Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2002, 06:00
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
Je ziet vaak dat meisjes in een relatie het ( emotionele ) onderspit delven. Ik denk hier bijvoorbeeld aan onzekerheid over het uiterlijk, maar ook over de liefde die zij terug krijgt.

Vrouwen zullen zich denk ik eerder opofferen voor hun relatie dan mannen. Ik zie nooit mannen bekennen dat ze de vrouw nodig hebben. Vrouwen daarentegen hebben eerder de neiging zich volledig te focussen op de man, zich daardoor weg te cijferen.

Zelf heb ik het meegemaakt in alle relaties die ik gehad heb. Op de en of andere manier is dat toch de missing link tussen man en vrouw in een relatie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2002, 06:09
Verwijderd
kweet niet..mijn vriend zegt wel vaak dat hij me nodig heeft en niet (meer) zonder me kan.
en ja, niet dat ik me helemaal weg cijfer maar ik heb wel heel veel over voor mn vriend en relatie.
maar ik geloof dat iedereen zoiets wel heeft?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 06:40
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:
Je ziet vaak dat meisjes in een relatie het ( emotionele ) onderspit delven. Ik denk hier bijvoorbeeld aan onzekerheid over het uiterlijk,

Ik zie nooit mannen bekennen dat ze de vrouw nodig hebben.

meid, je zit fout. De vrouwen zijn altijd al onzeker over hun uiterlijk omdat de concurrentiestrijd bij vrouwen veel groter is dan bij mannen.

Vrouwen denken dat mannen voornamelijk op het uiterlijk vallen, dus willen ze beter dan een ander eruit zien.

Ik beken vaak dat ik mijn vriendin nodig heb. Zonder haar heb ik ook geen leven en zij is zeer nuttig. Dus a mon avis zit je er goed naast
Oud 08-03-2002, 08:18
GRRR
GRRR is offline
dat is ook zeer generaliserend. er bestaan ook stellen die een gelijkwaardige relatie hebben en dus ook allebei 'offers' maken. zelf ben ik niet bepaald egoistisch en maak graag 'offers' voor mijn vriendin en zij ook voor mij.

het is denk ik gewoon een kwestie van karakter en dus de juiste partner vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 08:56
@pie
@pie is offline
Citaat:
Je ziet vaak dat meisjes in een relatie het ( emotionele ) onderspit delven.
jongens ook vaak zat.. alleen niet waar iedereen bij is..

Citaat:
Ik denk hier bijvoorbeeld aan onzekerheid over het uiterlijk, maar ook over de liefde die zij terug krijgt.
Wat mijn ervaring is met veel meisjes, is dat je zo vaak: 'je bent echt leuk, je bent echt mooi...' kunt zeggen als je wil, maar dat ze dan met zo'n stomme stem moeten zeggen: 'hehe.. ja..', maw: ik geloof je niet

liefde die ze terugkrijgt zal afhangen van de vriend.. niemand is hetzelfde, ook jongens niet.. je kunt een klootzak aan de lijn hebben, die meer van bier dan van zn vriendin houdt, en dan krijg je dit dus inderdaad.. maar als je verderkijkt op dit forum zijn er ook jongens die teveel liefde geven, waarvan de vriendin het niet leuk meer vind.. beetje generaliserend dus he..

Citaat:
Vrouwen zullen zich denk ik eerder opofferen voor hun relatie dan mannen.
ik mis weer een argument.. ben et er weer niet mee eens, hangt gewoon weer van de persoon af..

Citaat:
Ik zie nooit mannen bekennen dat ze de vrouw nodig hebben.
beter kijken, of naar andere relaties kijken

Citaat:
Vrouwen daarentegen hebben eerder de neiging zich volledig te focussen op de man, zich daardoor weg te cijferen.
haha, dat hebben jongens net zovaak hoor

Citaat:
Zelf heb ik het meegemaakt in alle relaties die ik gehad heb. Op de en of andere manier is dat toch de missing link tussen man en vrouw in een relatie
dit moet inderdaad een verhaal zijn van je persoonlijke ervaringen.. alle vooroordelen over mannen komen erin naar voor, terwijl dat dus echt vooroordelen zijn.. dat jij niet het geluk hebt gehad om een goeie lieve leuke vriend te vinden, wil niet zeggen dat ze er niet zijn..

mannen zijn en blijven met het eeuwenoude stigma van 'de man moet stoer, zonder emoties zijn' e.d. lopen, terwijl dat dus echt wel meevalt.. vriendin van me beste vriend ging vreemd na 3,5 jaar een relatie te hebben gehad, weet je hoe kapot die jongen daarvan was? ik zag m in de bus, hij zei: kom je effe mee naar huis.. zogauw we in zn kamer zaten brak ie vrdomme in tranen uit.. maar dat doe je niet in het openbaar.. niet als jongen zijnde.. dan ben je 'soft'...

ik wens je veel succes met het zoeken naar een echt gast, die ook durft te huilen als het moet.. en sorry als je je nu beledigd voelt, maar ik voelde me behoorlijk aangevallen door deze topic..
Oud 08-03-2002, 10:32
Verwijderd
Er zijn, zoals voor alle groepen mensen geldt, natuurlijk uitzonderingen. Er zijn mannen die het gemakkelijk durven te bekennen en ook echt menen..en er zijn vrouwen die het niet zouden durven bekennen.

Ik ben één van de eerste groep. Ik heb 't dan niet over m'n vriendin-vriendin maar gewoon over m'n beste vriendin. Ik zou echt niet meer zonder haar kunnen en ik ben ook behoorlijk opofferingsgezind naar haar toe, soms tot haar ongenoegen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 10:39
Paulaah
Paulaah is offline
Je hebt zeker gelijk..
tot nu toe heb ik bijna altijd meer om de jongen gegeven dan hij om mij..
Of tenminste.. dat voelde ik zo.. niet erg kikke..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 13:33
apart persoontje
apart persoontje is offline
Ik denk dat dat lijkt en vooral door dat vrouwen/meisjes het eerder laten merken als ze onzeker zijn. Maar dat wil niet zeggen dat een jongen dat ook niet is.

Maar ik ken zat jongens die alles voor zijn vriendin zouden doen!

Ik ben de mijne alleen nog nie tegen gekomen

[Dit bericht is aangepast door apart persoontje (08-03-2002).]
Oud 08-03-2002, 14:14
Troffee
Troffee is offline
Citaat:
apart persoontje schreef:
Ik denk dat dat lijkt en vooral door dat vrouwen/meisjes het eerder laten merken als ze onzeker zijn. Maar dat wil niet zeggen dat een jongen dat ook niet is.

Maar ik ken zat jongens die alles voor zijn vriendin zouden doen!
ben ik het mee eens...

Oud 08-03-2002, 18:18
Q
Q is offline
Citaat:
Je ziet vaak dat meisjes in een relatie het ( emotionele ) onderspit delven. Ik denk hier bijvoorbeeld aan onzekerheid over het uiterlijk, maar ook over de liefde die zij terug krijgt.

Vrouwen zullen zich denk ik eerder opofferen voor hun relatie dan mannen. Ik zie nooit mannen bekennen dat ze de vrouw nodig hebben. Vrouwen daarentegen hebben eerder de neiging zich volledig te focussen op de man, zich daardoor weg te cijferen.

Wat een enorme onzin. Het is zelfs zo dat een man nog MEER om de relatie geeft dan de vrouw. Een vrouw is constant opzoek naar andere mannen, terwijl een man die eenmaal een vrouw te pakken heeft erg gefoccust is op die relatie en denkt NIET aan andere vrouwen. Dat is wetenschappelijk vastgelegd, heeft te maken met de genen. Een vrouw zoekt bewust of onbewust de beste genen om een kind te krijgen. Noem het instinct.

Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 19:16
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:

bij mij was het altijd zo dat ik me wegcijferde voor mn vriendinnen. ik had altijd alles voor haar over.

maar ik merk inderdaad wel dat dat niet zo is bij veel jongens die ik ken.

maar er zijn dus wel uitzonderingen
Oud 09-03-2002, 19:24
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:
Wat mijn ervaring is met veel meisjes, is dat je zo vaak: 'je bent echt leuk, je bent echt mooi...' kunt zeggen als je wil, maar dat ze dan met zo'n stomme stem moeten zeggen: 'hehe.. ja..', maw: ik geloof je niet
Ah dat klopt... In mijn geval omdat ik zelfkennis heb

Maar bij jongens is het hetzelfde, de twee keer dat ik tegen een jongen heb gezegd dat hij knap was, hebben ze het ontkent. Nou ja, ik was er nog wel van overtuigd....
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 19:38
Oen
Oen is offline
Er was eens een keer een onderzoek en daar werden mannen en vrouwen dezelfde vraag gesteld, "Wat vind je belangrijker, je relatie, of je cariere?"
Wat bleek, de mannen vonden de relatie belangrijker en de vrouwen de cariere,
En het was een Nederlands onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 22:19
de abt van sion
de abt van sion is offline
Als jouw mannen (lakeien?) die houding hebben, is er geen sprake van een zich ontwikkelende liefde, en kun je ze het beste de deur wijzen. Uitmaken dus met die macho's, en snel ook!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 07:37
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
In mijn relatie heb ik wel het gevoel dat ik meer dingen heb opgeofferd, of heb moeten opofferen, dat klopt. Maar het ligt ook er aan wat je opofferen noemt.

Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat vrouwen over het algemeen meer opofferingsgezind zijn dan mannen, ik denk alleen dat vrouwen daar sneller en langer over gaan praten, tenminste, dat zie ik bij mijn ouders. Ze hebben allebei iets moeten laten vallen, maar mijn moeder hoor je constant te zeuren wat ze allemaal wel niet voor mijn vader heeft gedaan
Oud 10-03-2002, 13:46
timonx
timonx is offline
vrouwen zijn over het algemeen gewoon emotineler aangelegd dan jongens. Jongen uiten gewoon niet zo snel hun emoties of hun afhankelijkeid.
Oud 10-03-2002, 13:51
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
timonx schreef:
vrouwen zijn over het algemeen gewoon emotineler aangelegd dan jongens. Jongen uiten gewoon niet zo snel hun emoties of hun afhankelijkeid.
Ik denk dat dit wel waar is ja!

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten