14 :
Offtopic: Shit, de Veerse dam is echt een kutplek om te duiken.
Ja, idd.. Je ziet er niets odner water... Nouja, vrijwel niets. Bij ons in de duiktoren tenminste wel... Is ook wel grappig om eens te duiken
Oud 06-11-2004, 19:43
SuperS
SuperS is offline
curacao: padi open water, 3 dagen, 350 euro(voor de cursus) verder is het daar ook mooi duiken. mijn advies: boek chogogo resort, op +/- 100 meter lopen ligt jan thiel baai (zanzibar) met daarbij de duikschool scuba-do.

heb zelf niet gedoken daar maar m'n broertje heeft wel z'n padi gehaald daar. zelf heb 'k wel in 't resort gezeten en dat is dik in orde, 'k zou wel met je ouders gaan en die de hele vakantie 'n auto laten huren, want anders eet je steeds op dezelfde (te dure) plek en zie je niets van 't eiland.
Oud 07-11-2004, 22:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
SuperS schreef op 06-11-2004 @ 20:43 :
curacao: padi open water, 3 dagen, 350 euro(voor de cursus) verder is het daar ook mooi duiken. mijn advies: boek chogogo resort, op +/- 100 meter lopen ligt jan thiel baai (zanzibar) met daarbij de duikschool scuba-do.

heb zelf niet gedoken daar maar m'n broertje heeft wel z'n padi gehaald daar. zelf heb 'k wel in 't resort gezeten en dat is dik in orde, 'k zou wel met je ouders gaan en die de hele vakantie 'n auto laten huren, want anders eet je steeds op dezelfde (te dure) plek en zie je niets van 't eiland.
Wat ik over de duikschool bij jan thiel heb gehoord is dat je eerst een flink stuk moet snorkelen of zwemmen om bij de mooie plekken te komen. Dat is wel minder. Bij het strand zelf is niet heel veel te zien.
Ik heb m'n padi gehaald bij Baya beach, niet ver van jan thiel dus. Daar zat je direct tussen de mooie vissen enzo. Ook 3 daagse cursus, 700 gulden (Naf).
Oud 08-11-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 07-11-2004 @ 23:20 :
Wat ik over de duikschool bij jan thiel heb gehoord is dat je eerst een flink stuk moet snorkelen of zwemmen om bij de mooie plekken te komen. Dat is wel minder. Bij het strand zelf is niet heel veel te zien.
Ik heb m'n padi gehaald bij Baya beach, niet ver van jan thiel dus. Daar zat je direct tussen de mooie vissen enzo. Ook 3 daagse cursus, 700 gulden (Naf).
Vaak mag je dan ook van een boot af duiken.
Oud 08-11-2004, 15:29
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-11-2004 @ 23:20 :
klopt dat je bij jan thiel eerst een behoorlijk stuk (100 meter) eerst moet snorkelen om bij goeie duikstek te komen, maar er is vlak bij strand ook best veel te zien hoor, heb er zelf gesnorkeld, en een wrakje voor de deur, ook best leuk (kun je zelfs zonder fles heen (wel met met flippers)
Oud 10-11-2004, 19:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
SuperS schreef op 08-11-2004 @ 16:29 :
klopt dat je bij jan thiel eerst een behoorlijk stuk (100 meter) eerst moet snorkelen om bij goeie duikstek te komen, maar er is vlak bij strand ook best veel te zien hoor, heb er zelf gesnorkeld, en een wrakje voor de deur, ook best leuk (kun je zelfs zonder fles heen (wel met met flippers)
was dat het tukkersbootje?

Ik heb namelijk ook gesnorkeld bij jan thiel en daar was echt weinig te zien (vergeleken met wat ik bij mijn duiklessen heb gezien uiteraard . Maar ook vergeleken met wat ik zag op baya).
Maar wat jij beschrijft lijkt op het tukkersbootje en dat ís dus baya beach. Dat is idd met het snorkelen te bereiken en daar zat idd heel veel leuks wat je ook met het snorkelen al kon zien.
Oud 10-11-2004, 19:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Olafant schreef op 08-11-2004 @ 16:01 :
Vaak mag je dan ook van een boot af duiken.
bij de duikschool van jan thiel volgens mij niet (althans, volgens de ervaringen die ik heb gehoord dan)
Oud 22-11-2004, 03:03
Lindezeemeermin
Lindezeemeermin is offline
Ik heb slechts 169 australische dollar betaald Dus iets meer dan 100 euro voor me 4 daagse Padi open water course... en Australie is ook mooi om te duiken... Ik zou zeggen verpest je geld niet waar het het niet waard is..
Oud 07-12-2004, 20:37
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-11-2004 @ 20:24 :
was dat het tukkersbootje?

Ik heb namelijk ook gesnorkeld bij jan thiel en daar was echt weinig te zien (vergeleken met wat ik bij mijn duiklessen heb gezien uiteraard . Maar ook vergeleken met wat ik zag op baya).
Maar wat jij beschrijft lijkt op het tukkersbootje en dat ís dus baya beach. Dat is idd met het snorkelen te bereiken en daar zat idd heel veel leuks wat je ook met het snorkelen al kon zien.
nee, het is een bootje dat je niet met de snorkel kunt bereiken, wel zien (vaag) maar je kunt er zonder zuurstoffles niet bij komen, en het is wel jan thiel (vanaf het vlot +/- 50 meter de kust uit zwemmen tot je bij de rand komt zegmaar waar 't flink diep word, en dan naar rechts en dan zie je het vanzelf )

Regels voor berichten