![]() |
Mannen zijn in een relatie minder opofferingsgezind dan vrouwen
Je ziet vaak dat meisjes in een relatie het ( emotionele ) onderspit delven. Ik denk hier bijvoorbeeld aan onzekerheid over het uiterlijk, maar ook over de liefde die zij terug krijgt.
Vrouwen zullen zich denk ik eerder opofferen voor hun relatie dan mannen. Ik zie nooit mannen bekennen dat ze de vrouw nodig hebben. Vrouwen daarentegen hebben eerder de neiging zich volledig te focussen op de man, zich daardoor weg te cijferen. Zelf heb ik het meegemaakt in alle relaties die ik gehad heb. Op de en of andere manier is dat toch de missing link tussen man en vrouw in een relatie |
kweet niet..mijn vriend zegt wel vaak dat hij me nodig heeft en niet (meer) zonder me kan.
en ja, niet dat ik me helemaal weg cijfer maar ik heb wel heel veel over voor mn vriend en relatie. maar ik geloof dat iedereen zoiets wel heeft? |
Citaat:
Vrouwen denken dat mannen voornamelijk op het uiterlijk vallen, dus willen ze beter dan een ander eruit zien. Ik beken vaak dat ik mijn vriendin nodig heb. Zonder haar heb ik ook geen leven en zij is zeer nuttig. Dus a mon avis zit je er goed naast |
dat is ook zeer generaliserend. er bestaan ook stellen die een gelijkwaardige relatie hebben en dus ook allebei 'offers' maken. zelf ben ik niet bepaald egoistisch en maak graag 'offers' voor mijn vriendin en zij ook voor mij.
het is denk ik gewoon een kwestie van karakter en dus de juiste partner vinden. |
Citaat:
Citaat:
liefde die ze terugkrijgt zal afhangen van de vriend.. niemand is hetzelfde, ook jongens niet.. je kunt een klootzak aan de lijn hebben, die meer van bier dan van zn vriendin houdt, en dan krijg je dit dus inderdaad.. maar als je verderkijkt op dit forum zijn er ook jongens die teveel liefde geven, waarvan de vriendin het niet leuk meer vind.. beetje generaliserend dus he.. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
mannen zijn en blijven met het eeuwenoude stigma van 'de man moet stoer, zonder emoties zijn' e.d. lopen, terwijl dat dus echt wel meevalt.. vriendin van me beste vriend ging vreemd na 3,5 jaar een relatie te hebben gehad, weet je hoe kapot die jongen daarvan was? ik zag m in de bus, hij zei: kom je effe mee naar huis.. zogauw we in zn kamer zaten brak ie vrdomme in tranen uit.. maar dat doe je niet in het openbaar.. niet als jongen zijnde.. dan ben je 'soft'... ik wens je veel succes met het zoeken naar een echt gast, die ook durft te huilen als het moet.. en sorry als je je nu beledigd voelt, maar ik voelde me behoorlijk aangevallen door deze topic.. |
Er zijn, zoals voor alle groepen mensen geldt, natuurlijk uitzonderingen. Er zijn mannen die het gemakkelijk durven te bekennen en ook echt menen..en er zijn vrouwen die het niet zouden durven bekennen.
Ik ben één van de eerste groep. Ik heb 't dan niet over m'n vriendin-vriendin http://forum.scholieren.com/wink.gif maar gewoon over m'n beste vriendin. Ik zou echt niet meer zonder haar kunnen en ik ben ook behoorlijk opofferingsgezind naar haar toe, soms tot haar ongenoegen. |
Je hebt zeker gelijk..
tot nu toe heb ik bijna altijd meer om de jongen gegeven dan hij om mij.. Of tenminste.. dat voelde ik zo.. niet erg kikke.. |
Ik denk dat dat lijkt en vooral door dat vrouwen/meisjes het eerder laten merken als ze onzeker zijn. Maar dat wil niet zeggen dat een jongen dat ook niet is.
Maar ik ken zat jongens die alles voor zijn vriendin zouden doen! Ik ben de mijne alleen nog nie tegen gekomen http://forum.scholieren.com/frown.gif [Dit bericht is aangepast door apart persoontje (08-03-2002).] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik merk inderdaad wel dat dat niet zo is bij veel jongens die ik ken. maar er zijn dus wel uitzonderingen |
Citaat:
Maar bij jongens is het hetzelfde, de twee keer dat ik tegen een jongen heb gezegd dat hij knap was, hebben ze het ontkent. Nou ja, ik was er nog wel van overtuigd.... |
Er was eens een keer een onderzoek en daar werden mannen en vrouwen dezelfde vraag gesteld, "Wat vind je belangrijker, je relatie, of je cariere?"
Wat bleek, de mannen vonden de relatie belangrijker en de vrouwen de cariere, En het was een Nederlands onderzoek. |
Als jouw mannen (lakeien?) die houding hebben, is er geen sprake van een zich ontwikkelende liefde, en kun je ze het beste de deur wijzen. Uitmaken dus met die macho's, en snel ook!
|
In mijn relatie heb ik wel het gevoel dat ik meer dingen heb opgeofferd, of heb moeten opofferen, dat klopt. Maar het ligt ook er aan wat je opofferen noemt.
Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat vrouwen over het algemeen meer opofferingsgezind zijn dan mannen, ik denk alleen dat vrouwen daar sneller en langer over gaan praten, tenminste, dat zie ik bij mijn ouders. Ze hebben allebei iets moeten laten vallen, maar mijn moeder hoor je constant te zeuren wat ze allemaal wel niet voor mijn vader heeft gedaan http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif |
vrouwen zijn over het algemeen gewoon emotineler aangelegd dan jongens. Jongen uiten gewoon niet zo snel hun emoties of hun afhankelijkeid.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10. |